Αρνητικό παρέμεινε το πρόσημο για τον ετήσιο πληθωρισμό και τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, μια τάση που άρχισε να παρατηρείται από τον Απρίλιο του 2020 και συνδέεται με την πανδημία.
Με βάση την ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ, μείωση 1,3% καταγράφηκε από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) του Φεβρουαρίου 2021, με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2020, έναντι αύξησης 0,2% που είχε σημειωθεί στην αντίστοιχη σύγκριση του 2020 με το 2019.
Ο γενικός ΔΤΚ για τον Φεβρουάριο 2021 παρουσίασε αύξηση 0,2%, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2021, έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε σε σχέση με την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου (Μάρτιος 2020 - Φεβρουάριος 2021), κατέγραψε μείωση 1,6%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 - Φεβρουαρίου 2020, έναντι αύξησης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Μαρτίου 2019 - Φεβρουαρίου 2020, με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2018 - Φεβρουαρίου 2019.
Σύγκριση Φεβρουαρίου 2021 με Ιανουάριο 2021
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,2% τον μήνα Φεβρουάριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες.
- 0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
- 1,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
- 0,5% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
- 3,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
- 0,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
- 0,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Σύγκριση Φεβρουαρίου 2021 με Φεβρουάριο 2020
Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,3% τον μήνα Φεβρουάριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
- 0,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, πουλερικά, γιαούρτι, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, τυριά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.
- 0,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- 1,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.
- 2,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
- 1,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.
- 4,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.
- 1,8% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
- 0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
- 0,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
- 1,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη.
Ετήσια μείωση 1,9% για τον εναρμονισμένο δείκτη
Η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2021 (έτος αναφοράς 2015=100,0) έχει ως εξής:
Ο ΕνΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2020, παρουσίασε μείωση 1,9% έναντι αύξησης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019.
Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2021, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2021, παρουσίασε αύξηση 0,2% έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2020 - Φεβρουαρίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 - Φεβρουαρίου 2020, παρουσίασε μείωση 1,7% έναντι αύξησης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 - Φεβρουαρίου 2020 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2018 - Φεβρουαρίου 2019.