ΓΔ: 1994.71 -0.98% Τζίρος: 99.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:11:01
Κίνηση ταξί στο κέντρο
Φωτογραφία Shuttestock

Τα νέα αυτοκίνητα έχουν κιτ επισκευής αντί για ρεζέρβα ή εφεδρικό τροχό

Τα κιτ επισκευής ελαστικών κερδίζουν έδαφος αντί της ρεζέρβας λόγω κόστους και χώρου, αλλά δεν είναι πανάκεια: έχουν περιορισμούς και ημερομηνία λήξης.

Εδώ και αρκετά χρόνια τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με κιτ επισκευής ελαστικού αντί για εφεδρικό ελαστικό κανονικού μεγέθους ή ελαστικό έκτακτης ανάγκης.

 Αυτό το κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κυρίως για να μειώσουν το κόστος κατασκευής, ενώ παράλληλα θέλουν να κερδίσουν περισσότερα λίτρα αποθηκευτικού χώρου.

Το κιτ επισκευής είναι εύκολο να αποθηκευτεί στο αυτοκίνητο και καταλαμβάνει λιγότερο χώρο από ένα εφεδρικό ελαστικό ή ελαστικό έκτακτης ανάγκης. Ένα κιτ επισκευής ζυγίζει επίσης σημαντικά λιγότερο από ένα εφεδρικό ελαστικό και επομένως δεν αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.

Από την άλλη εάν το στεγανωτικό υγρό χρησιμοποιηθεί σ' ένα ελαστικό όταν αυτό παρουσιάσει βλάβη, ο οδηγός μπορεί να οδηγήσει το αυτοκίνητό τους μόνο μια συγκεκριμένη απόσταση μέχρι να βρει ένα συνεργείο. Δεν μπορεί να το αφήσει και να κυκλοφορεί με αυτό για μεγάλο χρονικό διάστημα.

 Τα κιτ επισκευής ελαστικών είναι σχετικά βολικά στη χρήση και αποτελούν δαπανηρή εναλλακτική λύση σε σχέση με τη ρεζέρβα. Εκτός από το υγρό επισκευής, απαιτούν έναν συμπιεστή για να φουσκώσει το σκασμένο ελαστικό στη σωστή πίεση, ενώ το κόστος ενός κιτ επισκευής κυμαίνεται μέχρι περίπου 50 ευρώ. 

Οι επισκευές δεν αποτελούν μόνιμη λύση, ενώ το κατεστραμμένο ελαστικό πρέπει να αντικατασταθεί σύντομα με ένα καινούριο.

Επιπλέον, το στεγανωτικό ελαστικών λειτουργεί μόνο εάν υπάρχει διαρροή στο πέλμα του ελαστικού. Αυτή η διαρροή δεν πρέπει να έχει διάμετρο μεγαλύτερη από 4 έως 5 χιλιοστά , καθώς μεγαλύτερες ζημιές στο ελαστικό, δεν μπορούν να επισκευαστούν με στεγανωτικό ελαστικών. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, τότε θα χρειαστεί οδική βοήθεια για να πάει το αυτοκίνητο σε συνεργείο.

Από την άλλη τα σπρέι ελαστικών είναι σημαντικά φθηνότερα από τα κιτ επισκευής. Σε αντίθεση με τα κιτ επισκευής τρυπημένων ελαστικών, το υγρό επισκευής ψεκάζεται στο κατεστραμμένο ελαστικό χρησιμοποιώντας μια φιάλη αερίου. 

Αυτό αποκαθιστά ταυτόχρονα την απαραίτητη πίεση ελαστικών για συνεχή οδήγηση. Η εφαρμογή του στεγανωτικού ελαστικών μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ελαστικά έως 16 ίντσες και η μέγιστη πίεση αέρα μετά την εφαρμογή είναι συχνά μόνο 1,5 bar.

Τέλος, ορισμένα προϊόντα δεν είναι κατάλληλα για αυτοκίνητα με συστήματα άμεσης παρακολούθησης πίεσης ελαστικών που έχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα, καθώς το στεγανωτικό ελαστικών μπορεί να προκαλέσει ζημιά στους μόνιμα εγκατεστημένους αισθητήρες τους. 

Και φυσικά να επισημάνουμε ότι τα κιτ επισκευής ελαστικών, όπως και τα κιτ πρώτων βοηθειών αυτοκινήτων έχουν ημερομηνία λήξης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Audi A6 Λιμουζίνα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Audi επενδύει στη νέα τεχνολογία ψηφιακού φωτισμού

Η Audi αναβαθμίζει την ασφάλεια στη νυχτερινή οδήγηση, επενδύοντας σε εξελιγμένους προβολείς LED Matrix που προσαρμόζουν τη φωτεινή δέσμη ανάλογα με τις συνθήκες, βελτιώνοντας την ορατότητα χωρίς να ενοχλούν τους άλλους οδηγούς.
Καπνός πάνω από Βηρυτό
ΔΙΕΘΝΗ

Νεκρός στον Λίβανο από ισραηλινό πλήγμα, λένε οι αρχές

Ισραηλινή επίθεση σε αυτοκίνητο στη νότια περιοχή της Τύρου, Λιβάνου προκάλεσε έναν νεκρό και έναν τραυματία, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, ενώ το Ισραήλ απειλεί κλιμάκωση κατά της Χεζμπολάχ παρά την κατάπαυση πυρός.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Νέα έρευνα: Οι έντονες επιταχύνσεις ωφελούν την μπαταρία ηλεκτρικών

Έρευνα του Stanford δείχνει ότι η οδήγηση με έντονες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα μπορεί να παρατείνει έως 38% τη ζωή των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε σχέση με τις σταθερές εργαστηριακές δοκιμές, προσφέροντας μεγαλύτερη αξιοπιστία.