ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Επιτάχυνση διαδικασιών για ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας 

Θα πρέπει να υπάρχει ελάχιστη δυνατότητα μεταφοράς 200 επιβατών και διαθεσιμότητα καμπινών για τουλάχιστον 140 άτομα, εάν η διάρκεια του ταξιδιού υπερβαίνει τις 16 ώρες.

Το πράσινο φως για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας παρείχε με προέγκρισή της  η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως ανακοίνωσε η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Νατάσα Πηλείδου.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το πρωί της Δευτέρας στο Προεδρικό Μέγαρο, η κ. Πηλείδου ανέφερε ότι η απόφαση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση συνάδει με τα κριτήρια που θέτει η απόφαση Altmark του 2003 του Δικαστηρίου της ΕΕ, επιτρέποντας στην Κυπριακή Δημοκρατία να προχωρήσει με τα επόμενα βήματα για την επαναλειτουργία της σύνδεσης για τη μεταφορά επιβατών μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε το 2012 συναφές πακέτο με τρία νομοθετήματα (Ανακοίνωση της Επιτροπής, Απόφαση 2012/21/ΕΕ και Ανακοίνωση Πλαίσιο της Επιτροπής), λαμβάνοντας επίσης υπόψη και την Απόφαση Altmark του 2003 όταν το Δικαστήριο της ΕΕ αποφάνθηκε πως η αντιστάθμιση για παροχή δημόσιας υπηρεσίας δεν αποτελεί κρατική ενίσχυση όταν πληρούνται τέσσερα σωρευτικά κριτήρια.

Το Ανώτατο ύψος της Κρατικής Ενίσχυσης ανέρχεται στα 6 εκατομμύρια ευρώ ετησίως εξαιρουμένου του ΦΠΑ. Ο επιτυχών προσφοροδότης θα συμβληθεί με το υφυπουργείο Ναυτιλίας για τρία χρόνια με δυνατότητα παράτασης μέχρι τρία χρόνια. Η υπηρεσία θα ξεκινήσει σε ημερομηνία που θα συμφωνηθεί από κοινού μεταξύ Αναθέτουσας Αρχής και του επιτυχόντος προσφοροδότη.

Το δρομολόγιο θα εκτελείται από επιβατηγό πλοίο, το οποίο θα πρέπει να φέρει σημαία ΕΕ/ΕΟΧ, η οποία να εντάσσεται στην Λευκή Λίστα του Μνημονίου των Παρισίων, με ηλικία όχι άνω των 35 ετών, καθώς και να είναι ενταγμένο με Νηογνώμονα μέλος του IACS και αναγνωρισμένο από την ΕΕ.Θα πρέπει, δε, να υπάρχει ελάχιστη δυνατότητα μεταφοράς 200 επιβατών και διαθεσιμότητα καμπινών για τουλάχιστον 140 άτομα, εάν η διάρκεια του ταξιδιού υπερβαίνει τις 16 ώρες.

Σε ό,τι αφορά τα κόμιστρα, αυτά ορίζονται ως εξής: 50 ευρώ για αεροπορική θέση μονής διαδρομής και 80 μετ’ επιστροφής, καθώς 80 ευρώ για μονή καμπίνα μίας διαδρομής και 120 μετ’ επιστροφής.Τα παιδιά μέχρι 24 μηνών θα ταξιδεύουν δωρεάν, ενώ από 2 έως 12 ετών θα υπόκεινται σε διαφοροποιημένα ή μειωμένα κόμιστρα. Τα οχήματα θα κοστίζουν 75 ευρώ για τη μονή διαδρομή και 150 μετ’ επιστροφής, ενώ οι μοτοσικλέτες των επιβατών θα κοστίζουν 50 ευρώ για μονή διαδρομή και 100 μετ’ επιστροφής. Οι τιμές αυτές ισχύουν χωρίς τα λιμενικά τέλη.

Αν και όλα δείχνουν ότι κυρίως λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, είναι δύσκολη η έναρξη του δρομολογίου μέσα στο 2020, εντούτοις -κατέληξε η κ. Πηλείδου- υπάρχει ενδιαφέρον από ελληνικές, κυπριακές αλλά και άλλες εταιρείες. Η οριστικοποίηση της διαδικασίας θα γίνει μετά από συνεργασία με τον Γενικό Λογιστήριο, το υπουργείο Οικονομικών, αλλά και την προκήρυξη ανοικτής διαδικασίας προσφορών σύμφωνα με τον περί της Ρύθμισης των Διαδικασιών Σύναψης Δημοσίων Συμβάσεων και για Συναφή Θέματα Νόμο του 2016 (Ν.73(Ι)/2016).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Τεράστια ευκαιρία για την Ελλάδα η πράσινη μετάβαση

Απαραίτητη προϋπόθεση για να εκμεταλλευτεί η Ελλάδα το άφθονο ανανεώσιμο δυναμικό που διαθέτει είναι να αναπτύξει έγκαιρα τις ενεργειακές της υποδομές, είπε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ.
businessdaily-ADMHE
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την καταβολή 25 εκατ. ετησίως στον ΑΔΜΗΕ ενέκρινε το Υπουργικό στην Κύπρο

Από τις δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Ενέργειας της Κύπρου δεν δόθηκαν διευκρινίσεις για το θέμα της απόδοσης (WACC) και τον διαμοιρασμό του κόστους του γεωπολιτικού κινδύνου της διασύνδεσης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Φιλόδοξα σχέδια για ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων

Σε ό,τι αφορά την Ανατολική Μεσόγειο, αναφέρθηκε στην υπό κατασκευή διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, Great Sea Interconnector που, όπως  είπε, «θα μας δώσει τη δυνατότητα να εξάγουμε αλλά και να εισάγουμε ενέργεια».