ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: ΔΕΗ

Στα «χέρια» της ΔΕΗ περνά η Κωτσόβολος με τίμημα 200 εκατ. ευρώ

«Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας η ΔΕΗ θα είναι μία άλλη εταιρεία: Ένας ολοκληρωμένος, πελατοκεντρικός πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών σε ψηφιακό και φυσικό επίπεδο», ανέφερε ο Γ. Στάσσης.

Την απόκτηση της Κωτσόβολος έναντι ποσού 200 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η ΔΕΗ, τονίζοντας ότι αυτή αποτελεί μία ακόμη ένδειξη της ταχύτητας μετασχηματισμού της, ενώ τονίζει ότι η εξαγορά θα χρηματοδοτηθεί μέσω ιδίων κεφαλαίων.

Σύμφωνα με την εταιρία με την εξαγορά επιτυγχάνει να οικοδομήσει μια μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες της μέσω ενός υφιστάμενου και ισχυρού δικτύου καταστημάτων και logistics, αξιοποιώντας παράλληλα ένα κορυφαίο brand για προϊόντα γύρω από το σπίτι.

Παράλληλα, η ΔΕΗ μπορεί να επικεντρωθεί και να αναπτύξει άμεσα λύσεις προστιθέμενης αξίας γύρω από τα βασικά προϊόντα της, ενώ έχει και την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί επιπλέον συνέργειες (δίκτυο εγκαταστατών, τηλεφωνικά κέντρα κ.λπ.) για την επίτευξη της καλύτερης εμπειρίας του πελάτη.

«Η εξαγορά της Κωτσόβολος, ως μέρος του επενδυτικού μας πλάνου ύψους €9 δισ., επιταχύνει σημαντικά την υλοποίηση του επιχειρησιακού μας σχεδιασμού, ο οποίος βασίζεται σε τρεις πυλώνες, την πράσινη ανάπτυξη, την ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών και την πελατοκεντρικότητα», υπογραμμίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γεώργιος Στάσσης

Αναλυτικότερα σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας:

Η ΔΕΗ ανακοινώνει ότι υπέγραψε συμφωνία με την Currys plc για την εξαγορά της Κωτσόβολος έναντι αντιτίμου που αντιστοιχεί σε αξία επιχείρησης €200 εκατ., χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο δανεισμός, τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας και εξαιρουμένων των μισθώσεων κατά το IFRS 16.

Η συμφωνία για εξαγορά της Κωτσόβολος αποτελεί για τη ΔΕΗ μία στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού, σε μία αγορά που αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η εποχή της ενεργειακής μετάβασης και του νέου εξηλεκτρισμού δημιουργεί έναν ολόκληρο νέο κόσμο λύσεων για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Με την εξαγορά της Κωτσόβολος η ΔΕΗ προχωράει ακόμη γρηγορότερα στον μετασχηματισμό της σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών.

Η Κωτσόβολος είναι ένα πολύ δυνατό και αγαπημένο brand στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία διαθέτει 95 καταστήματα, σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 megastores. Επιπλέον του εκτεταμένου δικτύου φυσικών καταστημάτων, η Κωτσόβολος διαθέτει ένα ολοκληρωμένο, πανελλαδικό δίκτυο, εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές της αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις των συσκευών. Διαθέτει ένα πολυκαναλικό (omnichannel) δίκτυο πωλήσεων που, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, περιλαμβάνει call center και ένα επιτυχημένο e-shop (kotsovolos.gr). 

Για την οικονομική χρήση 1.5.2022 – 29.4.2023, η Κωτσόβολος είχε κύκλο εργασιών €733 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2022, το EBITDA διαμορφώθηκε σε €49 εκατ. (στη βάση του IFRS 16) και ο τραπεζικός δανεισμός ήταν σχεδόν μηδενικός. Τα παραπάνω αποτελέσματα που παράχθηκαν στο πλαίσιο του επιτυχημένου management της Κωτσόβολος δημιουργούν θετικές προσδοκίες για τα μεγέθη της επόμενης οικονομικής χρήσης.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, κ. Γεώργιος Στάσσης, δήλωσε: «Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας η ΔΕΗ θα είναι μία άλλη εταιρεία: Ένας ολοκληρωμένος, πελατοκεντρικός πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών σε ψηφιακό και φυσικό επίπεδο. Η εξαγορά της Κωτσόβολος, ως μέρος του επενδυτικού μας πλάνου ύψους €9 δισ., επιταχύνει σημαντικά την υλοποίηση του επιχειρησιακού μας σχεδιασμού, ο οποίος βασίζεται σε τρεις πυλώνες, την πράσινη ανάπτυξη, την ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών και την πελατοκεντρικότητα». 

Η ΔΕΗ προτίθεται να χρηματοδοτήσει την εξαγορά μέσω ιδίων κεφαλαίων. 

Σημειώνεται ότι η εξαγορά της Κωτσόβολος θα φέρει εξοικονόμηση ποσού περίπου €100 εκατ. το οποίο, σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο, προοριζόταν για την δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών αλλά και συστημάτων πληροφορικής για διαχείριση αυτών.

Η ολοκλήρωση της εξαγοράς αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 και υπόκειται στις συνήθεις για τέτοιες συναλλαγές εγκρίσεις από αρμόδιες αρχές, περιλαμβανομένης της έγκρισης των μετόχων στη Γενική Συνέλευση της Currys plc καθώς και είτε της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είτε της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (conditions precedent).

Η PricewaterhouseCoopers Business Solutions S.A. (PwC) ενεργεί ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος και η δικηγορική εταιρεία Β. Βύζας – Γ. Κατρινάκης, ως νομικός σύμβουλος της ΔΕΗ στο πλαίσιο της εξαγοράς.

Το προφίλ της Κωτσόβολος

Η Κωτσόβολος είναι η Νο1 εταιρεία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών στην Ελλάδα. Η Κωτσόβολος έχει την ικανότητα και την πείρα για όλα όσα χρειάζεται η ΔΕΗ για να βρει τους πελάτες σε φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον, να τους δείξει τις λύσεις και τις υπηρεσίες της νέας εποχής της ενέργειας, να τους τις παραδώσει και να τις εγκαταστήσει.

Η Κωτσόβολος έχει συνολικά 95 καταστήματα, 92 στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο, συνολικής έκτασης 143.000 τ.μ., με συνολικό αριθμό εργαζομένων άνω των 1.500 ατόμων. Από αυτά, τα 27 είναι megastores, πάνω από 2.000 τ.μ..

Το kotsovolos.gr είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα online stores της αγοράς, μέσω του οποίου η Κωτσόβολος έχει την δυνατότητα πώλησης των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει στα φυσικά καταστήματα.

Η εταιρεία έχει ένα πλήρως ανεπτυγμένο σύστημα logistics, με κέντρα διανομής, τοπικά hubs και κέντρα διεκπεραίωσης (store/hubs) τα οποία μπορούν να διακινούν δεκάδες χιλιάδες προϊόντα κάθε μέρα προς τα καταστήματα της Κωτσόβολος. Κάθε χρόνο, η εταιρεία πραγματοποιεί εκατοντάδες χιλιάδες παραδόσεις κατ’ οίκον ενώ κατέχει και ιδιόκτητα οχήματα (φορτηγά και βαν).

Η εταιρεία σχεδιάζει την κατασκευή και λειτουργία ενός νέου κέντρου διανομής συνολικής έκτασης άνω των 50.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο, σε μια έκταση 120 στρεμμάτων, στο οποίο προβλέπονται αυτοματισμοί τελευταίας τεχνολογίας, υπερσύγχρονοι σταθμοί picking & packing.

Επιπλέον, τον περασμένο χρόνο  πραγματοποίησε εκατοντάδες χιλιάδες εγκαταστάσεις και επισκευές μέσω του δικτύου εγκαταστατών.

Η Κωτσόβολος, εκτός από προϊόντα, έχει εξελίξει και μια σειρά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που ταιριάζουν με τη νέα εποχή της ενέργειας, οι οποίες περιλαμβάνουν ασφαλιστικές υπηρεσίες, προϊόντα επέκτασης εγγύησης καθώς και χρηματοδοτικές λύσεις σε συνεργασία με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

 

Τι προοπτικές δημιουργεί η εξαγορά 

Η εξαγορά της Κωτσόβολος ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική της ΔΕΗ καθώς της δίνει τη δυνατότητα, άμεσα και επιτυχημένα, να οικοδομήσει μια μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες της μέσω ενός υφιστάμενου και ισχυρού δικτύου καταστημάτων και logistics, αξιοποιώντας παράλληλα ένα κορυφαίο brand για προϊόντα γύρω από το σπίτι.

Παράλληλα, η ΔΕΗ μπορεί να επικεντρωθεί και να αναπτύξει άμεσα λύσεις προστιθέμενης αξίας γύρω από τα βασικά προϊόντα της, ενώ έχει και την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί επιπλέον συνέργειες (δίκτυο εγκαταστατών, τηλεφωνικά κέντρα κ.λπ.) για την επίτευξη της καλύτερης εμπειρίας του πελάτη.

Ίσως το πιο σημαντικό asset της Κωτσόβολος είναι η κουλτούρα της εταιρείας και το πάθος των εργαζομένων/πωλητών της. Μία κουλτούρα στραμμένη στην εμπειρία του πελάτη και τις ανάγκες του.

Με βάση τη συμφωνία, η αξία της επιχείρησης (Enterprise Value) αποτιμάται σε €200 εκατ. χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο δανεισμός και τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας. Και βέβαια η Κωτσόβολος είναι μία κερδοφόρα εταιρεία με θετικές προοπτικές. Για την οικονομική χρήση 1.5.2022 – 30.4.2023, η Κωτσόβολος είχε κύκλο εργασιών € 733 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2022, το EBITDA διαμορφώθηκε σε € 49 εκατ. και ο τραπεζικός δανεισμός ήταν σχεδόν μηδενικός.  Το επιτυχημένο management της Κωτσόβολος αναμένει για την επόμενη οικονομική χρήση ακόμη καλύτερες επιδόσεις.

Η ΔΕΗ ήδη για την επόμενη πενταετία είχε προγραμματίσει πλάνο επενδύσεων ύψους €100 εκατ. για την δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών αλλά και συστημάτων πληροφορικής για διαχείριση αυτών με σκοπό την αυτόνομη ανάπτυξη πώλησης προϊόντων. Κατά συνέπεια επενδύοντας €100 εκατ. επιπλέον φέρνει σήμερα το αποτέλεσμα για το οποίο θα χρειαζόταν πολλά χρόνια ώστε να το πετύχει.

Η στρατηγική της ΔΕΗ για το μέλλον

Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς των δραστηριοτήτων της Enel στη Ρουμανία και την ανακοίνωση της συμφωνίας για την εξαγορά της Κωτσόβολος, η ΔΕΗ αλλάζει πίστα σε Ελλάδα και εξωτερικό και κάνει άλματα προς την υλοποίηση του μετασχηματισμού της σε κορυφαία εταιρεία καθαρής ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. 

H ΔΕΗ θα ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα για το εννεάμηνο 2023 στις 9.11.2023 μετά τη λήξη της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών και προγραμματίζει την πραγματοποίηση Capital Markets Day στις 23.1.2024 στο Λονδίνο προκειμένου να παρουσιάσει το επικαιροποιημένο Στρατηγικό της Σχέδιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Στόχος δεν είναι τόσο η επίτευξη εμπορικού κέρδους μέσω των πωλήσεων της Κωτσόβολος αλλά το «χτίσιμο» μιας ισχυρής και πολύπλευρης σχέσης με τους πελάτες. Το δίκτυο της Κωτσόβολος αριθμεί τα 94 καταστήματα ενώ διαθέτει πλήρως ανεπτυγμένα logistics.