ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

DBRS: Aναβάθμισε το αξιόχρεο της Ελλάδας σε BB και την τάση του σε θετική

Είναι η τέταρτη φορά που διεθνής οίκος αξιολόγησης αναβαθμίζει, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, το αξιόχρεο της χώρας μας τόνισε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.

O οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης DBRS Morningstar αναβάθμισε το αξιόχρεο της Ελλάδας στη βαθμίδα ΒΒ με θετική τάση από τη βαθμίδα ΒΒ (χαμηλό) με σταθερή τάση, κάνοντας λόγο για ισχυρή ανάκαμψη της οικονομίας φέτος και για σημαντική πρόοδο στη μείωση του ποσοστού των κόκκινων δανείων των τραπεζών στο 21,3% τον Ιούνιο του 2021 από 40,6% τον Δεκέμβριο του 2019.

Η θετική τάση αντανακλά την άποψη του οίκου ότι οι μελλοντικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας εμφανίζονται σημαντικά ενισχυμένες.

«O οίκος αξιολόγησης “DBRS Morningstar” προχώρησε, σήμερα, στην αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας κατά μία βαθμίδα, από ΒΒ(Low) σε ΒΒ. Η αναβάθμιση πραγματοποιείται μόλις μία εβδομάδα μετά την αναβάθμιση της Ελλάδας από τη “Scope Ratings”. Είναι η τέταρτη φορά που διεθνής οίκος αξιολόγησης αναβαθμίζει, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, το αξιόχρεο της χώρας μας, και η έβδομη από τότε που η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε τη διακυβέρνηση», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.

Και συνέχισε «πρόκειται, αναμφίβολα, για μία σειρά σημαντικών θετικών εξελίξεων για την ελληνική οικονομία. Εξελίξεων οι οποίες είναι καρπός – και ταυτοχρόνως πιστοποίηση και επιβράβευση – των ορθών πολιτικών που έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί στο πεδίο της οικονομίας και γενικότερα της αποτελεσματικότητας της κυβερνητικής πολιτικής. Παράλληλα, οι εξελίξεις αυτές αποδεικνύουν ότι η αξιοπιστία και το κύρος της Ελλάδας έχει ενισχυθεί.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζεται από τον οίκο αξιολόγησης, στην έκθεσή του, η ελληνική οικονομία παρουσιάζει ισχυρά σημάδια ανάκαμψης και οι προοπτικές της έχουν βελτιωθεί ουσιαστικά.

Κάτι που οφείλεται – όπως υπογραμμίζει και ο οίκος – στα μέτρα στήριξης τα οποία έλαβε η κυβέρνηση, συγκρατώντας την ύφεση το 2020, στην υλοποίηση σημαντικών διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, “παρά την υγειονομική κρίση”, καθώς και στην ώθηση την οποία θα δώσει η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων που αναμένεται να λάβει η χώρα μας τα επόμενα έτη. Αξιοποίηση με βάση και το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0”, το οποίο, σύμφωνα με την έκθεση, “αποτελείται από μεταρρυθμίσεις που αναμένεται να ενισχύσουν την ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς και τις επενδύσεις”.

Επιπρόσθετα, ο οίκος κάνει ειδική μνεία στη σημαντική μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και στην παράταση του προγράμματος “Ηρακλής”, που – όπως τονίζει – μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη μονοψήφιου ποσοστού κόκκινων δανείων, εντός του 2022, καθώς και στο ασφαλές ύψος των ταμειακών διαθεσίμων. Το οικονομικό επιτελείο συνεχίζει τη συστηματική, σκληρή δουλειά, με όραμα, σχέδιο, αποφασιστικότητα, μετριοπάθεια και εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της πατρίδας μας και των πολιτών της. Θέτει συγκεκριμένες προτεραιότητες και υλοποιεί στοχευμένες πολιτικές, προκειμένου να επιτύχει συγκεκριμένους στόχους, οι οποίοι έχουν καταστεί ρεαλιστικοί. Ένας εξ αυτών είναι η απόκτηση επενδυτικής βαθμίδας το 2023. Η προσπάθειά μας για μια οικονομία πιο ισχυρή, παραγωγική και ανταγωνιστική και μια κοινωνία δικαιότερη και πιο συνεκτική είναι διαρκής», ανέφερε ολοκληρώνοντας τη δήλωσή του ο υπουργός.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης

«Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Έφτασαν τα πρώτα 15 από τα συνολικά 41 καινούρια λεωφορεία

Τα 15 λεωφορεία που επιθεώρησε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, είναι καινούργια και, μαζί με ακόμα 26, θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Το καλοκαίρι του 2027 η παράδοση του άξονα Μπράλος – Άμφισσα

«Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Σε 0,60 λεπτά το εισιτήριο από τον Δεκέμβριο και για έξι μήνες

«Από την 1η Ιανουαρίου του 2025 τα μισά λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα είναι νέα οχήματα - δηλαδή ανανέωση του στόλου κατά 50% μέσα σε ενάμιση έτος» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.