Στο απροχώρητο έχει φτάσει η κατάσταση με την καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση στον κόμβο Μεταμόρφωση όπου συνδέεται η Αττική Οδός με την εθνική οδό και το υπουργείο Υποδομών βιάζεται να προκηρύξει τον διαγωνισμό για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.
Πρόκειται για έργο, προϋπολογισμού γύρω στα 300 εκατ. ευρώ, που είχε σχεδιαστεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, αλλά έμπλεξε στις με τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ουδέποτε υλοποιήθηκε. Τώρα στο υπουργείο Υποδομών αποφάσισαν να το δημοπρατήσουν αυτόνομα και ως δημόσιο έργο και οι περίπου 30.000 οδηγοί που θα το χρησιμοποιούν ημερησίως δεν θα πληρώνουν διόδια.
Ο νέος οδικός άξονας των 3,8 χιλιομέτρων θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων.
Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε δηλώσει πριν από μερικές εβδομάδες στη Βουλή πως η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει στην απεμπλοκή του έργου από την ευρύτερη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η σύμβαση παραχώρησης ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024 και την προετοιμασία του διαγωνισμού για την επέκτασή της έχει αναλάβει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Μέχρι στιγμής, όμως, δεν έχει ξεκαθαριστεί αν είναι το ΤΑΙΠΕΔ αυτό που θα προκηρύξει και το διαγωνισμό για τον νέο παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού.
Το υπουργείο Υποδομών επιχείρησε να εντάξουν την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στο Ταμείο Ανάκαμψης, χωρίς αποτέλεσμα. Τώρα αναζητούνται άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το νέο ΕΣΠΑ.
Όπως έχει γράψει το Business Daily, η υπόθεση με το νέο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού και τις επεκτάσεις είχε προκαλέσει τριβές μεταξύ υπουργείου και προηγούμενης διοίκησης ΤΑΙΠΕΔ. Η τελευταία εξέταζε το ενδεχόμενο να ενταχθούν στη νέα σύμβαση και ορισμένες επεκτάσεις ή συμπληρωματικά έργα. Στο Υποδομών έσπευσαν να διαχωρίσουν την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης αλλά είναι άγνωστη η τύχη μιας άλλης επέκτασης, αυτή της περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.