ΓΔ: 1399.66 0.65% Τζίρος: 127.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA
Φώτο: ΕΥΡΩΧΑΡΤΙΚΗ

Ευρωχαρτική: Ακύρωσε την είσοδο στο ΧΑ, πέτυχε ρεκόρ τζίρου το 2022

Στα 72 εκατ. ευρώ αναμένεται να κλείσει ο τζίρος της Endless EC (πρώην Ευρωχαρτική) το 2022, με άλμα από τα 58,5 εκατ. ευρώ το 2021.Η εταιρεία ετοίμαζε την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο το 2021, αλλά τελικά έκανε πίσω.

Έφτασε κοντά στο να γίνει η πρώτη εισαγωγή βιομηχανικής εταιρείας στο ελληνικό χρηματιστήριο, «σπάζοντας» μια αρνητική παράδοση πολλών ετών όπου καταγράφονται μόνο αποχωρήσεις από το ταμπλό, καθώς στα μέσα του 2021 είχε ετοιμαστεί ο φάκελος και είχαν γίνει οι πρώτες ετοιμασίες, ενώ κορυφαία ιδιωτική χρηματιστηριακή είχε αναλάβει το project.

Όμως, ο ερχομός της ενεργειακής κρίσης, η αλλαγή δεδομένων στις πρώτες ύλες αλλά και οι σημαντικές διαφοροποιήσεις στις συνθήκες λειτουργίας που έφερε η πανδημία οδήγησαν τη διοίκηση της Ευρωχαρτικής, των επιχειρηματικών οικογενειών Ν. Χριστόπουλου και Ι. Τρακάκη, σε αλλαγή πλάνων.

Η εισαγωγή στο Χ.Α. αναβλήθηκε μέχρι νεωτέρας, ενώ όπως δείχνουν τα πράγματα μάλλον δεν υπάρχει πλέον ενδιαφέρον για τέτοια κίνηση, τουλάχιστον για τα επόμενα ένα – δύο χρόνια. Πρόκειται ασφαλώς για ένα ακόμη πλήγμα προς το ελληνικό χρηματιστήριο, καθώς αποδεικνύεται ότι έχει χάσει πλέον την ελκυστικότητά του ως τρόπος άντλησης φθηνών κεφαλαίων μέσω νέων εισαγωγών. Πάντως, το 2021 οι εισηγμένες, «σήκωσαν» πάνω από 8 δισ. ευρώ από μεγάλες αυξήσεις κεφαλαίου (ΔΕΗ, Πειραιώς, Ελλάκτωρ) αλλά και εκδόσεις ομολόγων.

Όπως έχει δηλώσει στο BusinessDaily.gr ο διευθύνων σύμβουλος της χαρτοβιομηχανίας Ευρωχαρτική Α.Ε.Β.Ε. Γιώργος Τρακάκης, σε εκδήλωση με αφορμή τη μετονομασία της σε Endless EC, «το ενδιαφέρον για εισαγωγή στο Χ.Α. υπήρξε, όμως ουδέποτε είχαμε φτάσει τόσο κοντά, όσο κάποιοι κύκλοι της αγοράς φαίνεται πως θεωρούσαν».

Παράλληλα, είχε τονίσει πως «διαθέτουμε ισχυρή κεφαλαιακή βάση, ενώ έχουμε ολοκληρώσει επενδυτικό πρόγραμμα 17 εκατ. ευρώ που αναβάθμισε τις γραμμές παραγωγής μας, οπότε δεν έχουμε ανάγκη άμεσης εισαγωγής στο Χρηματιστήριο, ούτε άλλη χρηματοδοτική ανάγκη. Το θέμα με το Χρηματιστήριο δεν είναι άμεση προτεραιότητά μας, όμως αναλόγως με τις συνθήκες της αγοράς θα κινηθούμε».

Πλέον, η πρώτη προτεραιότητα της διοίκησης της Endless –που είναι και το κυρίαρχο brand της πλέον με το οποίο μεγαλώνει το αποτύπωμά της- είναι να αντιμετωπίσει το διογκούμενο ενεργειακό κόστος με τέτοιο τρόπο ώστε να μην «χτυπηθούν» τα μεγέθη της εταιρείας και οι ανατιμήσεις να διατηρηθούν υπό έλεγχο.

Όπως είχε επισημάνει ο κ. Τρακάκης, το ενεργειακό κόστος είναι τρεις φορές πάνω, και «τρώει» τα περιθώρια κέρδους. Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση της εταιρείας με το που είδε από πέρυσι την κλιμακούμενη ενεργειακή κρίση και την άνοδο στις τιμές πρώτων υλών, φρόντισε να διασφαλίσει σημαντικές προμήθειες πρώτης ύλης (τακτική που εφαρμόζει εδώ και χρόνια), προκειμένου να αντεπεξέλθει στα δύσκολα που περιμένουν τον κλάδο των χαρτικών και που αναμένεται να αναδιαμορφώσουν ισορροπίες, μερίδια και σχέσεις.

Όλη η χαρτοβιομηχανία έχει προχωρήσει σε πολύ μεγάλες ανατιμήσεις την τελευταία διετία και κυρίως το 2022, όπου πληθώρα προϊόντων είναι πλέον ακριβότερα από 20% έως 40% ακριβότερα σε σχέση με τα προ διετίας επίπεδα. Η Endless έχει εδραιώσει πλέον μια σημαντική παρουσία στο ελληνικό λιανεμπόριο, ενώ δραστηριοποιείται και στα απορρυπαντικά, που μέσα στην πανδημία κέρδισαν σημαντικά μερίδια αγοράς, αλλάζοντας μερικώς και τις εργασίες της εταιρείας.

Οι φετινές επιδόσεις

Η Endless καταγράφει αύξηση εργασιών –σε όγκους– όλα τα τελευταία χρόνια καθώς έχει «απλώσει» σημαντικά το δίκτυο διανομής των προϊόντων της, το οποίο είναι στις περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, έχει μπει δυναμικά στη HORECA (δηλαδή στα καταστήματα μαζικής εστίασης και στα ξενοδοχεία), ενώ κάνει και δουλειές για τρίτους, μέσω των λεγόμενων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Σήμα κατατεθέν ασφαλώς της εταιρείας είναι τα τραπεζομάντηλα Endless με σήμα τον κύκνο, τα οποία βρίσκονται στην πλειονότητα των επιχειρήσεων μαζικής εστίασης (εστιατόρια, ταβέρνες κ.ά.).

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης, ο φετινός τζίρος θα ανέλθει στα 72 εκατ. ευρώ και θα είναι ο μεγαλύτερος που έχει επιτύχει ποτέ η εταιρεία. Βεβαίως, η αύξηση του τζίρου το 2022 οφείλεται πρωτίστως στις ανατιμήσεις και λιγότερο στην άνοδο σε όγκο πωλήσεων. Το 2021 ο κύκλος εργασιών ήταν στα 58,5 εκατ. ευρώ, το 2020 ήταν στα 56,5 εκατ. ευρώ και το 2019 στα 52,7 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται πως το 2020 οι πωλήσεις χαρτιών (υγείας κ.λπ.) εκτοξεύτηκαν λόγω του σοκ του πρώτου lockdown όπου χιλιάδες νοικοκυριά έσπευσαν να… στοκάρουν προϊόντα, ενώ το 2021 αυτή η αγορά εξισορροπήθηκε μερικώς.

Βεβαίως, η μείωση των πωλήσεων στη λιανική αντισταθμίστηκε από την αναθέρμανση των πωλήσεων HORECA που το 2020 είχαν «παγώσει» λόγω της πανδημίας, ενώ το 2021 αλλά κυρίως το 2022 κατέγραψαν σημαντική αύξηση. Πλέον, οι πωλήσεις HORECA είναι άνω του 50% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.

Οι επενδύσεις, η εξωστρέφεια και η δεύτερη γενιά

Το 2019 η εταιρεία ολοκλήρωσε επενδυτικό πρόγραμμα 17 εκατ. ευρώ που άλλαξε εντελώς τις παραγωγικές δυνατότητες τόσο σε επίπεδο όγκων, όσο και σε επίπεδο κωδικών και εμπλουτισμού προϊόντων. Οι επενδύσεις αφορούσαν παραγωγικές εγκαταστάσεις, μηχανολογικό εξοπλισμό και νέες γραμμές παραγωγής, καθώς επίσης αποθηκευτικούς χώρους 15.000 τ.μ. Πλέον, η ημερήσια παραγωγική δυναμικότητα στα χαρτικά ανέβηκε στους 350 τόνους, ενώ στα απορρυπαντικά έφτασε τους 250 τόνους.

Η εταιρεία έχει κάνει και κάποια μικρά βήματα εξωστρέφειας, διανέμοντας προϊόντα σε χώρες όπως Κύπρο, Βουλγαρία, Αλβανία, Ρουμανία, Πολωνία, Τουρκία και Ισραήλ, όμως οι εξαγωγές δεν ξεπερνούν το 5% του τζίρου της. Η εταιρεία απασχολεί περί τους 250 εργαζόμενους, έχοντας κάνει και προσλήψεις μέσα στην κρίση. Η εταιρεία δημιουργεί και εμπορεύεται είτε με δικά της brands είτε για τρίτους (προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας) περί τους 350 κωδικούς, ενώ το 65% του τζίρου της προέρχεται από τα χαρτικά και το 35% από τα απορρυπαντικά.

Εδώ και περίπου τριάμισι χρόνια, το management της εταιρείας έχει περάσει στη δεύτερη γενιά, ήτοι στους υιούς Τρακάκη και τον υιό Χριστόπουλου. Έκτοτε, με τη νέα γενιά στο τιμόνι, εφαρμόστηκε σχέδιο εκ βάθρων αναδιάρθρωσης και εκσυγχρονισμού, καθώς το νέο management διέβλεψε τις τεράστιες ευκαιρίες που έχει ο συγκεκριμένος χώρος, αλλά και το κενό της αγοράς. Έτσι έγιναν και κάποιες κινήσεις εξωστρέφειας, ενώ το περιοδικό Forbes συμπεριέλαβε τον Γιώργο Τρακάκη στη λίστα με τους κορυφαίους Έλληνες επιχειρηματίες κάτω των 40 ετών.

Η ιστορία της επιχείρησης

Η ιστορία ξεκινά το 1985 όταν συστάθηκε στο Περιστέρι Αττικής η ομόρρυθμη εταιρεία «Ν. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ – Ι. ΤΡΑΚΑΚΗΣ Ο.Ε.» με τον διακριτικό τίτλο «ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε»., από τους ιδρυτές και έως σήμερα μετόχους της. Η εταιρεία λειτούργησε αρχικά σε ενοικιαζόμενο χώρο στο Περιστέρι και το 1989 νοικιάζει ακόμη έναν χώρο 400m² για παραγωγή και αποθήκευση των προϊόντων της και δραστηριοποιείται στα επαγγελματικά χαρτικά για συσκευές (χειροπετσέτα, χαρτιά Υγείας) καθώς και με κρεμοσάπουνα, ενώ απασχολεί εφτά άτομα.

Τρία χρόνια αργότερα η εταιρεία μετατρέπεται σε «ΕΥΡΩΧΑΡΤ Ε.Π.Ε.» και μεταφέρεται στον Ασπρόπυργο Αττικής, σε κτηριακές εγκαταστάσεις περίπου 1.000m². Με την σύσταση της εταιρείας ξεκινά η δραστηριοποίηση στην εμπορία των απορρυπαντικών με σκοπό την συμπλήρωση της προϊοντικής γκάμας.

Το 1993 συστήνεται η εταιρεία Ευρωχαρτική Α.Ε.Β.Ε. η οποία ακολουθεί μια ραγδαίως αυξητική πορεία, με διαδοχικές επεκτάσεις, σχεδόν κάθε δύο χρόνια, των παραγωγικών εγκαταστάσεων και των αποθηκευτικών χώρων της στη Θέση Ρικιά στον Ασπρόπυργο.

Το 1994 σχεδιάζεται και κατοχυρώνεται το brand «Endless» με σήμα τον κύκνο που έμελλε να εξελιχθεί σε κυρίαρχο έκτοτε. Τον ίδιο χρόνο λειτουργεί το πρώτο της υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ενώ από τότε ξεκίνησε και την παραγωγή υγρών απορρυπαντικών.

Το 2001 λειτουργούν γραφεία και αποθηκευτικοί χώροι σε νεοανεγερθέν κτήριο έκτασης 4.000m², στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης για να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες του υποκαταστήματος που εξυπηρετεί την αγορά της Β. Ελλάδας. Το 2007 δημιουργούνται νέοι αποθηκευτικοί χώροι έκτασης 8.250m², στη θέση Ρυκιά, στον Ασπρόπυργο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΓΟΡΕΣ

Ποιες μετοχές έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο καλό ξεκίνημα του 2023 στο ΧΑ

Κέρδη έως 15% έχουν μετοχές της πραγματικής οικονομίας το 2023 και μαζί με τις τράπεζες στηρίζουν τον Δείκτη. Στο προσκήνιο ενεργοβόρες βιομηχανίες που ευνοούνται από τη μείωση των τιμών ενέργειας, αλλά και μετοχές κατασκευών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ευ. Μυτιληναίος: Επιβεβαιώνει την πρόβλεψη για διπλάσια κέρδη το 2022

Εάν δεν υπάρξουν έκτακτα γεγονότα, η κερδοφορία το 2022 θα ανέλθει στα 260 εκατ. ευρώ, υπογράμμισε στους αναλυτές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mytilineos. Ρεκόρ αποτελεσμάτων το 2021, με αύξηση τζίρου 40%.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Mytilineos: Προφίλ παγκόσμιου «παίκτη», στόχος το άλμα μεγεθών το 2022

Οι υψηλές αποδόσεις της μεταλλουργίας και η ωρίμανση των μεγάλων επενδύσεων στην παραγωγή ενέργειας και σε έργα ΑΠΕ οδηγούν το 2022 σε διπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας της Mytilineos.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Ηλεκτρίστηκε» η μετοχή της ΔΕΗ: άλμα 532% - Τι εκτιμούν οι αναλυτές

Κορυφαία σε απόδοση από τα χαμηλά του περασμένου Μαρτίου η μετοχή της ΔΕΗ, ενώ τον Απρίλιο του 2019 είχε διολισθήσει ως τα 1,20 ευρώ. Πείθουν την αγορά η οικονομική εξυγίανση και η «πράσινη» στροφή.