ΓΔ: 1404.26 0.27% Τζίρος: 128.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
super-market-5%

Άρχισε η... αποκαθήλωση τιμών στα τρόφιμα, καλά νέα και για το ελαιόλαδο

Σε πτωτική πορεία θα μείνουν στο ορατό μέλλον οι τιμές στα σούπερ μάρκετ, εκτιμούν παράγοντες της αγοράς. Αποκλιμάκωση αναμένεται και στο ελαιόλαδο χάρη στην αύξηση της παραγωγής.

Σε καθοδικό κύκλο βρίσκονται πλέον – και για το διάστημα των επομένων μηνών – οι τιμές των καταναλωτικών προϊόντων. Έρευνα του ΙΕΛΚΑ αποτυπώνει την κατάσταση όπως διαμορφώθηκε τον Μάιο, που με την ένταση των προσφορών –που έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο- οι τιμές υποχώρησαν κατά 1,25%.

Πηγές της αγοράς, μιλώντας προς το BD, έλεγαν πως αυτή η τάση θα είναι κυρίαρχη και στη διάρκεια των επομένων μηνών. Επισημαίνεται ωστόσο ότι ένας σημαντικό λόγος για την αύξηση των προσφορών είναι το μεγάλο μερίδιο που απέκτησαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα τελευταία χρόνια, μερίδιο που συνεχίζει να αυξάνεται.

Εν πάση περιπτώσει ο ανοδικός κύκλος κράτησε περισσότερα από τρία χρόνια –παρατηρήθηκε αρχικά διεθνώς από τον Ιανουάριο του 2021– και πλέον οι τιμές αλλάζουν φορά. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν συγκεκριμένα τις τιμές των γαλακτοκομικών προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά, που βρίσκονται σε πτωτική πορεία στη διάρκεια των τελευταίων μηνών. Και πρόκειται για πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας τάσης.

Επίσης ανέφεραν πως αναμένεται αποκλιμάκωση των τιμών του ελαιολάδου, τουλάχιστον στην εσωτερική αγορά, δεδομένου ότι η ελληνική φετινή παραγωγή φαίνεται ότι θα είναι καλή –σε κάθε περίπτωση πολύ καλύτερη από πέρυσι. Και καλύτερη από το 2023 αναμένεται να είναι και η ισπανική παραγωγή ελαιολάδου. Πρόκειται για δύο χαρακτηριστικές κατηγορίες προϊόντων που δίνουν τον τόνο στην αγορά.

Συμπλήρωναν μάλιστα χαρακτηριστικά ότι η επικείμενη αποκλιμάκωση των επιτοκίων τους επόμενους μήνες – αρχής γενομένης από σήμερα – έστω και με αργό ρυθμό, σύντομα θα προεξοφληθεί από την αγορά και θα αποτυπωθεί και στο επίπεδο των τιμών. Βέβαια υπάρχουν και οι αντίρροπες τάσεις, όπως είναι η ζάχαρη, το κακάο και η παραγωγή εσπεριδοειδών της Βραζιλίας –από την οποία τροφοδοτείται η διεθνής αγορά.

Οι συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων θεωρούνται «θύματα» της κλιματικής αλλαγής, η παραγωγή τους έχει συρρικνωθεί και οι τιμές τους, όπως και των τελικών προϊόντων που τα ενσωματώνουν ως πρώτη ύλη, κινούνται αντίστροφα από τη βασική τάση της αγοράς.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι οι βασικές τιμές των προϊόντων – εκτός προσφορών – δεν μειώνονται. Επ΄ αυτού οι συντελεστές της αγοράς είναι σαφείς. Η μείωση των τιμών είναι συγκυριακή και προκύπτει από τις προσφορές. Πάντως -κι αυτό είναι σημαντικό- οι τιμές καταλόγου δεν αυξάνονται, παραμένουν σταθερές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το φθηνό χύμα ελαιόλαδο κερδίζει τη «μάχη» έναντι του τυποποιημένου

Εκτιμάται ότι οι ποσότητες του τυποποιημένου ελαιόλαδου που θα καταναλωθούν τον επόμενο χρόνο δεν θα υπερβούν τους 11.000 τόνους. Οι καταναλωτές στρέφονται στο λάδι σε τενεκέ με τιμή μόλις 10 ευρώ το κιλό.
olive_oil
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο «κόκκινο» τα αποθέματα ελαιολάδου, ισχυρή πίεση ανόδου στις τιμές

Δύο από τις κορυφαίες εταιρείες της αγοράς έχουν έλλειψη αποθεμάτων ελαιολάδου, ενώ μεγάλοι παραγωγοί περιμένουν το άνοιγμα της νέας ελαιοκομικής περιόδου για να πουλήσουν. Στα 12 ευρώ εκτινάχτηκε στην Ιταλία η τιμή παραγωγού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Απρίλιο έγινε η πρώτη μείωση τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Το ποσοστό της μείωσης ήταν 0,1%, σύμφωνα με την έρευνα της Circana, ενώ αυξήθηκαν ο όγκος και η αξία των πωλήσεων. Αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και διαμορφώθηκε στο 27,1%.