ΓΔ: 2639.95 0.13% Τζίρος: 296.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: Shutterstock

Τι πρέπει να ξέρετε για τους κωδικούς 781 - 782 και τα τεκμήρια

Η ΑΑΔΕ διευκρινίζει ορισμένα θέματα που αφορούν την επιστρεπτέα προκαταβολή και τις αποζημιώσεις ειδικού σκοπού για την κάλυψη των τεκμηρίων.

Σχετικά με τη συμπλήρωση των κωδικών 781-782 του εντύπου Ε1 (όπου αναγράφονται ποσά που δεν αποτελούν εισόδημα και συμπληρώνονται προαιρετικά μόνο για την κάλυψη τεκμηρίων), η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων διευκρινίζει ότι:

  • Έχουν ήδη προσυμπληρωθεί στον κωδικό 999 του εντύπου Ε3 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, τα ποσά που εισέπραξαν οι επιχειρήσεις εντός του έτους 2020 ως Επιστρεπτέα Προκαταβολή.
  • Έχουν ήδη αναρτηθεί στους λογαριασμούς των φορολογουμένων στο myTAXISnet, στην πλατφόρμα υποβολής Ε1 (δήλωση φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων), επιλογή «Ενημέρωση βεβαίωσης αποδοχών», τα ποσά των Αποζημιώσεων Ειδικού Σκοπού που χορηγήθηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών για την αντιμετώπιση των συνεπειών του COVID-19 και έχουν καταβληθεί μέσω της ΑΑΔΕ.
  • Εντός της εβδομάδας, για την περαιτέρω διευκόλυνση των φορολογουμένων, τα παραπάνω ποσά Επιστρεπτέας Προκαταβολής και Αποζημιώσεων Ειδικού Σκοπού θα έχουν προσυμπληρωθεί κατά περίπτωση στους κωδικούς 781/782 του εντύπου Ε1.
  • Ποσά που έχουν καταβληθεί από άλλους φορείς του δημοσίου (π.χ. Υπουργείο Εργασίας, Τουρισμού κλπ) θα προσυμπληρωθούν στους παραπάνω κωδικούς του Ε1 αμέσως μόλις παραληφθούν τα σχετικά αρχεία.
  • Τα ποσά που συμψηφίστηκαν εντός του 2020 με οφειλές στη φορολογική διοίκηση, λόγω είσπραξης μειωμένου μισθώματος, δεν αναγράφονται στη δήλωση, καθώς οι συμψηφισμοί φόρων δεν δύναται να καλύψουν τεκμήρια διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων.
  • Τα ποσά των αποζημιώσεων που έλαβαν οι φορολογούμενοι επειδή εισέπραξαν μειωμένα μισθώματα μηνών Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2020, λόγω covid -19, θα αναγραφούν στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του επόμενου φορολογικού έτους, καθώς καταβλήθηκαν εντός του 2021.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι ειδικά για το φορολογικό έτος 2020, προκειμένου να δηλωθούν ως ανείσπρακτα τα εισοδήματα από την εκμίσθωση ακίνητης περιουσίας, αρκεί να γνωστοποιηθεί στη ΔΟΥ του φορολογουμένου εξώδικη καταγγελία της μίσθωσης λόγω μη καταβολής του μισθώματος ή εξώδικη όχληση για την καταβολή των οφειλόμενων μισθωμάτων (με την έκθεση επίδοσης). Η γνωστοποίηση αυτή μπορεί να γίνει, πριν από την υποβολή της δήλωσης, με συστημένη επιστολή, μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) ή με κατάθεση αντιγράφων στη ΔΟΥ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.
pitsilis_aade
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέες προθεσμίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ψηφιακών παραστατικών

Με αποφάσεις των Δημήτρη Μαρκόπουλου και Γιώργου Πιτσιλή, παρατείνονται οι προθεσμίες για την υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση σε επιχειρήσεις με τζίρο κάτω του 1.000.000 ευρώ και για τη Β' φάση ψηφιακής διακίνησης αποθεμάτων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι 9 όροι για την ένταξη στις 120 δόσεις των χρεών προς εφορία και ΕΦΚΑ

Ακόμα και νεότερα χρέη, που βεβαιώθηκαν μετά την 31η Δεκεμβρίου 2023, μπορούν να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση των 120 δόσεων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ δίδεται περιθώριο επιπλέον έξι μηνών στους οφειλέτες της εφορία και του ΕΦΚΑ.