Μπορεί τα τελευταία δύο χρόνια η ελληνική αγορά του συσκευασμένου αβγού να βρέθηκε αντιμέτωπη με τις προκλήσεις που σχετίζονται με την πανδημία του κορονοϊού, όπως άλλωστε όλος ο κλάδος των επιχειρήσεων που δραστηριοποιείται στον ευαίσθητο τομέα των τροφίμων, ωστόσο δείχνει σημάδια ανθεκτικότητας. Πέραν όμως των πρόσφατων προβλημάτων που απορρέουν από την παγκόσμια υγειονομική κρίση, το ελληνικό αβγό καλείται διαχρονικά να ξεπεράσει τις μόνιμες «απειλές» που προέρχονται από το μέτωπο των ελληνοποιήσεων και των χύμα αβγών.
Και σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν οι σύγχρονες διατροφικές τάσεις, οι οποίες δείχνουν επιτακτικά το δρόμο προς την καινοτομία και τη διαφοροποίηση στο είδος, την κατηγορία και το μέγεθος των αβγών, την ίδια στιγμή που αρκετά προϊόντα όπως για παράδειγμα το συσκευασμένο ασπράδι αβγού προσπαθούν να αποκτήσουν τη δική τους θέση στο τραπέζι των καταναλωτών. Η μαγειρική στο σπίτι και η ακόμη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν στην ασφάλεια των τροφίμων φαίνεται ότι λειτούργησαν θετικά για τις επιδόσεις των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των συσκευασμένων αβγών, παρά το γεγονός ότι χάθηκε ένα κομμάτι των δραστηριοτήτων τους που σχετίζεται με το κανάλι της εστίασης κατά τα χρονικά διαστήματα που παρέμεινε ανενεργό εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων.
Είναι ενδεικτικό ότι η πλειονότητα των μεγάλων εταιρειών που έχει παρουσία στο οργανωμένο λιανεμπόριο κατά την περσινή χρονιά κατέγραψε ανάπτυξη σε επίπεδο πωλήσεων. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών για τα Χρυσά Αυγά έκλεισε στα 24,259 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι 24,017 εκατ. ευρώ το προηγούμενο διάστημα σημειώνοντας άνοδο που άγγιξε το 1%. Παράλληλα, η εταιρεία κατάφερε να περιορίσει τις ζημιές, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 622.480 ευρώ έναντι ζημιών 905.579 το 2019. Μάλιστα, η επιχείρηση εκτιμά ότι και το 2021 θα κλείσει με θετικό πρόσημο, επικεντρώνοντας τις προσπάθειες της προς την κατεύθυνση της μείωσης του λειτουργικού κόστους και της έστω μικρής αύξησης του μεικτού περιθωρίου κέρδους.
Τα Αβγά Βλαχάκη ήταν μια ακόμη εταιρεία που είδε τις πωλήσεις της όχι απλά να αυξάνονται αλλά να τρέχουν με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης καθώς ο τζίρος της ανήλθε στα 13,294 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 10,46% σε σχέση με τα 12,035 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Σε ό,τι αφορά τώρα το καθαρό αποτέλεσμα, η εταιρεία παρέμεινε στο μονοπάτι της κερδοφορίας, η οποία έφτασε τα 1,087 εκατ. ευρώ το 2020 την ίδια στιγμή που στην προηγούμενη οικονομική χρήση είχε διαμορφωθεί στο 1 εκατ. ευρώ,. Επιπλέον, με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα οι πωλήσεις της τρέχουσας οικονομικής χρήσης έχουν ακολουθήσει αυξητική πορεία ενώ δεν έχουν επηρεαστεί από την πανδημία.
Ελαφρώς προς τα επάνω έκλεισαν και οι πωλήσεις για τα Ηπειρώτικα Αυγά, οι οποίες άγγιξαν τα 5,823 εκατ. ευρώ, την ίδια στιγμή που τα κέρδη μειώθηκαν στα 558.837 έναντι κερδών 928.130 ευρώ το 2019. Σε γενικές γραμμές τα Ηπειρώτικα Αυγά έχουν κάνει προσπάθεια διαφοροποίησης, λανσάροντας μέχρι και 18 κατηγορίες αβγών.
Τέλος, τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών κατέγραψε η Tsakiris Family με τα Αβγά Τσακίρη. Συγκεκριμένα, η εταιρεία είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 18% στα 6,426 εκατ. ευρώ έναντι 5,446 εκατ. ευρώ το προηγούμενο διάστημα. Επιπλέον, επέστρεψε στην περιοχή της κερδοφορίας με το καθαρό αποτέλεσμα να διαμορφώνεται στα 173.56 ευρώ σε σχέση με ζημιές 209.517 ευρώ που είχε εμφανίσει το 2019. Στόχος της εταιρείας είναι να βελτιώσει το μερίδιο που κατέχει στην ελληνική αγορά και παράλληλα να ενισχύσει το εμπορικό της αποτύπωμα τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.