ΓΔ: 1396.81 0.44% Τζίρος: 91.12 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:24:09 DATA
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Τέλος εποχής το 2030 για βενζινοκίνητα ΙΧ, το 2023 για καυστήρες πετρελαίου

Με τον νέο κλιματικό νόμο, η Ελλάδα φέρνει πέντε χρόνια νωρίτερα από τον ευρωπαϊκό στόχο την πλήρη απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θέρμανση με φυσικό αέριο στα νέα σπίτια.

Πλήρη στροφή σε πράσινες μορφές ενέργειας και παράλληλα κατάργηση όλων των πηγών που μπορούν να προκαλέσουν ρύπους, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ο νέος περιβαλλοντικός νόμος, βάσει όσων ανέφερε σήμερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της ομιλίας του στο υπουργικό Συμβούλιο. 

Τα σημεία - κλειδιά στα οποία δίνεται μεγαλύτερη έμφαση είναι: 

  • Από το 2023 σε όλα τα νέα σπίτια που θα κατασκευάζονται θα απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου εκεί που υπάρχει επαρκές δίκτυο φυσικού αερίου.
  • Από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
  • Από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης (σημειώνεται ότι ο στόχος που έχει τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι για το 2035 και η Ελλάδα υιοθετεί έναν πιο φιλόδοξο στόχο).

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι με τον κλιματικό νόμο, σύμφωνα με πληροφορίες, ο στόχος για μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030 αποκτά νομική δέσμευση ενώ ως επόμενοι στόχοι τίθενται η μείωση κατά 80% το 2040 και μηδενικές εκπομπές το 2050.

Παράλληλα, οι ρυπογόνοι κλάδοι, όπως τα κτήρια, οι μεταφορές και οι μονάδες παραγωγής ενέργειας θα έχουν «πλαφόν» εκπομπών και συγκεκριμένες δεσμεύσεις με στόχο την απανθρακοποίησή τους. Επιπρόσθετα, προωθείται η δημιουργία παρατηρητηρίου για την παρακολούθηση των εκπομπών ανά κλάδο, ώστε να υπάρχουν και ετήσιοι απολογισμοί.  

Επιπρόσθετα, όπως άλλωστε επεσήμανε και ο πρωθυπουργός, ένας από τους βασικούς στόχους της κυβέρνησης είναι η Ελλάδα να μετατραπεί σε έναν κόμβο ενέργειας. «Πρωτοστατούμε ταυτόχρονα στις επενδύσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αλλά και στην ηλεκτροκίνηση, παράλληλα όμως -και θέλω να το τονίσω αυτό- γινόμαστε και κόμβος μεταφοράς καθαρής ενέργειας στη Μεσόγειο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Επίσης ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στη γενικότερη πολιτική για το περιβάλλον σημείωσε την ιδιαίτερη βαρύτητα του κλιματικού νόμου «τον οποίον για πρώτη φορά αποκτά η χώρα», αλλά και «το νέο πλαίσιο παραγωγής και αποθήκευσης ρεύματος από καθαρές πηγές, με έμφαση στα θαλάσσια αιολικά πάρκα», καθώς και τον «μετασχηματισμό της διαχειριστικής αρχής υδρογονανθράκων». Αναφέρθηκε, επίσης, στο εθνικό σχέδιο κυκλικής οικονομίας για την τετραετία 2021-2025.

«Μιλάμε, συνεπώς», όπως τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, «για ένα πολυεπίπεδο, ένα συνεκτικό πρόγραμμα που οδηγεί με στόχους και με χρονοδιαγράμματα την Ελλάδα στη νέα εποχή. Σε μια ανάπτυξη η οποία από τη μια θα προσφέρει καθαρή και φθηνή ενέργεια αλλά ταυτόχρονα θα προσφέρει και πολλές, καλές νέες θέσεις εργασίας και καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες.

Είναι μία αναγκαία επιλογή εν μέσω της κλιματικής κρίσης, αλλά είναι μια επιλογή συνώνυμη και με την πρόοδο του τόπου και την ευημερία της κοινωνίας. Το νέο πλαίσιο υπηρετεί, προφανώς, τις δεσμεύσεις της χώρας μας τις οποίες είχα την ευκαιρία να επαναλάβω και τη Δευτέρα, στη σύνοδο του ΟΗΕ.

Η Ελλάδα παραμένει ευρωπαϊκή πρωταγωνίστρια στη γρήγορη απεξάρτηση από τον ρυπογόνο λιγνίτη. Θυμίζω ότι το αργότερο έως το 2023 θα έχουν κλείσει όλες οι παλιές ρυπογόνες μονάδες της ΔΕΗ και ως το 2028 το αργότερο -μπορεί να έρθει και νωρίτερα αυτή η ημερομηνία- θα έχουμε πλήρως απεξαρτηθεί από την καύση λιγνίτη».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτροκίνηση: Οδηγεί σε άλμα 630% της ζήτησης ενέργειας έως το 2030

Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενεργειας η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας έχει αυξηθεί κατά 3.631% την τελευταία δεκαετία, με την ηλεκτροκίνηση να αποδεικνύεται σημείο επιτάχυνσης της ζήτησης.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται ο μεγαλύτερος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα

Η πρώτη φάση του έργου ξεκινά με τη λειτουργία 24 θέσεων στο ισόγειο του χώρου στάθμευσης του ΚΠΙΣΝ - συμπεριλαμβανομένων δύο θέσεων στη ζώνη ΑμεΑ -, ενώ εντός του 2024 το έργο θα ολοκληρωθεί με συνολικά 50 σημεία φόρτισης, όλα με ισχύ έως 22kW (AC). 
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Κορκίδης: Στα 840 εκατ. ευρώ οι επιδοτήσεις για το ρεύμα τον Ιανουάριο

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ επισημαίνει ότι η εξάρτηση της οικονομίας από τις τιμές των καυσίμων είναι ένας διαρκής κίνδυνος που θα παραμείνει και το 2023 με προσθήκη στην εξίσωση την τιμή του πετρελαίου που κυμαίνεται ήδη πάνω από τα 80 δολάρια το βαρέλι.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σειρά παρεμβάσεων για ενίσχυση της διείσδυσης των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα

Ο υφυπουργός για θέματα Κρατικής Αρωγής και Αποκατάστασης από Φυσικές Καταστροφές, Χρήστος Τριαντόπουλος υπογράμμισε πως προκύπτει η ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα που προκαλεί η κλιματική κρίση.
XRIMATA, MONEY, METRITA, EURO
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΕΘ: Ποιοι και πόσοι θα ωφεληθούν από το πακέτο των μέτρων στήριξης

Ήδη έχει ξεκινήσει η εξειδίκευση των μέτρων από τις αρχές της εβδομάδος και θα συνεχιστεί την επόμενη με τις παρεμβάσεις στον τρόπο επιδότησης του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου.
Mitsotakis Kyriakos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φρένο Μητσοτάκη στην παροχολογία: «Τα μέτρα θα είναι μετρημένα»

«Οι πόροι του Δημοσίου δεν είναι ανεξάντλητοι», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε: «Ακούω και διαβάζω για τσουνάμι επικείμενων παροχών που δημιουργούν ψεύτικες προσδοκίες. Ο αληθινός πληθωρισμός δεν νικιέται με πληθωριστικές υποσχέσεις».