Πέντε κυρίαρχες τάσεις αναδεικνύονται ως οι πλέον επιδραστικές για την βιομηχανία της μόδας για το 2020, σύμφωνα με τους αναλυτές που συμμετείχαν στο συνέδριο Appletizer που διεξήχθη πρόσφατα στο Άμστερνταμ.
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια καθώς και η εξάπλωση των εφαρμογών e-sports σε διεθνές επίπεδο φαίνεται ότι διαμορφώνουν το νέο πεδίο στο οποίο εισέρχονται ολοένα και περισσότερες εταιρείες προκειμένου να συναντήσουν και να επικοινωνήσουν με το κοινό που τις ενδιαφέρει.
Πώς επιδρά το gaming
Το gaming αποτελεί παγκοσμίως μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη βιομηχανία η αξία της οποίας εκτιμάται ότι θα εκτοξευθεί από τα 131 δισ. δολάρια σήμερα στα 305 δισ. μέχρι το 2025 (στοιχεία της GlobalData). Μάλιστα, το 63% όσων παίζουν παιχνίδια στο κινητό είναι γυναίκες, οι οποίες εκτιμάται ότι είναι κατά 79% πιθανότερο να κάνουν κάποια αγορά in-app. Κατά συνέπεια, η διείσδυση της εν λόγω βιομηχανίας ιδιαιτέρως στις νεαρότερες ηλικίες -όπου η ζωή on και off line δεν έχει πλέον ξεκάθαρα όρια- δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τις μεγάλες εταιρείες ρούχων.
Ενδεικτικά, η Adidas έγινε η πρώτη εταιρεία που επέτρεψε την πώληση ειδών της μέσα από την εφαρμογή Snapchat, ενώ μέσα στο καλοκαίρι οι εταιρείες μόδας Gucci και Louis Vuitton δημιούργησαν τα δικά τους παιχνίδια ώστε να δελεάσουν τις νεότερες γενιές καταναλωτών που αναζητούν την εμπειρία προκειμένου να ταυτιστούν με ένα brand.
Ομοίως, οι οίκοι Hermes και Fendi έχουν λανσάρει αντίστοιχα παιχνίδια μέσα από τις ομώνυμες εφαρμογές για τα κινητά τηλέφωνα, ενώ ο ιταλικός οίκος μόδας Moschino διαθέτει «παρουσία» μέσα στο ηλεκτρονικό παιχνίδι The Sims, προτρέποντας τα 80 εκατομμύρια παίκτες του να ντύσουν τα avatars τους με ρούχα από την συλλογή του -χαρακτηριστικά, ένα κολεγιακο φούτερ πωλείται προς 400 ευρώ…
Επιθυμία για άνεση
Η δεύτερη τάση που εξακολουθεί να κυριαρχεί είναι η επιθυμία για άνεση. Οι εταιρείες που ασπάζονται την φιλοσοφία του athleisure κινούνται σε μία αγορά που αυξήθηκε περί το 9% το 2019 και αναμένεται να διατηρήσει ανάλογους ρυθμούς μέχρι το 2023, ξεπερνώντας σε επιδόσεις οποιαδήποτε άλλη κατηγορία ρούχων και αφήνοντας πίσω την κατηγορία του επίσημου ενδύματος -χαρακτηριστικά οι πωλήσεις κοστουμιών έχουν σημειώσει πτώση κατά 7% μόνο φέτος.
Στο ίδιο μοτίβο, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η υπερπληθώρα των επιλογών τελικά απομακρύνει τον καταναλωτή που ενδιαφέρεται να απλοποιήσει την ζωή του. Με μότο "less is more", οι εταιρείες που αναγνωρίζουν αυτή την τάση στρέφονται στην απλότητα του σχεδίου αλλά και την εξειδίκευση, καθιστώντας σαφές στον πελάτη ότι το είδος που αγοράζει έχει διάρκεια και ποιότητα, όντας προϊόν εκτενούς έρευνας.
Το resale
Περαιτέρω, η αγορά της επαναπώλησης (resale) αποτελεί από μόνη της ένα ολόκληρο κεφάλαιο για την βιομηχανία της μόδας την περίοδο που διανύουμε. Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι στο μέλλον θα ακούμε περισσότερο για τα ρούχα από δεύτερο χέρι δεδομένου ότι οι νεότερες γενιές GenZ και Millennials εμφανίζονται κατά 78% πιο πρόθυμες να αγοράσουν από brands που επενδύουν με διαφάνεια στην κυκλική οικονομία. Χαρακτηριστικά παραδείγματα της δυναμικότητας αυτής της τάσης είναι η πρόσφατη επένδυση του σουηδικού κολοσσού Η&Μ σε μία πανευρωπαϊκή πλατφόρμα επαναπώλησης ρούχων, αλλά και η δέσμευση του ισπανικού ομίλου Inditex σε ρούχα από οργανικό βαμβάκι και ανακυκλώσιμες ύλες.
Επιστροφή στην φύση
Τέλος, η επιστροφή στην φύση αποτελεί την πέμπτη τάση που αναμένεται να καθορίσει τη νέα δεκαετία. Τόσο σε ότι αφορά τα υλικά αλλά και τα χρώματα, οι αναλυτές σημειώνουν το αυξημένο ενδιαφέρον της νέας γενιάς καταναλωτών για είδη που υπογραμμίζουν το γεγονός ότι ο άνθρωπος είναι κομμάτι του πλανήτη. Μιλάμε έτσι για αξεσουάρ από ξύλο -με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα γυαλιά ηλίου- καθώς και για χρώματα που παραπέμπουν ευθέως στην φύση -μπεζ, καφέ, τερακότα αλλά και το μπλε, το χρώμα του 2020 σύμφωνα με την Pantone.