ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
EVA-Potopoiia
Φωτο: Ποτοποιΐα ΕΒΑ

Ποτοποιία ΕΒΑ: Ελληνικά ποτά ταξιδεύουν σε τριάντα χώρες του κόσμου

Το πιο γνωστό σήμα της ποτοποιίας EΒA ήταν πάντα το ούζο Δίμηνο & Εύα. Τα τελευταία χρόνια, το προϊόν που έχει κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι το λικέρ μαστίχας Mastic Tears.

Εικοσιοκτώ χρόνια ζωής μετράει η ποτοποιία E.B.A. – Ελληνική Βιομηχανία Αποσταγμάτων από τη Μυτιλήνη και στο τιμόνι της αυτή τη στιγμή είναι η τρίτη γενιά της, ο Ιγνάτης και ο Γιάννης Πατρικόπουλος που ανέλαβαν από τον πατέρα τους το 2012

Από το 2012 μπορεί να πέρασαν έντεκα χρόνια, ήταν όμως αρκετά για να εδραιώσουν την ποτοποιία EΒΑ στην αγορά, και να την κάνουν γνωστή μέχρι την άκρη του κόσμου, αφού τα ούζα, το τσίπουρο, τα λικέρ και τα υπόλοιπα προϊόντα της, φτάνουν σε 30 χώρες

Και μπορεί το πιο γνωστό σήμα της ποτοποιίας EΒA να ήταν πάντα το ούζο Δίμηνο & Εύα, τα τελευταία χρόνια, όμως, το προϊόν που έχει κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι το Mastic Tears, ένα λικέρ μαστίχας με ιδιαίτερο μπουκάλι και μοναδική γεύση. 

 

Ποτοποιϊα ΕΒΑ

 

Όπως θα πει στο BusinessDaily, ο Ιγνάτιος Πατρικόπουλος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, όταν ανέλαβε μαζί με τον αδελφό του το 2012 στην αρχή της οικονομικής κρίσης μπήκαν στην διαδικασία να κάνουν ουσιαστικά rebranding. Από το λογότυπο μέχρι τις ετικέτες των προϊόντων.

«Όταν κάνεις μια αλλαγή στην αγορά είναι σαν να βάζεις ένα καινούργιο προϊόν. Ήταν μεγάλο ρίσκο. Καταφέραμε και δημιουργήσαμε όμως προϊόντα με καλαίσθητες συσκευασίες, ενώ βελτιώσαμε οργανοληπτικά το περιεχόμενό τους. Αυτό που μας βοήθησε πολύ είναι το λικέρ μαστίχας που παράγουμε από απόσταξη μαστίχας Χίου (όχι μαστιχέλαιο)  και το προϊόν είναι ό,τι καλύτερο», θα πει χαρακτηριστικά. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια η Ποτοποιία εκμεταλλεύεται ιδιόκτητα μαστιχόδεντρα στην περιοχή του Ολύμπου, Χίου.

Πολύ ιδιαίτερη είναι και η συσκευασία του συγκεκριμένου προϊόντος. «Η έμπνευση για την συσκευασία του Mastic Tears προέρχεται από τα Ξυστά, το μαστιχοχώρι στο Πυργί της Χίου. Το λικέρ είναι απόλυτα ισορροπημένο με την γεύση της μαστίχας και την γλυκύτητα. Έτσι έπειτα από αρκετές παρουσιάσεις σε εκθέσεις και συνεχόμενα βραβεία καταφέραμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να γίνει το Brand της εταιρείας», τόνισε ο Ιγν. Πατρικόπουλος. 

Επίσης το λικέρ Μαστίχα βγαίνει σε λεμόνι, σε dry και σε Premium, ενώ παράγουν και λικέρ ρόδι. «Και αυτό είναι ένα παραδοσιακό προϊόν με 100% φυσικό χυμό ελληνικών ροδιών από την οικογένεια Χριστοδούλου. Είναι ένα ελληνικόo apperitive με 20%alc. Φέτος ήταν η επιλογή της Aegean air για τα business lounges και όλα τα αεροσκάφη την περίοδο των Χριστουγέννων », θα πει ο Ιγν. Πατρικόπουλος. 

 

EVA Potopoiia

 

Η ποτοποιία EΒA εκτός από την παραγωγή δικών της ούζων, όπως το Δίμηνο, το Mitilini και το ούζο Sertiko, παράγει και ούζο Μυτιλήνης ιδιωτικής ετικέτας για όλα τα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας. Αυτή τη στιγμή τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καλύπτουν το 40% της παραγωγής της ποτοποιίας. 

Ωστόσο, η εξαγωγική της δραστηριότητα φτάνει σε τριάντα χώρες: σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, Βαλκάνια, Ισραήλ, Ιράκ, Χονγκ Κονγκ, ενώ είναι εν αναμονή και για την αγορά της Ινδίας για το λικέρ ρόδι. 

Πόσο όμως έχει επηρεάσει η κρίση του πολέμου στην Ουκρανία την ποτοποιία; «Το μεγάλο μας πρόβλημα είναι με την αλκοόλη, καθώς τα σιτηρά προέρχονται κατά 80% από την Ουκρανία. Οπότε είχαμε αύξηση στην τιμή της αλκοόλης και στη συνέχεια στο γυαλί για το μπουκάλι του οποίου το 80% είναι ενέργεια. Είχαμε πέντε ανατιμήσεις πέρσι. Φτάσαμε στο 110% της αξίας του μπουκαλιού κάτι που δεν μπορούσαμε να το περάσουμε στην αγορά, παρά μόνο σταδιακά, ενώ απορροφήσαμε πολύ μεγάλο μέρος των αυξήσεων του 2022», επισήμανε ο Ιγν. Πατρικόπουλος. 

Όσον αφορά τα σχέδια για το μέλλον της ποτοποιίας EΒA, αυτά δεν μπορούν να παρά να περιλαμβάνουν την παραγωγή νέων προϊόντων. «Δεν σταματάω να βγάζω νέα προϊόντα. Έχουν βγει κάποια limited edition για το ούζο, ένα νέο προϊόν που προμοτάρει την αρχαία Ελλάδα στα duty free. Μετά από πολλές δοκιμές και έρευνα σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε με περηφάνια το νέο μας προϊόν GIN», είπε ο Ιγν. Πατρικόπουλος.

Όμως δεν σταματάνε εκεί τα σχέδια, αφού η εταιρεία ετοιμάζεται να μπει στο νέο ΕΣΠΑ -  στο πρόγραμμα «πράσινος μετασχηματισμός» για ανακαίνιση του κτιρίου και για τον μηχανολογικό εξοπλισμό που χρειάζεται, ώστε να γίνει πιο φιλική προς το περιβάλλον αλλά και να βελτιώσει την παραγωγική δυναμικότητα και την ποιότητα των προϊόντων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ