ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Το καλλιγραφικό «μ» θα είναι η οπτική ταυτότητα του Mετρό Θεσσαλονίκης

Ο λογότυπος του μετρό αντανακλά το ιστορικό βάθος της πόλης, την καινοτομία και τον δυναμισμό του έργου, και το τελικό αποτέλεσμα της οπτικής ταυτότητας ισορροπεί μεταξύ της ιστορικής έμπνευσης και της σύγχρονης αισθητικής.

Ένα πεζογραφικό καλλιγραφικό «μ», εμπνευσμένο από βυζαντινά χειρόγραφα, που βρίσκεται μέσα σε έναν κύκλο, που συμβολίζει τις σήραγγες του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου και τον διακόπτει δυναμικά, είναι η οπτική ταυτότητα του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο παραδίδεται στους πολίτες σε 17 ημέρες και έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητά τους.

Το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης αποκαλύφθηκε σήμερα στη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και του αρμόδιου υφυπουργού, Νίκου Ταχιάου, του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα και του διευθύνοντος συμβούλου της THEMA, Κάρλο Μπιάνκο, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου.

Όπως επισημάνθηκε στη διάρκεια της εκδήλωσης, ο λογότυπος του μετρό αντανακλά το ιστορικό βάθος της πόλης, την καινοτομία και τον δυναμισμό του έργου, και το τελικό αποτέλεσμα της οπτικής ταυτότητας ισορροπεί μεταξύ της ιστορικής έμπνευσης και της σύγχρονης αισθητικής.

Το γράμμα «μ» έχει αποκτήσει μια καθαρή και γεωμετρική μορφή, αλληλοεπιδρώντας με τον κύκλο που το περιβάλλει, ενώ η σύνθεση του «μ» που οπτικά διακόπτει δυναμικά τον κύκλο, συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Μετρό, αποδίδοντας τη δυναμική της κίνησης και της προόδου. Επίσης, προστέθηκε η λέξη «ΜΕΤΡΟ», που συμβάλλει στην άμεση κατανόηση και αναγνωρισιμότητα της οπτικής ταυτότητας του νέου συστήματος μεταφορών και με στόχο να διασφαλίζεται ότι το λογότυπο είναι κατανοητό και εύκολα αναγνωρίσιμο από τους Έλληνες και από τους ξένους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.

Η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε είναι η «Commissioner» και επιλέχθηκε λόγω της σύγχρονης και ευανάγνωστης μορφής της και όπως τονίστηκε στην εκδήλωση, ο λιτός Sans Serif σχεδιασμός με τις καθαρές απλές γραμμές, την κάνει ιδανική για χρήση σε περιβάλλοντα όπου η σαφήνεια και η λειτουργικότητα είναι πρωταρχικής σημασίας, όπως σταθμοί, σήμανση, και πληροφοριακά συστήματα.

Αναφορικά με τη χρωματική παλέτα του λογοτύπου που βρίσκεται σε λευκό φόντο, επιλέχθηκε το μπλε μαύρο, που συμβολίζει τη σταθερότητα, την ασφάλεια και την αίσθηση εμπιστοσύνης που πρέπει να εκπέμπει κάθε σύγχρονο σύστημα μεταφορών. Η χρήση ενός μόνο χρώματος μάλιστα ενισχύει τον λιτό και στιβαρό σχεδιασμό του.

Ιστορικότητα της Θεσσαλονίκης

 «Το ζητούμενο ήταν η δημιουργία μιας ταυτότητας που θα προσδώσει σε ένα υπερσύγχρονο έργο την ιστορικότητα της Θεσσαλονίκης», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, προσθέτοντας ότι «σε 17 ημέρες το πρότζεκτ παραδίδεται για χρήση στους πολίτες».

Όπως εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας, στόχος κατά τον σχεδιασμό του νέου λογοτύπου ήταν αυτό να συνδυάζει την παράδοση με τη μοντέρνα αισθητική και λειτουργικότητα και τόνισε ότι «με το μετρό, η Θεσσαλονίκη αποκτά μια από τις πιο σύγχρονες υποδομές μεταφορών στην Ευρώπη και την ίδια στιγμή αναδεικνύει το μεγαλοπρεπές παρελθόν της».

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ,. Νίκος Ταχιάος, δήλωσε:

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν πρόκειται απλώς να αλλάξει την καθημερινότητά μας, αλλά θα αναμορφώσει ολόκληρη την πόλη. Έτσι, η ταυτότητά του δεν είναι μόνο η ταυτότητα ενός έργου υποδομής, αλλά είναι η ταυτότητα της ίδιας της Θεσσαλονίκης. Ας λάβουμε υπόψιν ακόμα ότι και τα μετρό διεθνώς αντανακλούν την εικόνα των πόλεων τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η γραμματοσειρά του Μετρό της Νέας Υόρκης, η οποία έχει ταυτιστεί με την αισθητική της ίδιας της πόλης και υιοθετήθηκε ευρύτερα, ακόμα και στους υπολογιστές μας. 

Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε πριν από περίπου 20 χρόνια με τη σημερινή μορφή του, παρότι αρχικά σχεδιάστηκε ως δίδυμο έργο με το μετρό της Αθήνας, στην πορεία απέκτησε δική του ταυτότητα. Είναι πιο σύγχρονο, με διαφορετική τοπολογία σταθμών και ξεχωριστή αισθητική. 

Αυτή η ταυτότητα έχει ένα χαρακτηριστικό. Όπως φανερώνουν οι σταθμοί Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, αλλά και άλλοι πέντε που αναδεικνύουν τα ιστορικά και αρχαιολογικά επίπεδα, το μετρό της Θεσσαλονίκης συνδυάζει παρελθόν και μέλλον. Αυτή είναι και η ταυτότητα της πόλης. Είναι μία πόλη η οποία γεφυρώνει το παρελθόν με την ματιά προς το μέλλον. Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. έφτιαξε λοιπόν ένα σήμα το οποίο έχει τη δυναμική του μέλλοντος παράλληλα με την παράδοση του παρελθόντος.

Το γράμμα «μ», εμπνευσμένο από την πεζή γραφή του σε εκκλησιαστικά κείμενα, μεταμορφώθηκε σε ένα σύγχρονο λογότυπο που χαρακτηρίζει το μετρό της πόλης και τη συνδέει με την παράδοσή της. Αυτό το σήμα φιλοδοξεί να αναγνωρίζεται διεθνώς ως η ταυτότητα της Θεσσαλονίκης.

Το Μετρό έχει ήδη μπει στη ζωή μας. Η λειτουργία του έχει δρομολογηθεί, και οι συρμοί κινούνται ήδη στις σήραγγες. Η 30η Νοεμβρίου θα είναι μια εμβληματική μέρα για τη Θεσσαλονίκη, μια μέρα που θα γιορτάσουμε όλοι μαζί».

Άσκηση ετοιμότητας

Στο μεταξύ, άσκηση ετοιμότητας διεξήχθη σήμερα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, με το σενάριο να θέλει φωτιά να ξεσπάει στο τελευταίο βαγόνι συρμού μεταξύ των σταθμών Ευκλείδη και Παπάφη- πιθανότατα από τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού. Υπάρχουν μόνο τραυματίες, οι περισσότεροι με αναπνευστικά προβλήματα που δέχονται τις πρώτες βοήθειες από ανθρώπους του ΕΚΑΒ, ενώ αστυνομικοί με ειδικά σκυλιά εντοπίζουν εκρηκτικό μηχανισμό και την υπόθεση αναλαμβάνει η Αντιτρομοκρατική. Βάσει του σεναρίου, υπάρχουν, μάλιστα, έξι μάρτυρες που είδαν τους δράστες να τοποθετούν τον εκρηκτικό μηχανισμό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Το καλοκαίρι του 2027 η παράδοση του άξονα Μπράλος – Άμφισσα

«Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογραφή σύμβασης του έργου υπογειοποίησης του ΤΟΕΒ Γαστούνης

«Το έργο που σήμερα υπογράφεται, προβλέπει την κατασκευή δύο ανεξάρτητων δικτύων, του Δυτικού και του Ανατολικού, που θα τροφοδοτούνται με νερό από το φράγμα Πηνειού, στην Ηλεία» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.