Την αδιαμφισβήτητη θέση του ηγέτη στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου υπερασπίστηκε με εμφατικό τρόπο το 2022 η Skroutz. Στην πρώτη μετά Covid χρήση, με τα φυσικά καταστήματα να επανέρχονται σε κανονικούς ρυθμούς και την εξάρτηση των καταναλωτών από τα e-shop να μην είναι στα επίπεδα της διετίας που προηγήθηκε, πέτυχε μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις κύκλου εργασιών στην ιστορία της.
Σε εταιρικό επίπεδο ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε πέρυσι σε 74,2 εκατ. ευρώ έναντι 47,6 εκατ. ευρώ το 2021 εμφανίζοντας άνοδο κατά 56,07%. Ο διπλασιασμός όμως του κόστους πωληθέντων, από τα 30,7 εκατ. ευρώ στα 60,6 εκατ. ευρώ οδήγησαν σε συμπίεση του μικτού κέρδους από τα 16,8 εκατ. ευρώ στα 13,6 εκατ. ευρώ. Παράλληλα η σημαντική αύξηση των εξόδων διοίκησης και διάθεσης οδήγησαν τα αποτελέσματα προ φόρων να διαμορφωθούν σε ζημιές 2,17 εκατ. ευρώ από κέρδη 6,6 εκατ. ευρώ το 2021.
Αντίθετα σε επίπεδο ομίλου μπορεί ο κύκλος εργασιών να αυξήθηκε με χαμηλότερους ρυθμούς (31,02%) και να διαμορφώθηκε σε 75,4 εκατ. ευρώ από 57,5 εκατ. ευρώ όμως στην τελική γραμμή το αποτέλεσμα ήταν κερδοφόρο αν και σημαντικά πιεσμένο. Συγκεκριμένα τα ομιλικά κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,31 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 64,6% συγκρινόμενα με αυτά του 2021.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τη μεγαλύτερη δυναμική σε επίπεδο πωλήσεων εμφάνισε η σχετικά νέα δραστηριότητα των μεταφορών και αντικαταβολών. Συγκεκριμένα εμφάνισε βελτίωση κατά 172% καθώς από τα 7 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 για την εταιρεία εκτοξεύθηκαν στα 19,1 εκατ. ευρώ πέρυσι. Η βασική δραστηριότητα της εταιρείας, που είναι οι πωλήσεις υπηρεσιών, διαμορφώθηκαν πέρυσι σε 55 εκατ. ευρώ από 40,5 εκατ. ευρώ το 2021.
Σε επίπεδο εργαζομένων ενώ στην εταιρεία εμφανίζεται μία μικρή πτώση (στους 569 από 575 το 2021) στον όμιλο οι μισθωτοί αυξήθηκαν κατά 35,8% και έσπασαν το φράγμα των 1000 ατόμων (1.079 από 797 το 2021). Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει μία σχετική ισορροπία ανάμεσα στα δύο φύλα, καθώς οι γυναίκες στον όμιλο καλύπτουν του 45,17% των εργαζομένων του.
Για την τρέχουσα χρήση η διοίκηση εκτιμά ότι τόσο ο όμιλος όσο και η εταιρεία θα συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία στην οποία έχουν επέλθει μετά το πρώτο εξάμηνο του 2022 και αναμένει αξιόλογα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους. Συγκεκριμένα στις σημειώσεις των οικονομικών καταστάσεων του 2022 που αναρτήθηκαν χθες αναφέρει ότι το 2023 ξεκίνησε με θετικές προοπτικές και με ιδιαίτερα ικανοποιητικές επιδόσεις, στηριζόμενος κυρίως στην ωρίμανση των υπαρχόντων προϊόντων, στα νέα προϊόντα στην αγορά και στην περαιτέρω εδραίωση του brand του στην αγορά.