Αγανακτισμένος με τους Γερμανούς εμφανίστηκε ο Ευάγγελος Μυτιληναίος, επικεφαλής του ομώνυμου ομίλου. Μιλώντας χθες σε εκδήλωση του Κύκλου Ιδεών και χρησιμοποιώντας μάλλον ασυνήθιστα σκληρή γλώσσα, σχολιάζοντας τα ενεργειακά και τον ρόλο της Γερμανίας και σημείωσε ότι «αισθάνομαι άβολα γιατί πάρα πολλά προβλήματα της Ευρώπης προέρχονται από την Γερμανία. Ανέκαθεν. Λίγα λύνουν, περισσότερα δημιουργούν. Επικαλούνται την κοινοτική αλληλεγγύη όποτε θέλουν και την πετάνε στο καλάθι των αχρήστων όταν δεν θέλουν». Ο κ. Μυτιληναίος ανέφερε ότι, με την Ευρώπη να αντιμετωπίζει μια χωρίς προηγούμενο ενεργειακή κρίση, κρίση που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στις κακές επιλογές της Γερμανίας, η Γερμανία επιλέγει να αντιμετωπίσει κατά μόνας την κρίση, αξιοποιώντας την ισχυρή δημοσιονομική της θέση. Αλλά από πού προέρχεται αυτή η δημοσιονομική ισχύς;, αναρωτήθηκε. «Ο δημοσιονομικός αυτός χώρος δημιουργήθηκε μετά από 50 χρόνια συνεργασίας με τη Ρωσία, παίρνοντας τζάμπα αέριο και γιγαντώνοντας μια βιομηχανία, που όλοι αναρωτιόμασταν για το γερμανικό θαύμα... Ποιο γερμανικό θαύμα; Αν θέλετε να μου δώσετε και μένα τζάμπα ενέργεια να σας κάνω όχι 1, αλλά 10 εργοστάσια αλουμινίου. Και έρχονται τώρα οι Γερμανοί φίλοι μας και λένε εμείς θα προστατεύσουμε τα νοικοκυριά μας, θα προστατεύσουμε τις επιχειρήσεις μας. Αν εσύ έχεις μια αντίστοιχη επιχείρηση και θα μπατιρίσεις γιατί έχεις ακριβότερη ενέργεια, ακριβότερα επιτόκιο κ.ο.κ. ο δικός μου παραγωγός δεν θα μπατιρίσει. Οπότε πάμε σε μια νέα ανακατάταξη, ενδοευρωπαϊκή, δυνάμεων και συσχετισμών». Ο Ευάγγελος Μυτιληναίος σημείωσε ακόμα ότι όλα αυτά τα χρόνια που η Γερμανία επωφελήθηκε τα μέγιστα από τις προνομιακές συμφωνίες με τους Ρώσους δεν έκανε τίποτα για την ενεργειακή της ασφάλεια. «Γιατί δεν έκανε όλα αυτά τα χρόνια 5 – 6 – 7 FSRU στη Βόρεια Θάλασσα, παρά σπεύδει να τα κάνει τώρα; Γιατί; Η Ισπανία γιατί έχει 6 FSRU και η Γερμανία ούτε ένα».
-- Ανήσυχος για το μακροοικονομικό περιβάλλον και τους κινδύνους που δημιουργεί για τις τράπεζες της ευρωζώνης εμφανίστηκε χθες ο Αντρέα Ενρία. Σε μια προσπάθεια να δώσει τέλος στον εφησυχασμό των τραπεζών, που πιστεύουν ότι θα κερδίσουν από τα αυξημένα επιτόκια, αλλά δεν θα χάσουν από νέες επισφάλειες ή διακυμάνσεις στις αγορές, ο επικεφαλής του Εποπτικού Μηχανισμού της ΕΚΤ προειδοποίησε τις τράπεζες να σταματήσουν να αποφεύγουν τον σοβαρό διάλογο με τους επόπτες και να μην υποτιμούν τους κινδύνους που δημιουργεί αυτή η εξαιρετικά ασταθής και αβέβαιη διεθνής συγκυρία. Παραδέχθηκε ότι έπεσαν έξω οι προβλέψεις του SSM για μεγάλη αύξηση των «κόκκινων» δανείων την περίοδο της πανδημίας και οι επόπτες αρχίζουν να θυμίζουν τον μύθο του Αισώπου με το αγόρι και τον λύκο. Όμως, προειδοποίησε ότι οι κίνδυνοι είναι υπαρκτοί, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, τη μεγάλη αύξηση των δανείων που βρίσκονται στο λεγόμενο «Στάδιο 2», δηλαδή μπορεί σύντομα να γίνουν μη εξυπηρετούμενα. Αυτά τα δάνεια, είπε, αντιστοιχούν πλέον στο 18% των ανοιγμάτων των τραπεζών εκτός επιχειρηματικού τομέα. Τα τελευταία στοιχεία της ΕΚΤ, όπως αναγνώρισε, δείχνουν πάντως ότι οι τράπεζες διατηρούν πολύ καλούς δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας και ρευστότητας, ενώ τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια μειώνονται. Δυστυχώς για τους επόπτες, όταν όλα πηγαίνουν τόσο καλά, δύσκολα οι τράπεζες θα καθίσουν στο τραπέζι να συζητήσουν για απειλές και κινδύνους.
-- Περιοδεία στην Ήπειρο και τη Δυτική Ελλάδα πραγματοποιεί επιτελείο της Alpha Bank με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο της τράπεζας, Βασίλη Ψάλτη. Η διοίκηση της τράπεζας έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό τις εξορμήσεις με στόχο την κινητοποίηση του δυναμικού της, αλλά και την επικοινωνία με πελάτες διεκδικώντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, η τράπεζα κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις στην δανειακή επέκταση ανακτώντας θέση leader στην επιχειρηματική πίστη. Βασικοί σταθμοί της περιοδείας του Β. Ψάλτη είναι τα Ιωάννινα, που μετατρέπονται σε κόμβο καινοτομίας και η Πάτρα.
-- Στην όμορφη Νάξο βρέθηκε χθες επιτελείο της Eurobank, καθώς η τράπεζα συμμετέχει στο project Naxos Island, ένα εξαιρετικά σημαντικό, ιδιαίτερα υψηλού συμβολισμού, εγχείρημα. Το project αφορά ουσιαστικά την υλοποίηση της ιδέας που πρότεινε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στον Τζεφ Μπέζος της Amazon κατά τη συνάντησή τους στην Αντίπαρο, το καλοκαίρι του 2021. Το project Naxos Island παρουσιάστηκε χθες το απόγευμα στο νησί, ενώ από τραπεζικής πλευράς «παρών» στο πρόγραμμα δίνει η Eurobank, που θα λανσάρει, στο πλαίσιο του project, σειρά δράσεων που αφορούν έξυπνες συναλλαγές, υπηρεσίες για ντόπιους επιχειρηματίες αλλά και για ψηφιακούς νομάδες.
-- Δεύτερη ημέρα ισχυρής ανόδου για τα χρηματιστήρια με τους βασικούς δείκτες στη Νέα Υόρκη να κλείνουν με εντυπωσιακά κέρδη άνω του +2,5% και να καταγράφουν τη μεγαλύτερη άνοδο από τον Απρίλιο του 2020. Καλοδεχούμενη ασφαλώς η άνοδος, καθώς έχει πέσει πολύ… ξύλο από την αρχή του έτους, ωστόσο τα προβλήματα παραμένουν. Οι βασικές αιτίες που έχουν οδηγήσει σε κατολίσθηση τις αγορές παραμένουν, χωρίς να υπάρχει ορατότητα για το πώς θα λυθούν τα προβλήματα. Οπότε δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά.
-- Μάλλον δεν βοήθησε την τιμή της μετοχής της Intracom η απόφαση για την επιστροφή κεφαλαίου, μέσω μείωσης μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 0,12 ευρώ ανά μετοχή. Τουλάχιστον μέχρι τώρα, διότι στις αγορές τα πάντα μπορούν να αλλάξουν πολύ γρήγορα. Στις 27 Ιουλίου, οπότε ανακοινώθηκε η απόφαση της διοίκησης της Intracom για την επιστροφή κεφαλαίου 0,12 ευρώ ανά μετοχή, έκλεισε στα 1,673 ευρώ (τιμή προσαρμοσμένη στην μείωση κεφαλαίου) ενώ χθες έκλεισε στα 1,54 ευρώ καταγράφοντας απώλειες -7,95%, με τον Γενικό Δείκτη στο ίδιο διάστημα να υποχωρεί σε ποσοστό μόλις -1,68%. Το δε σούρσιμο της μετοχής, ακόμα και κατά τη συνεδρίαση της Δευτέρας και στη χθεσινή που είχαμε ισχυρή ανοδική αντίδραση, δείχνει ότι η προσφορά που εμφανίζεται δεν απορροφάται εύκολα.
-- Σημειώνεται ότι η νέα Intracom δεν έχει την παραμικρή σχέση με την Intacom που θυμούνται οι παλαιότεροι, και πλέον η εταιρεία έχει μετασχηματιστεί σε εταιρία επενδύσεων. Στο πρώτο εξάμηνο, τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν στα 191,3 εκατ. ευρώ, ακολούθησε τον Ιούλιο η πώληση της Intrakat έναντι 70 εκατ. ευρώ, ενώ στο χαρτοφυλάκιο της Intracom περιλαμβάνονται ακόμα η INTRADEVELOPMENT, το 5% της Intrakat (τρέχουσας αξίας περίπου 6 εκατ. ευρώ) και η αμυντική βιομηχανία IDE, η αξία της οποίας εκτιμάται σε 60 – 80 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια, η αξία μετρητών – συμμετοχών της Intracom ξεπερνά τα 320 εκατ. ευρώ, ενώ στο χρηματιστήριο διαπραγματεύεται με κεφαλαιοποίηση περίπου 130 εκατ. ευρώ δηλαδή με ένα θεωρητικό, πλην θηριώδες, discount περίπου 59%. Βέβαια, αυτού του τύπου οι επενδυτικές εταιρίες, τα asset play κατά τη διεθνή ορολογία, παραδοσιακά βρίσκονται με μεγάλα discount. Επιπλέον, στην Ελλάδα οι παλαιότεροι σίγουρα θυμούνται τα επίσης θηριώδη discount των εισηγμένων εταιριών επενδύσεων χαρτοφυλακίου (ΑΕΕΧ), κλάδος που έχει εκλείψει εδώ και πολλά χρόνια.
-- Την έναρξη του προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών αποφάσισε η διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας Κρι-Κρι. Θα αποκτηθούν έως 1.653.256 ίδιες μετοχές με κατώτατη τιμή τα 3 ευρώ και ανώτατη τα 11 ευρώ. Σκοπός του προγράμματος είναι 165.325 μετοχές να διατεθούν στο προσωπικό και οι υπόλοιπες 1.487.931 να διαγραφούν ώστε να μειωθεί το μετοχικό κεφάλαιο. Η μετοχή της εταιρείας βρίσκεται στα 5,2 ευρώ και υποχωρεί κατά 42% σε σχέση με το υψηλό δωδεκαμήνου.
-- Με αύξηση εσόδων 29% στα 93 εκατ. ευρώ και καθαρών κερδών 73% στα 25,9 εκατ. ευρώ έκλεισε το πρώτο εξάμηνο για τον ΟΛΠ, ο οποίος διατηρεί και άριστη χρηματοοικονομική εικόνα, αφού το κυκλοφορούν ενεργητικό (απαιτήσεις, αποθέματα, διαθέσιμα) ανέρχεται στα 187 εκατ. ευρώ, τέσσερις φορές παραπάνω από τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, ύψους 47 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρει η εταιρεία, ο κλάδος της κρουαζιέρας, σε ό,τι αφορά στις αφίξεις πλοίων, ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019. Τότε είχαν έρθει 215 πλοία και τώρα 236. Δεν συνέβη όμως το ίδιο με τον αριθμό των επιβατών. Σε σχέση με το 2019 το επιβατικό έργο είναι μειωμένο κατά 79% γιατί η πληρότητα των επιβατών στα πλοία κυμάνθηκε κατά μέσο όρο μεταξύ 55% και 65%.
-- Επίσης, το πρώτο μισό του 2022, ο όγκος διακίνησης αυτοκίνητων παρουσίασε πτώση σε σχέση με τα επίπεδα του 2021 και του 2019 και αύξηση σε σχέση με το 2020. Η μείωση της διακίνησης οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πολεμική σύρραξη στη Μαύρη Θάλασσα και στην συνεπακόλουθη διακοπή των φορτώσεων οχημάτων προς τη Ρωσία και την Ουκρανία. Συμπληρωματικά, το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών ήταν εμφανές και στο πρώτο εξάμηνο του 2022 με την παραγωγή και τις πωλήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο να υπολείπονται των προηγούμενων ετών. Συγκριτικά με το 2021 το εγχώριο φορτίο αυξήθηκε σε 59.364 μονάδες από 58.289 (1,8 %) και το φορτίο μεταφόρτωσης μειώθηκε σε 128.763 μονάδες από 159.140 (-19%).
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.