Η διοίκηση του Γ. Στάσση ήταν αποφασισμένη να επενδύσει η ΔΕΗ στον κλάδο του retail των ηλεκτρικών συσκευών για αυτό και πριν την εξαγορά της Κωτσόβολος μίλαγε με άλλες αλυσίδες και ταυτόχρονα ανέπτυσσε το δικό της δίκτυο καταστημάτων.
Ο στόχος δεν είναι το κέρδος από την πώληση μιας ηλεκτρικής συσκευής αλλά να «δεσμεύσει» τους πελάτες της σε μια μακροχρόνια συνεργασία και κυρίως σε μια πιο ορθολογική διαχείριση της κατανάλωσης από την οποία ευελπιστεί να καταγράψει οικονομικά οφέλη. Η ΔΕΗ δεν ανακαλύπτει την πυρίτιδα. Αντίστοιχες εταιρείες παραγωγής ρεύματος στην Ευρώπη έχουν στήσει δικά τους δίκτυα με στόχο την «εκπαίδευση» των πελατών στις ανάγκες της πράσινης μετάβασης.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Όπως το 1950 με την ίδρυσή της η ΔΕΗ προμήθευε τα νοικοκυριά με ηλεκτρικές κουζίνες ώστε να γίνει πιο γρήγορα ο εξηλεκτρισμός της χώρας έτσι και τώρα ένα ισχυρό δίκτυο λιανικής με υποδομές logistics θα υποστηρίξει τον τρίτο πυλώνα ανάπτυξης της επιχείρησης μετά την παραγωγή καθαρής ενέργειας και τα σύγχρονα δίκτυα διανομής. που είναι η πελατοκεντρική φιλοσοφία, Αυτό που πρέπει να αντιληφθούν οι επενδυτές και η αγορά είναι πως η επέκταση της ΔΕΗ στο retail αποτελεί core business.
Η στρατηγική της ΔΕΗ επικεντρώνεται στη δημιουργία μίας ολιστικής προσέγγισης των αναγκών των πελατών, πέρα από την απλή προμήθεια ενέργειας. Από την εγκατάσταση και λειτουργία ενεργειακών λύσεων (φωτοβολταϊκά, αντλίες θερμότητας, οικιακούς φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λύσεις smart home) και συμβουλευτική για θέματα ενέργειας, μέχρι υπηρεσίες για το σπίτι, παραδόσεις παραγγελιών και λύσεις προστιθέμενης αξίας, όπως πληρωμές και ασφαλιστικές λύσεις. Όλα τα παραπάνω θα τα προσφέρει ο Κωτσόβολος ο οποίος διαθέτει 94 καταστήματα στην Ελλάδα και ένα πλήρως ανεπτυγμένο σύστημα logistics.
Η ΔΕΗ διαβλέπει ότι στο άμεσο μέλλον θα υπάρξουν πολλά peaks στην κατανάλωση ρεύματος, κάτι που για τον πάροχο δεν είναι επιθυμητό αφού θα πρέπει με συνεχείς επενδύσεις να καλύπτει τη ζήτηση.
Έτσι, με την εξαγορά της Κωτσόβολος παρέχει ουσιαστικά μια win-win συμφωνία όπου ο καταναλωτής θα αγοράζει μια συσκευή -ενδεχομένως με επιδότηση από τον Κωτσόβολο- και η ΔΕΗ θα αποκτά μακροχρόνια συνεργασία με έναν πελάτη που θα έχει και «πράσινη» συνείδηση.
Η εξαγορά ύψους 200 εκατ. ευρώ έγινε με ίδια κεφάλαια της ΔΕΗ, η οποία με το «καλημέρα» εξοικονομεί περίπου 100 εκατ. τα οποία ο όμιλος προόριζε για την δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών αλλά και συστημάτων πληροφορικής για τη διαχείρισή τους.