- Risk Weighted Asset. Από τις μαγικές αυτές τρεις λεξούλες, το RWA για τους τραπεζικούς, θα κριθούν όλα σε ό,τι αφορά τις μεγάλες συναλλαγές τιτλοποίησεων που προωθούν οι τράπεζες. Τι είναι το RWA; Πρόκειται για τον συντελεστή στάθμισης κινδύνου και το ζητούμενο στην περίπτωσή μας είναι ο επόπτης, η ΕΚΤ, αποδεχθεί ότι οι senior τίτλοι που θα εκδοθούν στο πλαίσιο των συναλλαγών και οι οποίοι θα φέρουν την κρατική εγγύηση είναι μηδενικού κινδύνου. Δηλαδή το RWA να είναι μηδέν, κάτι που σημαίνει ότι οι τράπεζες δεν θα χρειάζεται να κρατούν στην άκρη κεφάλαια για τους τίτλους με κρατικές εγγυήσεις.
- Αυτό περιμένουν με σχετική ανυπομονησία οι τράπεζες, καθώς αν το RWA δεν είναι μηδέν τότε το σχέδιο «Ηρακλής» απλά δεν θα έχει νόημα για τις τράπεζες. Έχει εξασφαλιστεί μηδενικός συντελεστής κινδύνου από τον επόπτη; Η απάντηση είναι «όχι» ωστόσο οι περισσότεροι στην αγορά εκτιμούν ότι αυτό τελικά θα επιτευχθεί. Μένει βέβαια να δούμε αν για να πάρουμε το 0% θα πρέπει η κυβέρνηση να παράσχει κάτι παραπάνω από τον λόγο της στον SSM.
- Αν δεν επιτευχθεί το 0% θα αλλάξουν τόσο πολύ τα οικονομικά στοιχεία των συναλλαγών, που οι σχεδιαζόμενες τιτλοποιήσεις δεν θα μπορέσουν να πραγματοποιηθούν. Παρόλα αυτά επικρατεί αισιοδοξία ότι το 0% θα εξασφαλιστεί, αισιοδοξία που στηρίζεται σε έναν και μόνο παράγοντα: στην προσδοκία ότι η ΕΚΤ θέλει πραγματικά να βοηθήσει τις τράπεζες να αντιμετωπίσουν οριστικά τον βραχνά των «κόκκινων» δανείων, κάτι που δεν μπορεί να γίνει δίχως μια κάποια ευελιξία.
- Και γιατί, παρακαλώ, έχουμε φτάσει στις 21 Νοεμβρίου και δεν ξέρουμε ακόμα την απάντηση του επόπτη; Γιατί φτιάξαμε ένα νόμο χωρίς να συζητήσουμε με τον επόπτη, χωρίς την έγκριση του οποίου ο νόμος δεν μπορεί να εφαρμοστεί; Διότι εδώ είναι Ελλάδα και δεν υπάρχουν αυτό που λένε λογικές απαντήσεις. Τι μπορεί να έχει συμβεί; Πιθανότατα, όσο αστείο και αν ακούγεται, κάποιος ήθελε να σώσει τις τράπεζες μόνος του, μην και του κλέψει τη δόξα κανένας SSM.
- Με όλα αυτά, ας μην απορούμε γιατί δεν ακολουθεί το ταμπλό. Οι τραπεζικές μετοχές έχουν κάνει ένα μεγάλο ράλι, έχοντας καλύψει τις μεγάλες απώλειες του 2018 που τροφοδοτήθηκαν από επιθετικά «πονταρίσματα» σε ένα νέο αδιέξοδο (που δεν επιβεβαιώθηκε), ωστόσο οι επενδυτές παραμένουν επιφυλακτικοί και δεν τιμολογούν τα οφέλη από την δραστική μείωση των NPEs που θα πραγματοποιηθεί το 2020. Οι περισσότεροι είναι αισιόδοξοι, πιστεύουν ότι τα πλάνα των τραπεζών θα υλοποιηθούν, ωστόσο, περιμένουν hard evidence για να προχωρήσουν σε αγορές και να τροφοδοτήσουν έναν νέο ανοδικό κύκλο που θα οδηγήσει τις μετοχές των τραπεζών σημαντικά υψηλότερα από τα επίπεδα στα οποία πραγματοποιήθηκαν οι αυξήσεις του 2015, στο πλαίσιο της τρίτης ανακεφαλαιοποίησης.
- Την ενεργή εμπλοκή των εργαζομένων του ομίλου Alpha Bank στο μετασχηματισμό και την κατάρτιση του στρατηγικού σχεδίου της τράπεζας πέτυχε η διοίκηση. Αυτό έγινε μέσω μιας μεγάλης εσωτερικής έρευνας στην οποία μετείχαν εθελοντικά οι εργαζόμενοι της Alpha Bank και οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν και να διατυπώσουν προτάσεις για την εικόνα της τράπεζας, τις διαδικασίες, τη συνεργασία μεταξύ τμημάτων και διευθύνσεων, τι πρέπει να αλλάξει, τι δουλεύει καλά, που εμφανίζονται προβλήματα, τα προϊόντα, τις σχέσεις με τους πελάτες, τον τρόπο αμοιβών και πολλά, πολλά άλλα. Όπως σημείωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας Βασ. Ψάλτης, σε εκδήλωση παρουσίασης του στρατηγικού σχεδίου, σχεδόν το 80% των εργαζομένων, δηλαδή περίπου 9.000 άτομα, συμμετείχαν στην έρευνα προσφέροντας την εμπειρία, τη γνώση και την οπτική τους, τα οποία μέτρησαν καθοριστικά στην τελική μορφοποίηση του σχεδίου.
- Σήμερα είναι η μεγάλη ημέρα για τον Όμιλο Μυτιληναίου, καθώς θα «ανοίξει» το βιβλίο προσφορών για το ευρωομόλογο συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ. Περιττό να αναφέρω ότι στον όμιλο επικρατεί μεγάλη αισιοδοξία για την ανταπόκριση των επενδυτών μετά την ολοκλήρωση των σχετικών παρουσιάσεων σε σε Λονδίνο, Φρανκφούρτη, Ζυρίχη και Άμστερνταμ. Το βιβλίο προσφορών αναμένεται να κλείσει την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου. Σε ότι αφορά το επιτόκιο, από πλευράς ομίλου δεν γίνεται το παραμικρό σχόλιο, ωστόσο, αναλυτές που παρακολουθούν στενά την αγορά εταιρικών ομολόγων εκτιμούν ότι θα διαμορφωθεί σε επίπεδα κάτω του 3%.
- Αμέτρητα τα προβλήματα της ΔΕΗ, ως γνωστόν, αλλά το υπουργείο Ενέργειας εντόπισε κι ένα που δεν το είχαμε φανταστεί. Και σπεύδει να το λύσει με διάταξη στο νομοσχέδιο που έχει ήδη εισαχθεί στη Βουλή. Μιλάμε για τη γενική απαγόρευση αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, που ισχύει γενικά στο Δημόσιο από την εποχή Γιώργου Παπανδρέου. Τότε είχε καθιερωθεί ανώτατο όριο 1.600 κυβικών εκατοστών για τα κρατικά αυτοκίνητα. Ο Κωστής Χατζηδάκης, όμως, προνόησε ώστε να μπορεί να χορηγηθεί αυτοκίνητο «μεγαλύτερου κυβισμού από 1600 κυβικά, με θωράκιση» στα υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη της ΔΕΗ, «για λόγους ασφαλείας».
- Το όριο των 1600 κυβικών θα μπορούσε να πει κανείς πως ήταν υπερβολικό και υποκριτικό όμως ακριβώς το ίδιο ακριβώς θα μπορούσε να πει και για τις θωρακισμένες λιμουζίνες «για λόγους ασφαλείας».
- Σοκ και απογοήτευση από τον δημόσιο τσακωμό, μέσω ανακοινώσεων, Κόκκαλη - Μαρινάκη. Όλα έχουν τη σημασία και τη βαρύτητά τους. Άλλο να μην συμπαθούμε κάποιον, άλλο να λέμε ή να μεταδίδουμε και καμία κακία, άλλο να φωνάζουμε δημόσια και άλλο να γράφουμε ανακοινώσεις και να τις μοιράζουμε στον τύπο. Σπουδαίο πράγμα τα προσχήματα.
Ο μοναχικός σωτήρας τραπεζών και οι λιμουζίνες της ΔΕΗ
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Ο Επίμονος Κηπουρός σκαλίζει, ψάχνει και αναζητά ενδιαφέροντα σημεία από τον κόσμο των επιχειρήσεων, των αγορών, της οικονομίας και της πολιτικής.