ΓΔ: 1484.63 0.15% Τζίρος: 17.01 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:29:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Εκτίναξη του δείκτη εμπιστοσύνης των Ελλήνων καταναλωτών

Τα επίπεδα του ευρωπαϊκού δείκτη προσεγγίζει ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της χώρας μας, ο οποίος ενισχύεται σημαντικά το 3ο τρίμηνο 2019, φτάνοντας τις 84 μονάδες, 12 παραπάνω σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Στις 84 μονάδες διαμορφώθηκε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το 3ο τρίμηνο 2019, πλησιάζοντας για πρώτη φορά τον ευρωπαϊκό δείκτη, που διαμορφώθηκε στις 88 μονάδες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Nielsen, ο δείκτης σημειώνει αύξηση κατά 12 μονάδες σε σχέση με το 2ο τρίμηνο 2019.

Και οι τρεις επιμέρους μεταβλητές, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, έχουν σημειώσει βελτίωση. Σημαντικά βελτιώνεται η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, με αύξηση 13 ποσοστιαίες μονάδες (46%) σε σχέση με το 2ο τρίμηνο 2019.

Σημειώνεται ότι το 56% των Ελλήνων αμφιβάλουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό σημαντικά μειούμενο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου το 72% εξέφραζε την ανάλογη αμφιβολία. Επτά στους δέκα Έλληνες (68%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, ποσοστό σταθεροποιημένο από το 1ο τρίμηνο του 2018.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Τρεις στους δέκα Έλληνες ανησυχούν για την οικονομία (31%) και την εργασία (31%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την προσωπική υγεία (22%).

Έξι στους δέκα Έλληνες (63%) προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι δύο κύριες ενέργειες των Ελλήνων για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (62%, στα ίδια επίπεδα με το 3o τρίμηνο 2018) και στα έξοδα για ρουχισμό (59% σε ανάλογα ποσοστά το 3o τρίμηνο 2018 με 56%).

Τέλος, το 54% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, σημαντικά μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (71% το 3o τρίμηνο 2018).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Economy, Oikonomia, Ellada
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Alpha Bank: Ισχυρή στήριξη κατανάλωσης - επενδύσεων για την οικονομία

Η πολύ καλή πορεία τόσο της καταναλωτικής δαπάνης όσο και η ανάκαμψη των επενδύσεων ήταν οι δύο βασικοί παράγοντες που στήριξαν την υπεραπόδοση της οικονομίας στο α' τρίμηνο, τονίζει η Alpha Bank.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Τοβίλ (tbi bank): Στόχος η καθημερινή τραπεζική με μηδενικές χρεώσεις

«Οι πληρωμές, όπως, για παράδειγμα, η πληρωμή του ρεύματος, έχει πάντα κάποιο κόστος για τον καταναλωτή. Στην tbibank πρόκειται να προσφέρουμε τέτοιου είδους πληρωμές δωρεάν», ανέφερε ο κ. Τοβίλ.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Yβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα «ψηφίζουν» οι Έλληνες καταναλωτές

Την μεγαλύτερη αύξηση σημείωσαν τα υβριδικά αυτοκίνητα (+4,1%) καταλαμβάνοντας το 33,6% του συνόλου των πωλήσεων και ακολούθησαν τα ηλεκτρικά με αύξηση 1,7% καταλαμβάνοντας το 10,4% του συνόλου των πωλήσεων.