ΓΔ: 2083.59 0.68% Τζίρος: 239.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φωτο: Shutterstock

Χωρίς διόδια η επέκταση της Λ. Κύμης, στα σκαριά ο διαγωνισμός

Ο νέος οδικός άξονας που θα συνδέσει την Αττική Οδό με την εθνική οδό θα κατασκευαστεί με κρατικά κονδύλια, καθώς το έργο αποσυνδέθηκε από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.

Στο απροχώρητο έχει φτάσει η κατάσταση με την καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση στον κόμβο Μεταμόρφωση όπου συνδέεται η Αττική Οδός με την εθνική οδό και το υπουργείο Υποδομών βιάζεται να προκηρύξει τον διαγωνισμό για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.

Πρόκειται για έργο, προϋπολογισμού γύρω στα 300 εκατ. ευρώ, που είχε σχεδιαστεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, αλλά έμπλεξε στις με τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ουδέποτε υλοποιήθηκε. Τώρα στο υπουργείο Υποδομών αποφάσισαν να το δημοπρατήσουν αυτόνομα και ως δημόσιο έργο και οι περίπου 30.000 οδηγοί που θα το χρησιμοποιούν ημερησίως δεν θα πληρώνουν διόδια. 

Ο νέος οδικός άξονας των 3,8 χιλιομέτρων θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων. 

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε δηλώσει πριν από μερικές εβδομάδες στη Βουλή πως η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει στην απεμπλοκή του έργου από την ευρύτερη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η σύμβαση παραχώρησης ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024 και την προετοιμασία του διαγωνισμού για την επέκτασή της έχει αναλάβει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Μέχρι στιγμής, όμως, δεν έχει ξεκαθαριστεί αν είναι το ΤΑΙΠΕΔ αυτό που θα προκηρύξει και το διαγωνισμό για τον νέο παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού.

Το υπουργείο Υποδομών επιχείρησε να εντάξουν την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στο Ταμείο Ανάκαμψης, χωρίς αποτέλεσμα. Τώρα αναζητούνται άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το νέο ΕΣΠΑ

Όπως έχει γράψει το Business Daily, η υπόθεση με το νέο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού και τις επεκτάσεις είχε προκαλέσει τριβές μεταξύ υπουργείου και προηγούμενης διοίκησης ΤΑΙΠΕΔ. Η τελευταία εξέταζε το ενδεχόμενο να ενταχθούν στη νέα σύμβαση και ορισμένες επεκτάσεις ή συμπληρωματικά έργα. Στο Υποδομών έσπευσαν να διαχωρίσουν την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης αλλά είναι άγνωστη η τύχη μιας άλλης επέκτασης, αυτή της περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σημαντική αύξηση +22,5% στα κέρδη ανα μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα στο α' εξάμηνο

Τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά +36,7% και ανήλθαν στα 68,1 εκατ. Στα 2 δισ. η ρευστότητα μετά και την πρόσφατη επιτυχημένη έκδοση του εταιρικού ομολόγου, στα 6,3 δισ. το υπογεγραμμένο κατασκευαστικό ανεκτέλεστο.
Δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα στους οδηγούς από την διπλή έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης Αττικής Οδού

Εντός του 2026 θα ολοκληρωθούν οι εργασίες για τη δεύτερη έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης, χωρίς επίπτωση στα διόδια της Αττικής Οδού. Ξεκινά εντός Οκτωβρίου ο διαγωνισμός για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έσοδα 16 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις: Οι τίτλοι τέλους για το ΤΑΙΠΕΔ

Κλείνει ο κύκλος του ΤΑΙΠΕΔ, θα απορροφηθεί από το Υπερταμείο στις αρχές του 2025. Ρεκόρ εσόδων 4,18 δισ. το 2024 χάρη στην Αττική Οδό, ενώ θα εισπραχθούν 1,88 δισ. το 2025. Ποιες μετοχές κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνεχίζει να τρελαίνει τα... κοντέρ των επενδυτών η Αττική Οδός

Από το ήδη υψηλό τίμημα των 3,27 δισ., η συμφωνία με τη Μ. Λάτση ανεβάζει 15% περισσότερο την αποτίμηση του οδικού άξονα. Δυνατότητα πώλησης επιπλέον 39% των μετοχών έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. «Μαγνήτης» και ο ΒΟΑΚ.