Ξεπέρασαν το φράγμα του 1 δισ. ευρώ τα έσοδα των σούπερ μάρκετ στην περίοδο της πανδημίας, ενώ και το ηλεκτρονικό καλάθι «εκτόξευσε» τις επιδόσεις του αγγίζοντας ρυθμούς ανάπτυξης που είχαν προβλεφθεί από τους αναλυτές ότι δύνανται να επιτευχθούν σε βάθος πενταετίας.
Αρχής γενομένης με τη συνολική πορεία των εσόδων στα σουπερμάρκετ, που αφορά κατά βάση τις επιδόσεις στα φυσικά καταστήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI οι εγχώριες αλυσίδες εμφάνισαν ενισχυμένα έσοδα κατά 30,7% την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 12 Απριλίου. Να σημειωθεί ότι η IRI στις μετρήσεις της ενδέχεται να περιλαμβάνει και στοιχεία πωλήσεων που αφορούν και τις online παραγγελίες ορισμένων αλυσίδων, ενώ επισημαίνεται ότι δεν περιλαμβάνει τις πωλήσεις στην αλυσίδα LIDL που αποτελεί έναν εκ των ισχυρών παιχτών στην εγχώρια αγορά.
Στο εξεταζόμενο διάστημα, ο συνολικός τζίρος στις 340 κατηγορίες που εξετάζει η IRI διαμορφώθηκε σε 1,035 δισ. ευρώ έναντι 792,5 το ίδιο διάστημα πέρυσι. Μόνο την εβδομάδα 6-14 Απριλίου πραγματοποιήθηκε τζίρος 152,1 εκατ. ευρώ κατά 35,2% αυξημένος σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα. Οι μετρήσεις της IRI υποδεικνύουν από την αρχή της χρονιάς έως και τις 12 Απριλίου ότι η αγορά των ταχυκίνητων κατηγοριών εμφανίζει συνολική ενίσχυση εσόδων 16,1%.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των ηλεκτρονικών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, με βάση τις μετρήσεις της Convert Group (σ.σ. περιέχονται στο τριμηνιαίο Report της Convert Group για τα Ελληνικά Online Super Markets που δημοσιεύθηκε αυτήν την εβδομάδα με τα δεδομένα να προέρχονται από την πλατφόρμα της, eRetail Audit) η συνολική ανάπτυξη στο πρώτο τρίμηνο του 2020 είναι 26% στο Online κανάλι, ενώ μόνο το μήνα Μάρτιο το ποσοστό ανάπτυξης για τους παίκτες του e-grocery ανήλθε στο 61%.
Σε ορίζοντα 15 μηνών, δηλαδή από τον Ιανουάριο 2019 έως και το Μάρτιο 2020, το κανάλι του online supermarket τον Μάρτιο στην Ελλάδα κατέγραψε τον εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης 307% στην αξία των online αγορών, ανάπτυξη την οποία οι εκτιμήσεις της Convert Group τοποθετούσαν να συμβεί την επόμενη 5ετία. Μάλιστα, ειδικά την 12η εβδομάδα του 2020 (16-22 Μαρτίου) οι online αγορές κατέγραψαν ρεκόρ με αύξηση 501% σε σχέση με την ίδια εβδομάδα το 2019.
Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι την ίδια εβδομάδα το ποσοστό των online αγορών σε σχέση με το συνολικό τζίρο του κλάδου λιανεμπορίου αυξήθηκε 4,5 φορές σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του έτους (από 0,4% σε 1,8%), γεγονός που σηματοδοτεί την ταχύτητα με την οποία οι Έλληνες υιοθετούν το online κανάλι για τις παραγγελίες τους.
Ενδιαφέρον έχει επίσης να σημειωθεί ότι ο συνολικός αριθμός επισκέψεων που καταγράφηκαν στο κανάλι του e-grocery τον φετινό Μάρτιο, υπερέβη τα 4 εκατομμύρια, έναντι 2 εκατ. το Φεβρουάριο, ενώ οι αναζητήσεις των Ελλήνων για τον όρο «online supermarket» στη μηχανή αναζήτησης Google δεκαπλασιάστηκαν μέσα στον Μάρτιο.
Σημειώνεται ότι στα ευρήματα περιλαμβάνεται η επισκεψιμότητα στα sites των 8 μεγαλύτερων online supermarkets ab.gr (ΑΒ Βασιλόπουλος κεντρικό site), bazaar-online.gr (Bazaar Ομίλου Βερούκα), caremarket.gr (Σκλαβενίτης), e-fresh.gr (το μόνο αμιγώς online supermarket από τα 8), kritikos-easy.gr (Κρητικός), eshop.masoutis.gr (Μασούτης), eshop.mymarket.gr (MyMarket), thanopoulos.gr (Δ. Θανόπουλος με παρουσία κυρίως στα Β. Προάστια της Αττικής). Αν συνυπολογιστούν και οι προσβάσεις στις mobile εφαρμογές των παραπάνω αλλά και το νέο μεγάλο κανάλι του Σκλαβενίτη μέσω e-food.gr, ο αριθμός των επισκέψεων αυξάνεται ακόμα περισσότερο.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία το μέσο ηλεκτρονικό καλάθι ανέρχεται στα 100,9 ευρώ με ΦΠΑ στο πρώτο τρίμηνο, ενισχυμένο κατά σχεδόν 15% σε σχέση με την αξία στο μέσο ηλεκτρονικό καλάθι για το σύνολο του 2019, όταν και διαμορφώθηκε στο 87,8 ευρώ με ΦΠΑ.
Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του 2020 φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό «καλάθι του νοικοκυριού» περιέχει σε αξία κατά 30% φρέσκα τρόφιμα (λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, φρέσκο κρέας & ψάρι, κα.), που αποτελεί δείγμα εμπιστοσύνης στα online supermarkets. Η αναλογία τροφίμων (περιλαμβάνει και τα ποτά) είναι 69% στο σύνολο των αγορών.