Σταθερά στην πρώτη θέση των επενδύσεων παραμένει η ελληνική ναυτιλία, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δαπανήσει 3 δισ. δολάρια για αγορές πλοίων. Η δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας σκιαγραφείται από το ύψος των επενδύσεων για την αγορά πλοίων, οι οποίες, αν και κινήθηκαν χαμηλότερα από το 2018, έφθασαν τα 3,1 δισ. δολ. μέχρι τις αρχές Δεκέμβρη, ποσό που αντιστοιχεί στην αγορά 212 πλοίων, σύμφωνα με στοιχεία της Allied Shipping Research.
Μπορεί οι επενδύσεις να υπολείπονται των 4,7 δισ. δολ. του 2018, οπότε είχαν αγοραστεί 292 πλοία, καθώς η παγκόσμια ναυλαγορά παραμένει πιεσμένη, ωστόσο δίνουν για άλλη μια φορά την πρωτιά στην ελληνική εφοπλιστική κοινότητα, αφήνοντας πίσω κατά 900 εκατ. δολάρια το μεγαλύτερο ανταγωνιστή τους, που είναι η Κίνα, η οποία πραγματοποίησε αγορά 195 πλοίων για 2,1 δισ. δολ.
Στις υποκατηγορίες, οι Έλληνες έχουν αγοράσει 112 φορτηγά πλοία έναντι 143 των Κινέζων, 71 δεξαμενόπλοια έναντι 42, 26 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι εννέα και τρία υγραεριοφόρα έναντι ενός. Στην τρίτη θέση, με βάση των αριθμό πλοίων, επανήλθαν οι Νορβηγοί με 48 πλοία αξίας 1,3 δισ. δολ.
Όσο αφορά τα νεότευκτα πλοία, σύμφωνα με στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, από τις 502 παραγγελίες για ναυπηγήσεις το 2016 ο αριθμός τους έπεσε στις 326 το 2017 και στις 248 το 2018. H Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση του καταλόγου ναυπηγήσεων με την Ιαπωνία να είναι πρώτη με 579 παραγγελίες και την Κίνα δεύτερη με 480.
Οι επενδύσεις συνεχίζονται...
Η επενδυτική δραστηριότητα των εφοπλιστών ενδυναμώνεται, καθώς συνεχίζουν ακάθεκτοι τις επενδύσεις στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και στα δεξαμενόπλοια.
Πρόσφατες παραγγελίες δόθηκαν στα κορεατικά ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding από τον Όμιλο Αγγελικούση για τρία πλοία αξίας 380 εκατ. δολ.,ενώ στην παραγγελία δύο VLCC και δύο LNG carriers έχει προχωρήσει και ο Όμιλος Λάτση μέσω της Latsco Shipping.
Έλληνες εφοπλιστές έχουν υπογράψει νέες συμφωνίες παραγγελίας για 42 νεότευκτα δεξαμενόπλοια συνολικής αξίας 2 δισ. δολαρίων, και έχουν πραγματοποιήσει 14 παραγγελίες LNG carriers.
Οι 13 πιο ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές
Παράλληλα, η παρουσία των Ελλήνων εφοπλιστών καταγράφηκε με σημαντικές συμμετοχές σε υψηλές θέσεις κατάταξης στην ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List, για το 2019. Ο Ιωάννης Αγγελικούσης (Αngelicoussis Shipping Group) βρίσκεται στην έβδομη θέση της λίστας. Ακολουθούν στη 13η θέση ο Γιώργος Προκοπίου (Dynacom/Dynagas), στη 19η ο Γιώργος Οικονόμου (TMS Dryships) και στην 20ή η Αγγελική Φράγκου με τον όμιλο Navios.
Στη συνέχεια, στην 25η θέση βρίσκεται ο Πήτερ Λιβανός (GasLog), στην 29η ο Πέτρος Παππάς της Star Bulk και ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, βρίσκεται στην 29η θέση της λίστας. Στην 59η βρίσκεται ο Ευάγγελος Μαρινάκης (Capital Group) και στην 61η ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος (Costamare). Την 79η θέση έχει ο Γιώργος M. Λογοθέτης της Libra Group, ενώ στην 81η και 82η θέση βρίσκονται αντίστοιχα ο Νικόλας Τσάκος (ΤΕΝ και τέως πρόεδρος της Intertanko) και Δημήτρης Φαφαλιός (πρόεδρος της Intercargo). Τέλος, η ελληνική παρουσία κλείνει με την Δέσποινα Θεοδοσίου (πρόεδρος της Wista International) που καταλαμβάνει την 95η θέση της λίστας.