ΓΔ: 1397.16 -0.03% Τζίρος: 58.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:32:00 DATA
newspapers-efimerides-typos
Shutterstock

Συνέχεια «αιμορραγίας» στο Τύπο με μείωση πωλήσεων κατά 14% το 2019

Την απομάκρυνση του αναγνωστικού κοινού από τον έντυπο Τύπο επιβεβαιώνει η έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ που καταγράφει ισχυρές απώλειες στις πωλήσεις εφημερίδων και περιοδικών, κάνοντας το 2014 να μοιάζει τόσο μακρινό.

Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίστηκε και το 2019 η μεγάλη πτώση στις πωλήσεις εφημερίδων και περιοδικών που έφτασε σε διψήφια ποσοστά, κάνοντας ακόμα και τις επιδόσεις του 2014 να φαίνονται τόσο μακρινές και επιτυχημένες σε σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα.

Όπως αποκαλύπτει η έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, πέρυσι σημειώθηκε μείωση σε σχέση με το 2018 στις συνολικές πωλήσεις των εφημερίδων κατά 13,7%, με την πτώση να καταγράφεται σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες. Συνολικά, καθ' όλο το 2019 πωλήθηκαν 46.776.501 φύλλα ή 7.431.607 φύλλα λιγότερα από το 2018 (όταν το 2014 οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονταν σε 95.404.106 φύλλα). Σημειώνεται ότι πτώση της τάξης του 5,9% είχε σημειωθεί το 2018 σε σχέση με το 2017.

Οι πωλήσεις των πολιτικών εφημερίδων μειώθηκαν κατά 4.401.136 φύλλα (πτώση 11,3%) και ανήλθαν σε 34.448.439 φύλλα. Οι πωλήσεις των αθλητικών εφημερίδων έφτασαν στα 10.584.748 φύλλα και μειώθηκαν κατά 2.348.060 φύλλα (πτώση 18,2%). Οι οικονομικές εφημερίδες πούλησαν 764.197 φύλλα συνολικά ή λιγότερα κατά 385.971 φύλλα (πτώση 33,6%). Ενώ, οι λοιπές εφημερίδες (ποικίλης ύλης, θρησκευτικές κ.λπ.) πούλησαν 979.117 φύλλα, χάνοντας 296.440 φύλλα σε σχέση με το 2018 (πτώση 23,2%).

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, παρόμοια ήταν η εικόνα και στα περιοδικά, οι συνολικές πωλήσεις των οποίων ανήλθαν πέρυσι σε 19.938.136 τεύχη ή κατά 658.155 τεύχη (πτώση 3,2%) λιγότερα σε σχέση με το 2018 (το 2014 οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονταν σε 36.801.123 τεύχη). Μείωση 9,4% είχε σημειωθεί το 2018 σε σχέση με το 2017.

Η σημαντικότερη μείωση, σε απόλυτες τιμές, κατά 19,4% παρατηρείται στις πωλήσεις των περιοδικών ποικίλης ύλης, ενώ μοναδική εξαίρεση στη ζοφερή αυτή εικόνα αποτελούν τα παιδικά- κόμικς και τα αθλητικά περιοδικά, όπου παρατηρείται αύξηση κατά 56,9% και 4,6%, αντίστοιχα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόστιμο 750.000 στην «Άργος» για τις πρακτικές της στη διανομή Τύπου

Οι επιτόπιοι έλεγχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού εντόπισαν καταχρηστικές πρακτικές αποκλεισμού έναντι εκδοτικών επιχειρήσεων και υποδιανομέων. Δεν προέκυψαν στοιχεία για άνισους όρους διανομής των εντύπων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού στον κλάδο διανομής Τύπου

H κανονιστική παρέμβαση της ΕΑ στην αγορά της διανομής Τύπου έχει ως σκοπό να διασφαλίσει τον ελεύθερο ανταγωνισμό, υπό το πρίσμα της προστασίας ενός ελάχιστου επιπέδου πλουραλισμού και πολυφωνίας.
european union-europi-europe-komision
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έγκριση από Κομισιόν για ενίσχυση μικρομεσαίων και μέσων ενημέρωσης

Η ενίσχυση θα λάβει τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων και θα αποτελείται από ένα σταθερό ποσό τουλάχιστον 500 ευρώ και μέγιστο 4.000 ευρώ. Εγκρίθηκε και η στήριξη ύψους 20 εκατ. ευρώ στα ελληνικά ΜΜΕ.