Μία αγορά με εξαιρετικές προοπτικές, η οποία εμπλουτίζεται διαρκώς με νέες κατηγορίες ειδών και πιο γενναιόδωρα περιθώρια κερδοφορίας είναι η αγορά των μαγιό και των ενδυμάτων παραλίας (beachwear). Αν και η παραδοσιακή και αυστηρά περιορισμένη αγορά των μαγιό δεν προσφέρει τα πιο πιο εντυπωσιακά περιθώρια κέρδους για τις εξειδικευμένες επιχειρήσεις κατασκευής τους, τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται η διαρκώς ανερχόμενη τάση των ρούχων παραλίας και διακοπών (resort wear) τα οποία δύνανται να αποτελέσουν επιλογή και για ακόμη και πιο προσεγμένες εμφανίσεις για υπαίθριες καλοκαιρινές εκδηλώσεις όπως beach party, απευθυνόμενα σε ένα πιο ευρύ κοινό που ακολουθεί τις τάσεις, επηρεάζεται από τα social media, ταξιδεύει κι έχει σημαντικό διαθέσιμο εισόδημα.
Όπως σημειώνει στο BD ο κ. Βασίλης Μασσέλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος, και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εσωρούχων και μαγιό, Νota Lingerie, η αγορά παρουσιάζει αξιόλογη δυναμική τα τελευταία χρόνια, με την άνοδο του resort wear. «Πρόκειται ωστόσο για μία ιδιαίτερα ιδιοσυγκρατική αγορά, με διακυμάνσεις στην ζήτηση, οι οποίες δεν εξηγούνται πάντα από την οικονομική συγκυρία», επισημαίνει ο κ. Μασσέλος, υπογραμμίζοντας ότι στην παρούσα φάση, η ζήτηση στην ελληνική αγορά κρίνεται σχετικά ικανοποιητική. Ο πρόεδρος του ΣΕΠΕΕ σημειώνει ακόμη ότι τα περιθώρια κερδοφορίας σε ένα μαγιό κυμαίνονται αναλόγως της κατασκευάστριας εταιρείας, ενώ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι -ειδικά στην χώρα μας- το μεγαλύτερο κομμάτι της ζήτησης συμπίπτει με την έναρξη των θερινών εκπτώσεων, συμπιέζοντας έτι περαιτέρω τα περιθώρια κερδοφορίας.
«Από την άλλη πλευρά, συγκριτικά με τα εσώρουχα, που κρύβονται κάτω από τα ρούχα, τα μαγιό ακριβώς επειδή βρίσκονται σε κοινή θέα, υποχρεώνουν κατά μία έννοια τον καταναλωτή να προσέξει περισσότερο την ποιότητα τους, ανεβάζοντας έτσι τη μέση δαπάνη, προκειμένου ο ίδιος να έχει την βέλτιστη εφαρμογή και να αισθάνεται καλά με την εικόνα του. Επιπρόσθετα, καθώς πρόκειται για είδος που ταλαιπωρείται λόγω των συνθηκών κατά τις οποίες φοριέται -ζέστη, ήλιος, χλώριο, αλάτι, κλπ- φθείρεται γρήγορα κι είναι ανάγκη να αντικατασταθεί από σεζόν σε σεζόν», τονίζει ο κ. Μασσέλος.
Διεθνώς, πάντως, η αγορά μαγιό-ρούχων παραλίας (beachwear) δείχνει να γνωρίζει άνθηση. Αναλυτές της ResearchandMarkets.com τοποθετούν την αξία της σε 22 δισ. δολάρια σήμερα, κι εκτιμούν ότι θα αγγίξει τα 28 δισ. μέχρι το 2027 και τα 34,2 δισ. δολάρια μέχρι το 2031, αναπτυσσόμενη με ρυθμό 6% ετησίως. Κατ’ αναλογία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Statista, η αξία της εν λόγω αγοράς συμπεριλαμβανομένων και των αντίστοιχων ειδών που απευθύνονται σε αθλητές, αγγίζει σήμερα τα 62,14 δισ. δολάρια, ενώ εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 75 δισ. δολάρια μέχρι το 2027, αναπτυσσόμενη με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 4,8%.
Η αναμενόμενη άνθηση της αγοράς πιστοποιείται και από το πρόσφατο λανσάρισμα σειράς μαγιό αποκλειστικά για αθλητές της κολύμβησης από την Nike, αλλά και την εξαγορά του γνωστού βρετανικού brand μαγιό Orlebar Brown από τον γαλλικό οίκο Chanel, σηματοδοτώντας την αυξανόμεη έμφαση της βιομηχανίας ενδυμάτων και της μόδας εν γένει στην εν λόγω αγορά.
Σύμφωνα με στοιχεία της Fortune Business Insights, η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού αναμένεται να κυριαρχήσει ως προς τις δαπάνες σε beachwear την επόμενη τριετία, καθώς πολλαπλασιάζονται οι πισίνες σε σπίτια και ξενοδοχεία κυρίως σε Ταϋλάνδη, Ιαπωνία και Σιγκαπούρη, ενώ η αμερικανική αγορά ακολουθεί ως προς την μελλοντική της δυναμική και συνεισφορά στον κύκλο εργασιών, με την αύξηση της ζήτησης να τροφοδοτείται κυρίως από την έμφαση στην ευεξία και την στροφή στην κολύμβηση ως την πιο υγιή μέθοδο άθλησης από ολοένα και μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών διεθνώς.