ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
Φωτο: Shutterstock

Αναβρασμός στη βιομηχανία τροφίμων για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους

Όσα προϊόντα ήταν ζημιογόνα το 2021 πρέπει να παραμένουν ζημιογόνα και σήμερα, αναφέρουν οι επιχειρήσεις του κλάδου, ενώ δεν λαμβάνεται υπόψη η αυξημένη επιβάρυνση από τα επιτόκια δανεισμού.

Στα όρια της «έκρηξης» βρίσκεται ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) από τη στοχοποίηση από το υπουργείο Ανάπτυξης, την οποία υφίστανται οι επιχειρήσεις του κλάδου. Πρωτίστως βεβαίως πρόκειται για τις θυγατρικές των πολυεθνικών ομίλων, αλλά δεν υστερούν σε αντιδράσεις –πιο χαμηλών τόνων– και οι ελληνικής ιδιοκτησίας επιχειρήσεις.

Ιδιαίτερα μάλιστα για το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους, όπως έλεγαν αρμόδιες πηγές, η κάθε επιχείρηση μπορεί να αφηγηθεί πολλές... «ιστορίες καθημερινής τρέλας»!

Όπως, επί παραδείγματι, αν κάποιοι κωδικοί ήταν ζημιογόνοι το 2021, θα πρέπει να έχουν παραμείνει ζημιογόνοι ακόμη και σήμερα! Και μάλιστα χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι αυξημένες τοκοχρεολυτικές δόσεις, λόγω της αύξησης των επιτοκίων στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων.

Από την άλλη πλευρά στην πρόσφατη συνάντηση των επικεφαλής της Επιτροπής Ανταγωνισμού με τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, εκτός από τις υποσχέσεις που δόθηκαν για αύξηση του προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού με 50 άτομα, άναψε και το «πράσινο φως» για να «σαρώσει» η Επιτροπή την αγορά.

Στο στόχαστρο βρίσκεται η κατηγορία των επεξεργασμένων τροφίμων – δημητριακά, καφές, μαρμελάδες κ.α. – παρά το γεγονός ότι στη διάρκεια των τελευταίων μηνών η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων βρίσκεται σε φάση αρνητικού πληθωρισμού, όπως επισημαίνεται από τις επιχειρήσεις.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι πρόκειται για αυτεπάγγελτες έρευνες που έρχονται από την εποχή της προηγούμενης διοίκησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ενώ πολλές εκ των εταιρειών που εμπλέκονται στις συγκεκριμένες κατηγορίες είναι θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων.

Εν τω μεταξύ, στον χώρο των σούπερ μάρκετ αρκετές συζητήσεις και αντιδράσεις έχει προκαλέσει η πρόσφατη έρευνα της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα είναι ακριβότερη κατά 10% από την Γερμανία. Από την πλευρά του οργανωμένου λιανεμπορίου επισημαίνεται ότι δεν λήφθηκε υπόψη στις συγκρίσεις τιμών το ποσοστό του ΦΠΑ, που είναι πολύ μεγαλύτερο στην Ελλάδα.

Το ΙΕΛΚΑ έδωσε στη δημοσιότητα σαν «απάντηση» -χωρίς να το αναφέρει ευθέως, αν και το συμπέρασμα προκύπτει εμφανώς από το κείμενο της ανακοίνωσης– δική του έρευνα, με τις παραπομπές των στοιχείων τα οποία χρησιμοποίησε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ η γερμανική αγορά είναι κατά 26% ακριβότερη από την ελληνική –το μέσο καλάθι– συνυπολογιζομένου του ΦΠΑ και 33% ακριβότερη χωρίς τον ΦΠΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έρευνα του το ΙΕΛΚΑ  αναφέρει λίστα στοιχείων τα τα οποία πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν γίνεται σύγκριση τιμών από χώρα σε χώρα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαρύ κλίμα στις σχέσεις της κυβέρνησης και των ισχυρών στα τρόφιμα

Πηγές του κλάδου κάνουν λόγο για διαμόρφωση «κλίματος τρομοκρατίας» από το υπουργείο Ανάπτυξης, παρότι ο πληθωρισμός τροφίμων έγινε αρνητικός. Κόντρες και μεταξύ πολυεθνικών και ελληνικών εταιρειών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.