Σημαντικά μειωμένη ήταν η αξία εισαγωγών κι εξαγωγών στην ένδυση και την κλωστοϋφαντουργία το 2023, εξέλιξη που αποδίδεται στην εξίσου σημαντική κάμψη της κατανάλωσης που καταγράφηκε κυρίως στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), οι εξαγωγές συνολικά της αλυσίδας ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας υποχώρησαν κατά 22,8% το 2023, αγγίζοντας τα 1,82 δισ ευρώ, από 2,35 δισ το 2022.
Πιο αναλυτικά, οι εξαγωγές ενδυμάτων μειώθηκαν κατά 22,5% την χρονιά που πέρασε, με την συνολική αξία τους να υποχωρεί σε 859 εκατ ευρώ, ενώ μειωμένες κατά 10,9% ήταν οι εξαγωγές στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας, αγγίζοντας σε αξία τα 509 εκατ ευρώ. Ακόμη πιο δυσμενής ήταν η ετήσια ποσοστιαία μεταβολή σε ό,τι αφορά το βαμβάκι, με την αξία των εξαγωγών του να περιορίζεται κατά 33,4% το 2023 συγκριτικά με το 2022, υποχωρώντας σε 450 εκατ ευρώ. Όπως σημειώνει ο ΣΕΠΕΕ, οι εξαγωγές πλεκτών ενδυμάτων αντιπροσωπεύουν το 57% της αξίας εξαγωγών ενδυμάτων, ενώ το 80% των τελευταίων κατευθύνεται σε χώρες της ΕΕ. Το αντίστοιχο ποσοστό για την κλωστοϋφαντουργία ανέρχεται σε 71% ενώ για το βαμβάκι αγγίζει το 8,5%.
Ο ΣΕΠΕΕ υπογραμμίζει ότι οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας ήταν συνεχώς ανοδικές μετά το 2015 και μέχρι το 2022, με εξαίρεση την περίοδο της πανδημίας, το 2020. Παραταύτα, το 2023 σηματοδότησε την κάμψη και των εισαγωγών, με την συνολική τους αξία να υποχωρεί κατά 9,2%, διαμορφούμενη σε 3,3 δισ ευρώ κι αντίστοιχα αρνητική μεταβολή κατά 9,4% και στις εισαγωγές ενδυμάτων.
Η πτωτική πορεία των σχετικών δεικτών αποδίδεται εν πολλοίς στην κάμψη της κατανάλωσης ενδυμάτων κυρίως λόγω του πληθωρισμού, στις περισσότερες αγορές-στόχους της ελληνικής παραγωγής, αλλά και στις αλλαγές που έχουν επέλθει στην καταναλωτική συμπεριφορά συνολικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραγωγή υποχώρησε κατά 6% στην κλωστοϋφαντουργία και κατά 7,4% στην ένδυση, στο εννεάμηνο του 2023 πανευρωπαϊκά, ενώ η μείωση της κατανάλωσης στην ΕΕ είχε συνέπεια την μείωση των εισαγωγών κατά 24,6% στην ένδυση και κατά 25,3% στην κλωστοϋφαντουργία το ίδιο διάστημα συγκριτικά με το 2022.