Να προσφέρει νέες υπηρεσίες για τους καταναλωτές στοχεύει το Sipit, το πρώτο ελληνικό marketplace που απευθύνεται στην αγορά των ποτών, αλκοολούχων και μη και φέρνει στο διαδίκτυο την εμπειρία επίσκεψης σε μια καλή κάβα. Η startup που δημιουργήθηκε πριν από δυο χρόνια θέλει να επεκταθεί, βάζοντας πλώρη για Θεσσαλονίκη.
Το Sipit προέρχεται από τον συνδυασμό των λέξεων sip - γουλιά και shipping - αποστολή. Πρόκειται για την πρώτη πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να βρει όποιο premium ποτό ή αναψυκτικό αναζητεί και να το έχει την ώρα που θέλει στο σπίτι του. «Ό,τι βρίσκεις σε μια καλή κάβα, μπορείς να το βρεις στο marketplace, μεταφέροντας την εμπειρία αυτή ηλεκτρονικά. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα marketplace που αφορά τα adult beverages» σημειώνει στο BD ο εκ των ιδρυτών του Sipit, και με χρόνια παρουσίας στο χώρο των αλκοολούχων ποτών με την εταιρεία Roots, Νικόλαος Σμυρλάκης.
Η startup ξεκίνησε πριν δυο χρόνια και διευθύνεται από μια έμπειρη ομάδα που βρίσκεται χρόνια στην αγορά των αλκοολούχων ποτών και την απαρτίζουν οι: Nικόλας Σμυρλάκης, εκ των δημιουργών του ελληνικού brand Roots premium spirits, Βασίλης Καλαντζής, της εταιρείας διανομής ποτών Granikal και του brand Three cents και ο Αλέξανδρος Λίγγρης, web designer και founder της Radical Elements. Η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει ένα γύρο χρηματοδότησης, καθώς ήδη υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για την πλατφόρμα. Το Sipit σκοπεύει να εξαπλωθεί και σε άλλες πόλεις, αρχίζοντας από τη Θεσσαλονίκη, ενώ σχεδιάζεται να επεκτείνει και την γκάμα υπηρεσιών που προσφέρει.
Παράλληλα, το Sipit έχει και πλούσιο περιεχόμενο που αφορά το αλκοόλ, συνταγές για κοκτέιλ και προτάσεις ποτών ανά περίσταση. «Υπάρχει το blog στο marketplace και υπάρχουν πολλές προτάσεις, συλλογές με επιλογές σε διάφορα είδη» αναφέρει ο κ. Σμυρλάκης, που προσθέτει ότι παράλληλα υπάρχουν και εκπτωτικές προσφορές ανά περίοδο και μπορεί να είναι και θεματικές όπως το St. Patricks Day ή την Καθαρά Δευτέρα.
Τι προσφέρει το Sipit
Από τα «όπλα» της πλατφόρμας σύμφωνα και με τον κ. Σμυρλάκη αποτελεί το γεγονός πως υπάρχει «επιλογή προϊόντων που δεν μπορείς να βρεις εύκολα στην αγορά. Ιδίως κάποια ιδιαίτερα κρασιά ή κάποιοι σπάνιοι κωδικοί που δεν βρίσκονται εύκολα σε πλατφόρμες».
Όπως αναφέρει ο κ. Σμυρλάκης «υπάρχουν πάνω από 2.000 κωδικοί που είναι στο marketplace με προϊόντα που είναι γύρω από το adult beverage, έχει κάποια αναψυκτικά, premium αναψυκτικά, ποτά χωρίς αλκοόλ», ενώ ο καταναλωτής μπορεί να βρει ακόμα και κάποια αξεσουάρ όπως κανάτες και ποτήρια, ακόμα και τετράγωνα παγάκια.
Ο καταναλωτής, αφού καταχωρήσει τα στοιχεία του για το πού θα γίνει η παράδοση της παραγγελίας, αναζητεί το ποτό που τον ενδιαφέρει και βλέπει σε ποιες κάβες είναι διαθέσιμο και πόσο κοστίζει για να το προσθέσει στο καλάθι του. «Ο καταναλωτής μπορεί να πραγματοποιήσει παραγγελίες και από ξεχωριστά μαγαζιά και να του έρθουν όλα μαζί στην ώρα τους», εξηγεί ο κ. Σμυρλάκης. Η παράδοση των προϊόντων γίνεται εντός μιας ώρας ή την ώρα και μέρα που έχει επιλέξει ο καταναλωτής με το Sipit να συνεργάζεται με δυο εταιρείες delivery. Η πλατφόρμα συνεργάζεται μέχρι στιγμές με περίπου 15 επιχειρήσεις όπου περιλαμβάνονται κάβες, wine bar, εξειδικευμένα μαγαζιά για κρασί και μπύρα.
Στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσουν ακόμα ένα κανάλι διανομής, και μια νέα ροή εσόδων με πολύ χαμηλό κόστος, σύμφωνα με τον κ. Σμυρλάκη που επισημαίνει τη συνεχή αναβάθμιση του περιεχομένου που βρίσκεται στην πλατφόρμα. Ήδη η πλατφόρμα εκτός από τις επιλογές του ευρύ προϊοντικού καταλόγου που φιλοξενεί, έχει πλούσιο υλικό που περιλαμβάνει προτάσεις από ειδικούς του χώρου για το κατάλληλο ποτό ανά περίσταση, συνδυασμού κρασιού με φαγητό, συνταγές για κοκτέιλ καθώς και τα πόσα μπουκάλια μπορεί να χρειαστεί ο καταναλωτής που θέλει να φτιάξει μια μεγάλη ποσότητα κάποιων συγκεκριμένων κοκτέιλ όπως «μαργαρίτα, negroni, τζιν-τονικ».
Τα νέα σχέδια που καταστρώνει το Sipit
Εκτός από τη διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας, το Sipit διευρύνει συνεχώς τις συνεργασίες του τόσο με τις κάβες όσο και με τις εταιρείες ποτών δημιουργώντας πακέτα προσφορών και διάφορες ενέργειες. «Έχουμε κάνει πράγματα με brands όπως η Moet, η Pernod Riccard, το Jack Daniels ή το El Jimador» αναφέρει ο κ. Σμυρλάκης.
Εκτός από τα ποτά, η πλατφόρμα σχεδιάζει να προσθέσει και άλλα προϊόντα που θα συμπληρώνουν την εμπειρία, όπως αλμυρά ή γλυκά σνακ και να προστεθούν κι άλλα καταστήματα.
Παράλληλα συνεχίζεται και η τεχνολογική ανάπτυξη της πλατφόρμας, με σκοπό να προσφερθούν κι άλλες υπηρεσίες στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, καθώς σχεδιάζεται να αναβαθμιστεί ο υπολογιστής για τις ποσότητες ποτών για κοκτέιλ και περιστάσεις όπως εκδηλώσεις. Επίσης υπάρχει μια σκέψη για δημιουργία eshop των εταιρειών ποτών μέσα στο Sipit ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε κάθε μικρό οινοποιείο ή ζυθοποιία να αποκτήσει ένα ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων.