ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Αντίστροφη μέτρηση για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού, τι εξετάζει η κυβέρνηση

ΤΑΙΠΕΔ και Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναμένεται να οριστικοποιήσουν μέχρι το τέλος του έτους το πλαίσιο για τη νέα σύμβαση της Αττική Οδού.

Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να οριστικοποιηθεί, μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το πλαίσιο εντός του οποίου θα κινηθεί η κυβέρνηση για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού καθώς και για τα έργα των επεκτάσεων. Όπως φαίνεται, προκειμένου να ξεπεραστούν εμπόδια που πιθανώς θα βάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ακόμα και αν κάποιες επεκτάσεις γίνουν ως δημόσια έργα, η διαχείρισή του πιθανώς θα γίνει από τον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού. Πρόκειται, βέβαια, για ένα από τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι των κυβερνητικών στελεχών που ασχολούνται με τη μεγάλη σύμβαση. 

Ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής έχει ανακοινώσει πως η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη, θα γίνει ως δημόσιο έργο και «χωρίς διόδια». Το κόστος του έργου προσεγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ και αναζητείται χρηματοδότηση χωρίς να είναι γνωστό αν η Κομισιόν έχει συμφωνήσει με το σχέδιο του κ. Καραμανλή. Γι’ αυτό και αναζητείται μοντέλο που θα επιτρέψει να γίνει το έργο ως δημόσιο, αλλά στη συνέχεια να ενταχθεί στην παραχώρηση της Αττικής Οδού. Έτσι ο νέος παραχωρησιούχος, αφού η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024, θα διαχειρίζεται μεγαλύτερο μήκος οδικών αξόνων. 

Η κυβέρνηση προσπαθεί να βγάλει εκτός του διαγωνισμού για τη νέα σύμβαση παραχώρησης, που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ, τις επεκτάσεις. Κυρίως γιατί τα τεράστια έσοδα που θα έχει το Ταμείο από τη νέα σύμβαση πάνε κατευθείαν για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους. Στο υπουργείο Υποδομών αναζητούν μοντέλο που θα στηρίξει και τα έσοδα του δημοσίου π.χ. με ξεχωριστή σύμβαση παραχώρησης για κάποιες επεκτάσεις, χωρίς να είναι γνωστό αν έχει μελετηθεί επαρκώς το συγκεκριμένο σενάριο. Δύο φορές είχαν προκηρυχθεί στο παρελθόν διαγωνισμοί για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ακυρώθηκαν αφού δεν υπήρχαν ούτε στοιχειώδεις μελέτες χάραξης.

Όπως έχει γράψει το Business Daily, ο κ. Καραμανλής είχε ανακοινώσει πως ως δημόσιο έργο θα προχωρήσει και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Όμως, τις τελευταίες εβδομάδες στο υπουργείο έχουν αλλάξει τροπάρι. Υποστηρίζουν, μέσω του γενικού γραμματέα Υποδομών Γ. Καραγιάννη, πως οι οριστικές αποφάσεις για το αν θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης ή ως δημόσιο έργο θα ληφθούν το 2022.

Στην αγορά κατασκευών θεωρούν ως πιθανότερη λύση την υλοποίηση των δύο επεκτάσεων, καθώς και άλλων δύο (επέκταση προς Ραφήνα και Λαύριο) μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Η υλοποίηση κάποιων επεκτάσεων είναι μάλιστα αναγκαία προκειμένου να αποσυμφορηθεί η Αττική Οδός. Μέσω της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης περίπου 30.000 οδηγοί ημερησίως θα αποφεύγουν τον κόμβο Μεταμόρφωσης όπου καθημερινά ταλαιπωρούνται χιλιάδες οδηγοί που έχουν μάλιστα πληρώσει τα 2,80 ευρώ στην Αττική Οδό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμμαχίες κατασκευαστικών με funds για τη μεγάλη «μάχη» της Αττική Οδού

Έντονο ενδιαφέρον για τη σύμβαση παραχώρησης που αναμένεται να φέρει στο κράτος έσοδα 2,5 με 3 δισ. ευρώ. Πώς διαμορφώνονται τα σχήματα ελληνικών και ξένων εταιρειών που θα μπουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Στο τραπέζι και η σήραγγα Αργυρούπολης

Η Lamda Development συμφώνησε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να χρηματοδοτήσει τις μελέτες για την οδική σύνδεση του Ελληνικού με την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί βγαίνει προς πώληση η Αττική Οδός χωρίς τις τρεις επεκτάσεις

«Κλείδωσε» η απόφαση της κυβέρνησης να μην περιληφθούν στη σύμβαση παραχώρησης που θα βγει σε διαγωνισμό από το ΤΑΙΠΕΔ οι υποχρεώσεις κατασκευής επεκτάσεων σε Λαύριο, Ραφήνα, Λ. Βουλιαγμένης. Στόχος το υψηλό τίμημα, ακόμη και 2 δισ. ευρώ.