ΓΔ: 2639.95 0.13% Τζίρος: 296.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Αριθμομηχανή και στυλό

Φορολογία εισοδήματος: Οι δέκα κατηγορίες που βγαίνουν κερδισμένες

Ποια είναι τα οφέλη για επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και πολλές ακόμη κατηγορίες φορολογουμένων από αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος αλλά και από μέτρα ειδικά για την πανδημία.

Ελαφρύτερος θα είναι ο λογαριασμός της εφορίας για χιλιάδες μισθωτούς, εισοδηματίες, αγρότες, επαγγελματίες και επιχειρήσεις εξ αιτίας των αλλαγών στη φορολόγηση των εισοδημάτων που θα δηλωθούν φέτος και των έκτακτων εκπτώσεων της πανδημίας.  

Στους κερδισμένους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι επιχειρήσεις λόγω της μείωσης του φορολογικού συντελεστή και της σχεδιαζόμενης περικοπής στη προκαταβολή φόρου εισοδήματος, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι που πλήρωσαν εμπρόθεσμα το ΦΠΑ, οι ιδιοκτήτες ακινήτων με μειωμένα ενοίκια που θα έχουν πίστωση φόρου καθώς και οι αγρότες και μισθωτοί με μπλοκάκι που δικαιούνται το αφορολόγητο  

Ειδικότερα οι δέκα κατηγορίες φορολογούμενων που θα ωφεληθούν είναι:

  • Επιχειρήσεις. Για τα κέρδη του 2019 θα πληρώσουν λιγότερο φόρο αφού ο φορολογικός συντελεστής μειώθηκε στο 24% από 28% ενώ θα έχουν πρόσθετο όφελος από το «κούρεμα» της προκαταβολής φόρου Για παράδειγμα εταιρεία είχε κέρδη 100.000 ευρώ το 2018 και το 2019. Το 2019, πλήρωσε φόρο 28.000 ευρώ (συντελεστής 28%) και προκαταβολή φόρου για το 2020, 26.600  ευρώ καθώς τον περασμένο Δεκέμβριο η προκαταβολή φόρου επανυπολογίστηκε με συντελεστή 95%.  Στο εκκαθαριστικό του 2020, ο φόρος θα διαμορφωθεί στα 24.000 ευρώ (συντελεστής 24%).  Στην περίπτωση που η επιχείρηση εμφανίζει μείωση τζίρου φέτος η προκαταβολή φόρου για το 2021 θα διαμορφωθεί στα 12.000 ευρώ εάν μειωθεί στο 50%. Έτσι η ελάφρυνση σε σχέση με πέρυσι μπορεί να φθάσει το 34%.
  • Ελεύθεροι επαγγελματίες – αυτοαπασχολούμενοι. Το 25% του ΦΠΑ του πρώτου τριμήνου που πλήρωσαν εμπρόθεσμα τον Απρίλιο οι επαγγελματίες θα έχουν τη δυνατότητα να το συμψηφίσουν με το φόρο εισοδήματος που θα προκύψει με την εκκαθάριση της φορολογικής τους δήλωση. Επίσης όσοι έχουν μείωση στα ακαθάριστα έσοδά τους τουλάχιστον 20% σε σχέση με πέρυσι θα πληρώσουν μικρότερη προκαταβολή φόρου. Για παράδειγμα ελεύθερος επαγγελματίας κατέβαλε τον Απρίλιο ΦΠΑ για το πρώτο τρίμηνο του έτους 2.000 ευρώ και με το εκκαθαριστικό της φορολογικής δήλωσης καλείται να πληρώσει φόρο για τα εισοδήματα που απέκτησε πέρυσι 1.500 ευρώ. Το 25% του ΦΠΑ, δηλαδή 500 ευρώ θα μπορεί να τα συμψηφίσει με το εκκαθαριστικό της Εφορίας και να περιορίσει τη φορολογική επιβάρυνση στα 1.000  ευρώ.
  • Ιδιοκτήτες ακινήτων. Όσοι εισπράττουν μειωμένα κατά 40% ενοίκια θα έχουν τη δυνατότητα από τις 31 Ιουλίου και μετά και αφού θα έχει γίνει η εκκαθάριση της φορολογική τους δήλωσης να συμψηφίσουν την έκπτωση φόρου που θα αντιστοιχεί στο 30% των χαμένων ενοικίων με το φόρο εισοδήματος του εκκαθαριστικού. 
  • Επαγγελματίες αγρότες. Οι κατ’ επάγγελμα αγρότες δικαιούνται έκπτωση φόρου 1.900 – 2.100 ευρώ εφόσον το 2019 πραγματοποίησαν δαπάνες με ηλεκτρονικό χρήμα.
  • Μισθωτοί με μπλοκάκι. Δικαιούνται την έκπτωση φόρου 1.900- 2.100 ευρώ
  • Νέοι φορολογούμενοι με εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα Το ποσό της προκαταβολής φόρου περιορίζεται στο 50%.
  • Νέοι επαγγελματίες. Όσοι έχουν κάνει έναρξη για πρώτη φορά από 1/1/2017 και μετά απαλλάσσονται από το τέλος επιτηδεύματος και έτσι κερδίζουν τουλάχιστον 650 ευρώ. Η απαλλαγή παρέχεται για πέντε χρόνια από την πρώτη έναρξη εργασιών.
  • Έμποροι 62 ετών. Εξαιρούνται από το τέλος επιτηδεύματος όσοι ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα με ιδιότητα εμπόρου που γεννήθηκαν μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1957 και απέχουν τρία χρόνια από τη συνταξιοδότησή τους. Ως έτος ηλικίας συνταξιοδότησης θεωρείται το 65ο.
  • Συνταξιούχοι 65 ετών και άνω.  Έχουν έκπτωση 30% στα τεκμήρια διαβίωσης για κατοικίες, αυτοκίνητα κ.α. όσοι γεννήθηκαν μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1954. 
  • Φιλοξενούμενοι. Απαλλάσσονται από το τεκμήριο κατοικίας οι φορολογούμενοι που δηλώνουν ότι φιλοξενούνται από συγγενείς ή φίλους.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
Αλέξης Τσίπρας πορτραίτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσίπρας: Τα υπερπλεονάσματα επιλέχθηκαν για εξαγορά ψήφων από την κυβέρνηση

Ο Αλέξης Τσίπρας κατηγόρησε την κυβέρνηση για εσκεμμένα υπερπλεονάσματα, ώστε να μοιράζει χρήματα προεκλογικά στους πολίτες, ενώ τόνισε το μεγάλο πρόβλημα στο κόστος ζωής και ενέργειας που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες.
Κώστας Τσουκαλάς στο γραφείο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Τσουκαλάς: Η κυβέρνηση μειώνει φόρους στους ισχυρούς, όχι στους πολλούς

Ο Κώστας Τσουκαλάς στο Action24 χαρακτήρισε τον πρωθυπουργό «φορολάγνο», κατηγορώντας τον για άρνηση μείωσης έμμεσων φόρων που επιβαρύνουν το ευρύ κοινό, ενώ εύκολα κάνει ελαφρύνσεις σε ισχυρούς, με τη φορολογία συνολικά να αυξάνεται.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.