«Πάγωσε» την αγορά ηλεκτρικών συσκευών το πρώτο εξάμηνο του έτους η μεγάλη καθυστέρηση στο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω - Αλλάζω συσκευή», ενώ το 2021 οι πωλήσεις είχαν αυξηθεί κατά 22,5%. Πάντως, μέρος από το χαμένο έδαφος αναμένεται να καλυφθεί στο δεύτερο εξάμηνο, με τον επικεφαλής της Κωτσόβολος, Γιάννη Βασιλάκο να παραμένει αισιόδοξος έπειτα από την ανοδική πορεία της εταιρείας το 2021.
Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρείας, η αγορά επηρεάστηκε πολύ σοβαρά από τα προβλήματα στη διαχείριση του προγράμματος για την επιδότηση αντικατάστασης λευκών συσκευών. «Θα έλεγα ότι αυτοκτονήσαμε με την διαχείριση αυτού του προγράμματος», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επισήμανε ότι η εταιρεία στο τέλος της χρονιάς είχε πάρει την απόφαση να δημιουργήσει αποθέματα ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες του προγράμματος, καθώς υπολόγιζε να ξεκινήσει νωρίτερα. Επίσης, πίστευε πως θα υπήρχε και ταχύτερη απορρόφηση του κουπονιού «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ».
Όλες αυτές οι καθυστερήσεις, πρόσθεσε οδήγησαν στο «να φύγει το πρόγραμμα έξω από την εποχικότητα του», με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να είναι ακόμα πιο διστακτικός στο ενδεχόμενο να προχωρήσει στην αντικατάσταση της συσκευής του. «Πολλοί που σκέφτονται τα έξοδα που έρχονται, θα προτιμήσουν να περιμένουν μήπως βγει του χρόνου ένα καινούριο πρόγραμμα», αναφέρει ο κ. Βασιλάκος.
Όλα αυτά είχαν αποτέλεσμα ότι «το πρώτο τετράμηνο η αγορά των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών έχει υποχωρήσει κατά 6,3%, με τις μικροσυσκευές κουζίνας, τους υπολογιστές, τα tablet και τις τηλεοράσεις να σημειώνουν την μεγαλύτερη μείωση», σημείωσε ο κ. Βασιλάκος, τονίζοντας ότι «τον Μάιο και τον Ιούνιο τα πράγματα πήγαν ακόμα χειρότερα».
Πάντως, εκφράζει την αισιοδοξία του για το δεύτερο μισό της χρονιάς και για το 2023, καθώς καταγράφεται ήδη τεράστιο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα ανακύκλωσης συσκευών, με περισσότερες από 700.000 αιτήσεις για την αντικατάσταση περίπου 1,5 εκατ. συσκευών. Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος σημείωσε πως τα 150 εκατ. ευρώ του προγράμματος φτάνουν για 250.000 συσκευές περίπου. «Που σημαίνει ότι το κράτος θα πρέπει μάλλον γρήγορα να βρει κι άλλα χρήματα για να καλύψει κι άλλους καταναλωτές, πέρα από αυτούς που βρίσκονται στην πρώτη κατηγορία και θα τους χρηματοδοτήσει το 50%».
«Θα δούμε πως θα πάει, αλλά προς το παρόν μας δημιούργησε σοβαρότατη πίεση», τόνισε ο κ. Βασιλάκος.
Σημαντική αύξηση του τζίρου το 2021 για την Κωτσόβολος
Ενισχυμένα ήταν τα έσοδα της Κωτσόβολος στην περίοδο Μάιος 2021- Απρίλιος 2022 (το οικονομικό έτος της εταιρείας), που κατέγραψαν αύξηση 13,1% έναντι της περιόδου 2020 - 2021 και διαμορφώθηκαν στα 654 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 51,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ανήλθαν στα 25,2 εκατ. ευρώ, από 20,9 εκατ. ευρώ το 2020-2021, σημειώνοντας αύξηση 20,5%. Τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 59,4 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε ο κ. Βασιλάκος, η ελληνική αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών είχε μια πάρα πολύ καλή χρονιά το 2021, καθώς κατέγραψε αύξηση 22,5% από τα 2.095 εκατ. ευρώ το 2020 φτάνοντας τα 2.565 εκατ. ευρώ, με τις κατηγορίες των υπολογιστών και του κλιματισμού να ενισχύονται κατά 34% και 44% αντίστοιχα.
Στους υπολογιστές η αύξηση οδηγήθηκε από τα κουπόνια «Ψηφιακή Μέριμνα» για τους μαθητές, με τον κ. Βασιλάκο να αναφέρει πάντως ότι αυτή η άνοδος «γύρισε μπούμερανγκ, καθώς για το δεύτερο κουπόνι που βγήκε για τους δασκάλους, η απορρόφηση είναι πάρα πολύ μικρή και δεν δείχνει να έχει προσθέσει κάτι στην αγορά. Ελπίζουμε τον Σεπτέμβριο να δώσει κάτι παραπάνω, αλλά δεν απορροφάται με τίποτα αυτό το πρόγραμμα».
Οι επενδύσεις έφτασαν στα 13,2 εκατ. ευρώ, με την Κωτσόβολος να μπαίνει στην κυπριακή αγορά με δύο φυσικά καταστήματα και ηλεκτρονική πλατφόρμα, ενώ άνοιξε και ένα νέο K-Spot στη Ρόδο. Ο κ. Βασιλάκος ανέφερε πως η αλυσίδα εξετάζει το άνοιγμα νέου καταστήματος και σε άλλο νησί. Παράλληλα, η αλυσίδα συνέχισε να επενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας με στόχο να αναπτύξει ακόμα περισσότερο το last mile και να βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία του πελάτη.