Η δημιουργία της ρυθμιστικής αρχής υδάτων έχει καθυστερήσει και ως εκ τούτου η τιμολογιακή πολιτική της ΕΥΔΑΠ εξακολουθεί να καθορίζεται από τον βασικό μέτοχο, δηλαδή το Υπερταμείο και κατ΄επέκταση από το υπουργείο Οικονομικών. Όπως διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ κ. Χάρης Σαχίνης σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, η εντολή από το υπουργείο είναι να μη γίνει καμία αύξηση εντός του 2023.
Σημειώνεται πως τα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ παραμένουν «παγωμένα» εδώ και 13 χρόνια και είναι τα δεύτερα φθηνότερα στην Ευρώπη.
Ήδη, όπως υποστήριξε ο κ. Σαχίνης η εταιρεία, παρά το γεγονός πως είχε υψηλά λειτουργικά κόστη στο 9μηνο, δεν μετακύλησε τίποτα στους λογαριασμούς των καταναλωτών και απορρόφησε τα κόστη, κάτι που επηρέασε τα κέρδη της. Ειδικότερα, τα κόστη για το ρεύμα και το φυσικό αέριο αυξήθηκαν κατά 16 εκατ. ευρώ, υπήρξε πρόβλεψη 21 εκατ. ευρώ για αδιύλιστο νερό και πρόβλεψη 8,5 εκατ. ευρώ για επίδικες υποθέσεις. Ως εκ τούτου, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας υποχώρησαν στα 21,1 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 39,3% σε σχέση με το 9μηνο του 2021.
Ο κ. Σαχίνης, ερωτώμενος αν η εταιρεία εκτός από το μέρισμα των 0,28 ευρώ που μοιράστηκε θα διανείμει επιπλέον μέρισμα ή θα προχωρήσει σε επιστροφή κεφαλαίου ,απάντησε πως δεν υπάρχει κάποια τέτοια απόφαση.
Τα διαθέσιμα της ΕΥΔΑΠ παραμένουν υψηλά (πάνω από 200 εκατ. ευρώ), αν και χρειάστηκε να πληρώσει περί τα 157 εκατ. ευρώ για το κόστος του αδιύλιστου νερού για την περίοδο 2013-2020 και επιπλέον 45,5 εκατ. ευρώ που αφορά σε τακτοποιήσεις οφειλών βάσει της νέας σύμβασης με την εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ.
Η εταιρεία δρομολογεί ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα 1,6 δισ. ευρώ έως το 2031. Τα 800 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθούν για έργα αποχέτευσης στην Ανατολική Αττική, τα 400 εκατ. ευρώ για το μετασχηματισμό της εταιρείας, τα 200 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση του δικτύου ύδρευσης για μείωση των διαρροών νερού και 250 εκατ. ευρώ για την επέκταση σε νέες αγορές και υπηρεσίες.
Τα 800 εκατ. ευρώ για τα περιβαλλοντικά έργα στην Ανατολική Αττική που θα λύσουν μια και καλή το πρόβλημα της αποχέτευσης θα τύχουν χρηματοδότησης της τάξης του 90% από την Περιφέρεια.
Η αποκατάσταση του δικτύου για την ελαχιστοποίηση των απωλειών νερού, η επέκταση με νόμο για εργασίες και εκτός Αττικής και η αυτονομία στην κατανάλωση ενέργειας αποτελούν το στρατηγικό πλάνο για την ενίσχυση των εσόδων της εταιρείας.
Ήδη, η εταιρεία αντικαθιστά το στόλο των φορτηγών της με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έως το 2028 η διοίκηση υποστηρίζει ότι οι ανάγκες ρεύματος (σε ετήσια βάση περίπου 310GWh) θα καλύπτονται κατά 30GWh από προμήθεια ενέργειας και κατά 280MWh από υφιστάμενες ΑΠΕ και ιδιόκτητες φωτοβολταϊκές και υδροηλεκτρικές μονάδες. Έως τότε η διοίκηση θα επιδιώξει τη σύμβαση διμερών συμβολαίων για να εξασφαλίσει καλές τιμές ρεύματος.
Επίσης, μετά από αρκετά χρόνια η εταιρεία έχει προχωρήσει μέσω ΑΣΕΠ σε προσλήψεις με στόχο να ανανεώσει το προσωπικό (ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 55 έτη) και να αποκτήσει εξειδικευμένα στελέχη ώστε να μειωθούν οι εργολαβικοί υπάλληλοι. Η τελευταία φορά που είχε γίνει πρόσληψη στην εταιρεία ήταν πριν 17 χρόνια.