ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
emporio-katastimata-magazia-xristougenna
Φώτο: Menelaos Michalatos / SOOC

Το σχέδιο για το άνοιγμα του εμπορίου: Οι εκπτώσεις και οι δύο αλλαγές

Ως το τέλος Μαρτίου θα παραταθεί η εκπτωτική περίοδος. Τα καταστήματα θα λειτουργήσουν κανονικά με όριο στον αριθμό εισερχόμενων πελατών. Ψώνια διάρκειας τριών ωρών με SMS σε νέο, ειδικό αριθμό.

Με φόντο την αργή αποκλιμάκωση των αριθμών της πανδημίας στη χώρα μας, αλλά και τα αποκαρδιωτικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας σχετικά με την εξέλιξη του τζίρου του λιανεμπορίου το 2020, έμποροι και Πολιτεία εμφανίζονται διατεθειμένοι να προχωρήσουν στην επαναλειτουργία του το συντομότερο δυνατόν, μέσα σε συνθήκες ασφάλειας.

Στην παρούσα φάση μοιάζει πολύ πιθανή η παράταση του lockdown για μία ακόμη εβδομάδα, καθώς προκρίνεται ως πιθανότερος χρόνος έναρξης επαναλειτουργίας της αγοράς η 8η Μαρτίου και όχι η προσεχής Δευτέρα, τουλάχιστον από πλευράς των λοιμωξιολόγων. Η αγορά, ωστόσο, προκρίνει το άνοιγμα την 1η Μαρτίου, επιδιώκοντας τον μεγαλύτερο περιορισμό των απωλειών. Mέχρι το τέλος της εβδομάδας πάντως θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η εκπτωτική περίοδος θα παραταθεί έως το τέλος του Μαρτίου, προς ικανοποίηση ενός καθολικού αιτήματος εκ μέρους του εμπορικού κόσμου. Η αποσπασματική, εξάλλου, λειτουργία των καταστημάτων από τα μέσα του φθινοπώρου μέχρι και σήμερα έχει αφήσει ένα τεράστιο απόθεμα εμπορευμάτων στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα, κυρίως ένδυσης και υπόδησης, τα οποία δεν μπορούν να διατεθούν υπό άλλες συνθήκες, επομένως η παράταση της εκπτωτικής περιόδου είναι απολύτως αναγκαία. 

Όπως σημειώνει στο Business Daily ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Σταύρος Καφούνης, το επιθυμητό είναι η επαναλειτουργία του εμπορίου χωρίς να υπάρχει ο φόβος του «ακορντεόν» μέσα στον Μάρτιο, σενάριο το οποίο απεύχονται όλοι. Ο ίδιος σημειώνει ότι η λειτουργία της υπηρεσίας αποστολής μηνύματος SMS για αγορές (σ.σ.: στο νέο, ειδικό αριθμό 13032), διάρκειας τριών ωρών, αποτελεί μέτρο το οποίο θα συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία της αγοράς, με δεδομένο ότι η πρόσβαση στα καταστήματα θα είναι ελεύθερη, επιτρέποντας ένα άτομο ανά 25 τμ.

Βασική ωστόσο προϋπόθεση είναι το μέτρο να επιτηρείται και να ελέγχεται αυστηρά, προκειμένου να αποφευχθούν οι καταστάσεις συνωστισμού που παρατηρήθηκαν κατά το προηγούμενο άνοιγμα, σημειώνει ο κ. Καφούνης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΕΣΑ βρίσκεται σε διαδικασία κατάρτισης ενός σχεδίου για την επόμενη ημέρα του εμπορίου, στο οποίο θα αποσαφηνίζονται τα προβλήματα με τα οποία βρίσκονται αντιμέτωποι οι έμποροι, και τα οποία απαιτούν την άμεση συνδρομή της Πολιτείας

Οι απώλειες πάντως για το λιανεμπόριο συνολικά στην χώρα μας για το 2020 δεν έχουν προηγούμενο. Όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, χάθηκε τζίρος συνολικά 4,5 δισ. ευρώ την χρονιά που πέρασε, με το σύνολο να υποχωρεί σε 47 δισ. ευρώ έναντι 51 δισ. ευρώ το 2019. Στους κερδισμένους είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο ενισχύθηκε κατά 78 εκατ ευρώ την χρονιά που πέρασε, όμως οι απώλειες για τους κλάδους ένδυσης/υπόδυσης άγγιξαν το 1 δις ευρώ, στα καλλυντικά τα 493 εκατ ευρώ, στα κοσμήματα τα 195 εκατ ευρώ και στα παιχνίδια τα 193 εκατ ευρώ. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ekptoseis, Sales, Discounts
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μείωση τζίρου για 7 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις της Αθήνας

Σχεδόν ένας στους δύο εμπόρους εκφράζει αισιοδοξία για την εξέλιξη των πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο, ενώ προβληματισμό προκαλεί η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας αλλά και διασύνδεση POS με την ΑΑΔΕ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διψήφια αύξηση τζίρου στο εμπόριο το δ' τρίμηνο, έπιασε τα 11 δισ. ευρώ

Ρεαλιστική κρίνεται από τους εμπόρους η αύξηση του φετινού τζίρου τελευταίου τριμήνου κατά 1 δισ. με ώθηση από την περίοδο των εορτών. Συγκρατημένη αισιοδοξία εκφράζεται για την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου τη Δευτέρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσφορές ακόμη και 80% στην αγορά αλλά οι καταναλωτές δεν συγκινούνται

Ο Οκτώβριος έκλεισε με κάμψη πωλήσεων έως 25% στα είδη ένδυσης κι υπόδησης, ενώ κι ο Νοέμβριος μέχρι στιγμής εξελίσσεται υποτονικά, προϊδεάζοντας για μειωμένο τζίρο σε σχέση με την περυσινή περίοδο της Black Friday.
Ekptoseis, Discounts, Sales
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπό πίεση η αγορά, κάμψη τζίρου για 1 στους 2 εμπόρους το φετινό καλοκαίρι

Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες στην εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας ανέφεραν κάμψη τζίρου κατά την θερινή εκπτωτική περίοδο συγκριτικά με πέρσι. Ο τουρισμός δεν έσωσε την παρτίδα.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρενάρουν» τις τιμές οι έμποροι για να δώσουν ώθηση στη ζήτηση

Στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις ή αναβάλλουν τις αγορές τους. Οι έμποροι των μη βασικών αγαθών συγκρατούν τις τιμές και «ποντάρουν» στον τουρισμό.