ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Αρχίζουν τον Ιανουάριο τα έργα αποκατάστασης στη Διώρυγα της Κορίνθου

Το έργο εξαιρείται από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, λόγω της έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας που καλύπτει, η οποία αφορά στη δημόσια ασφάλεια και στην αποκατάσταση της ομαλότητας της ναυσιπλοΐας.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανάβει «πράσινο φως» για την άμεση έναρξη των εργασιών επισκευής και αποκατάστασης των ζημιών στη Διώρυγα της Κορίνθου, έργο που έχει χαρακτηρισθεί από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ως «Σύνθετο και Ειδικό Έργο Εθνικού Επιπέδου». 

Ειδικότερα, με απόφαση από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής εξαιρείται το έργο από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, κατ’ εφαρμογή σχετικής διάταξης νόμου, λόγω της κατεπείγουσας και έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας που καλύπτει, η οποία αφορά στη δημόσια ασφάλεια και στην αποκατάσταση της ομαλότητας της ναυσιπλοΐας.

Σημειώνεται ότι με την ίδια απόφαση, εντός δύο ετών, ο φορέας που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία της Διώρυγας Κορίνθου θα πρέπει να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης για το συνολικό έργο, υποβάλλοντας μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη λειτουργία και τη συντήρηση της Διώρυγας στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή, προκειμένου να εκδοθεί, μετά από διαβούλευση με το κοινό και τις γνωμοδοτούσες υπηρεσίες, η κατάλληλη απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων.

Έναρξη εργασιών τον Ιανουάριο του 2022

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας, Αστικού Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων, Νίκος Ταγαράς, δήλωσε σχετικά:  «Η εν λόγω απόφαση εξαίρεσης από περιβαλλοντική αδειοδότηση για τη Διώρυγα της Κορίνθου αφορά στην εκτέλεση τεχνικών έργων επείγοντος χαρακτήρα για την αποκατάσταση και επισκευή των ζημιών που προκλήθηκαν στο πρανές από την πλευρά της Πελοποννήσου, από τις καταπτώσεις όγκων περί των 15.000 20.000 κ.μ. Αποτέλεσμα αυτών των αστοχιών είναι η Διώρυγα της Κορίνθου να παραμένει κλειστή και να μην είναι διαθέσιμος ο συγκεκριμένος δίαυλος για τη ναυσιπλοΐα. 

Με τη σημερινή Απόφαση επιταχύνουμε τις διαδικασίες ώστε οι εργασίες αποκατάστασης να ξεκινήσουν άμεσα, μέσα στον Ιανουάριο του 2022, ενώ παράλληλα διασφαλίζουμε την προστασία του περιβάλλοντος, μέσω των κατάλληλων μέτρων που η Απόφαση επιβάλλει. Το έχω πει επανειλημμένως ότι η Διώρυγα της Κορίνθου είναι έργο παγκόσμιου ενδιαφέροντος, σύμβολο αναφοράς και δεν είναι τυχαίο που έχει χαρακτηρισθεί  από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ως Σύνθετο και Ειδικό Έργο Εθνικού Επιπέδου.».  

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Skylakakis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκυλακάκης: Στις αρχές Δεκεμβρίου η παρέμβαση στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

«Αυτήν την περίοδο παράγουμε πολλή ενέργεια, εξάγουμε πολλή ενέργεια, έχουμε τις διασυνδέσεις και έχουμε και πολύ μεγάλη ευελιξία στην παραγόμενη ενέργεια» είπε υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πρατηρίων

Με την ανάπτυξη σύγχρονων και ασφαλών εγκαταστάσεων καυσίμων, εξασφαλίζεται η παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών προς τους πολίτες, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται η περιβαλλοντική υπευθυνότητα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΠΣ Σαντορίνης: Προστασία του νησιού και ανάπτυξη με όρους βιωσιμότητας

«Μερικοί από τους βασικούς στόχους που θέτει το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) της Θήρας αφορούν στην προστασία της γεωργικής γης, του φυσικού περιβάλλοντος» ανέφερε ο κ. Σκυλακάκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκυλακάκης: Το νέο κλίμα δημιουργεί τεράστιες δημοσιονομικές προκλήσεις

Μιλώντας για την ενεργειακή μετάβαση, σημείωσε πως στην αρχή η πράσινη ενέργεια έχει πολλά οφέλη. «Όσο περνάει ο καιρός, όμως, αυτό που αντιμετωπίζουμε  είναι η στοχαστικότητα της πράσινης ενέργειας.