ΓΔ: 2087.2 1.05% Τζίρος: 225.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Ράφια σούπερ μάρκετ
Φωτογραφία Shutterstock

Μειωμένες κατά 3% οι τιμές του φετινού Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού

Η μεγαλύτερη πτώση καταγράφεται στη γαλοπούλα και το τσουρέκι, ενώ διψήφια αύξηση σημείωσε η τιμή της σοκολάτας λόγω του άλματος της τιμής του κακάο.

Χαμηλότερες κατά 3% εμφανίζονται οι τιμές του φετινού καλαθιού των Χριστουγέννων στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στις γιορτές (Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά), σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.

Στην έκθεση του ΙΕΛΚΑ παρουσιάζονται τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2024, εξετάζοντας τις τιμές των προϊόντων που εντάσσονται φέτος στο «καλάθι των Χριστουγέννων», όπως αυτό ανακοινώθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης.

Τα στοιχεία βασίζονται σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σούπερ μάρκετ. Η έρευνα αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο καλάθι των Χριστουγέννων: το αρνί, το κατσίκι και η γαλοπούλα, καθώς και το τσουρέκι, η βασιλόπιτα και η σοκολάτα.

Όπως προκύπτει, το καλάθι το 2024 είναι κατά μέσο όρο μειωμένο κατά 3% σε σχέση με το 2023, από 44,90 ευρώ σε 43,55 ευρώ. Μειωμένες τιμές καταγράφονται σε γαλοπούλα -7,9%, τσουρέκι -5,9% χοιρινό -5,6%, αρνί -3,9% και κατσίκι -2,2%, ενώ αύξηση καταγράφεται στη σοκολάτα κατά 11%, λόγω των αυξήσεων στις διεθνείς τιμές του κακάο.

Σημειώνεται ότι, όπως προκύπτει από τη μελέτη, κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ εντάσσει στο καλάθι τόσο διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων, όσο και διαφορετικό αριθμό κωδικών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ανθεκτικά σούπερ μάρκετ, οι «φοβισμένοι» καταναλωτές, τι ψωνίζει κάθε γενιά

Η αγορά των σούπερ μάρκετ δείχνει εντυπωσιακή ανθεκτικότητα, οι καταναλωτές αν και πιεσμένοι ψυχολογικά αυξάνουν τις αγορές τους με σημαντικές διαφοροποιήσεις αναλόγως τη γενιά που ανήκουν.
Martin-Brandenburger-Lidl
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μ. Μπράντενμπουργκερ (Lidl): Σταθεροί κανόνες όχι νέα εμπόδια στο εμπόριο

Ο CEO και πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς τονίζει ότι η αγορά χρειάζεται προβλεψιμότητα, ευέλικτο κανονιστικό πλαίσιο και επενδύσεις στην τεχνολογία ώστε να στηριχθούν μισθοί και τιμές.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΛΚΑ: Πληθωρισμός 1,08% στα σούπερ μάρκετ, μειώσεις σε βασικά είδη

Ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο 2025 ανήλθε στο 1,08% σε ετήσια βάση, με μειώσεις σε φρούτα, λαχανικά, απορρυπαντικά και είδη παντοπωλείου, αλλά αυξήσεις σε γλυκίσματα, φρέσκα κρέατα και γαλακτοκομικά.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΛΚΑ: Πληθωρισμός 1,59% στα σούπερ μάρκετ τον Αύγουστο 2025

Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ τον Αύγουστο 2025 παραμένουν σχεδόν σταθερές σε σχέση με τον Ιούλιο (+0,18%), ενώ στο 12μηνο παρουσιάζουν μικρή άνοδο (+0,78%). Στα σχολικά οι τιμές διατηρούνται στα ίδια επίπεδα με το 2024, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ.