ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φράγμα
Φωτο: Shutterstock

Επικίνδυνη καθυστέρηση στο σχέδιο για 21 φράγματα από ιδιώτες

Δύσκολο μέτωπο για τον νέο υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης η προώθηση των διαγωνισμών για φράγματα με ΣΔΙΤ. Οι συμβάσεις πρέπει να έχουν κλείσει μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2023, αλλά ο στόχος φαίνεται ανέφικτος.

Εκτός από την αντιμετώπιση των αγροτικών κινητοποιήσεων, που πραγματοποιούνται βέβαια κάθε χρόνο τέτοια εποχή, αλλά φέτος συμπίπτουν με τη μεγάλη αύξηση του κόστους σε λιπάσματα, καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια, ο νέος υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Γεωργαντάς έχει και ένα δεύτερο δύσκολο μέτωπο.

Την ταχύτατη προώθηση 21 διαγωνισμών για φράγματα και αρδευτικά έργα σε ολόκληρη την Ελλάδα μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Τα 21 έργα πρέπει να έχουν συμβασιοποιηθεί μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2023, δέσμευση που μοιάζει ακατόρθωτη αφού μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκινήσει κανένας διαγωνισμός. Σε εξέλιξη είναι εδώ και δύο χρόνια ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για το φράγμα Χαβρία και για τα αρδευτικά έργα στη Χαλκιδική, που παίρνει συνεχώς παρατάσεις.

Πρόσφατα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης παρουσίασε τα πρώτα οκτώ έργα (φράγματα, δίκτυα, οδοποιία και συνοδά έργα), συνολικού κόστους κατασκευής 642 εκατ. ευρώ. Το κόστος των οκτώ έργων αυξάνεται στα 1,6 δισ. ευρώ αν συμπεριληφθούν και οι δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας, που θα καλύπτονται μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας για τα 25 χρόνια που θα διαρκέσει η σύμβαση ΣΔΙΤ.

Το πρόγραμμα των 21 φραγμάτων είχε παρουσιαστεί σε εκδήλωση παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Τότε είχε ανακοινωθεί πως το συνολικό κόστος κατασκευής τους θα φτάσει τα 1,6 δισ. και μαζί με τις πληρωμές διαθεσιμότητας τα τέσσερα δισ. ευρώ.

Στα πρώτα οκτώ έργα περιλαμβάνεται το αρδευτικό έργο Νέστου στην Ξάνθη, κόστους κατασκευής 203 εκατ. ευρώ που θα καλύπτει περίπου 200.000 στρέμματα σε πλήρη ανάπτυξης. Περιλαμβάνεται και το έργο για τα δίκτυα ύδρευσης του Ταυρωπού στα Τρίκαλα ύψους 129 εκατ. ευρώ, όπως και το φράγμα Μιναγιώτικο στη Μεσσηνία με κόστος 117 εκατ., η λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων στο Λασίθι (27,4 εκατ.), το φράγμα και το δίκτυο άρδευσης Αγίου Ιωάννη Ιεράπετρας (28 εκατ.), το αρδευτικό δίκτυο Υπέρεια – Ορφανά στην Καρδίτσα (88 εκατ.), το φράγμα και αρδευτικό δίκτυο στο Μπουγάζι Δομοκού (26 εκατ. ευρώ). Τέλος, το αντίστοιχο έργο στο Λιβάδι Αράχωβας κόστους 23 εκατ. ευρώ.

Στο υπουργείο Οικονομικών, που διαχειρίζεται το Ταμείο Ανάκαμψης, υποστηρίζουν πως χρειάζεται επιτάχυνση των διαγωνισμών προκειμένου να τηρηθούν οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας. Όμως στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, το ίδιο προσωπικό που έχει κάνει ως τώρα πρωταθλητισμό στις καθυστερήσεις καλείται να χειριστεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα φραγμάτων που είχε η χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καμπανάκι» από τους κατασκευαστές για τους πόρους του Ταμείο Ανάκαμψης

Επισημαίνουν τους κινδύνους απωλειών λόγω καθυστερήσεων και ζητούν την παράταση της διάρκειας του Ταμείου. Τα μέλη του ΣΤΕΑΤ θεωρούν μονόδρομο την εφαρμογή των Πρότυπων Προτάσεων. Τι ειπώθηκε στη γενική συνέλευση.
Φράγμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γαλλικοί κολοσσοί «χτυπούν» έργα σε 21 φράγματα ύψους 1,6 δισ. ευρώ

Vinci και Suez αναμέσα στους ενδιαφερόμενους για σύμπραξη με το Δημόσιο στο μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής και διαχείρισης φραγμάτων. Προχωρούν ήδη τα πρώτα οκτώ έργα με κόστος κατασκευής 642 εκατ. ευρώ.
ose
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με ιδιώτες αναβαθμίζεται ο σιδηρόδρομος, πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης

Συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, το βασικό εργαλείο για την αναβάθμιση των ελληνικών σιδηροδρόμων σύμφωνα με το σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης. Πλήρης αναδιοργάνωση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.