ΓΔ: 1399.66 0.65% Τζίρος: 127.25 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA
Φωτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Δ. Κούτρας: Η Intrakat θα συμμετέχει στο διαγωνισμό για την Αττική Οδό

Στροφή εκτός από τις κατασκευές σε ΑΠΕ, διαχείριση σκουπιδιών και real estate. Στόχος η επιστροφή στην κερδοφορία το 2022. Ο Σ. Κόκκαλης θα αποφασίσει για τις προτάσεις εξαγοράς που έχει δεχθεί η εταιρεία

«Δεν υπάρχει περίπτωση να μη συμμετέχουμε στο διαγωνισμό για την Αττική Οδό. Στην επόμενη φάση θα γίνουμε μέλος κάποιας κοινοπραξίας». Αυτό ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Ιntrakat κ. Δημήτρης Κούτρας κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων.

Υπενθυμίζεται πως στην πρώτη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος η Intrakat αν και πληρούσε τις προδιαγραφές του διαγωνισμού δεν κατέβηκε ως μέλος κάποιας από τις 8 κοινοπραξίες που κατέθεσαν φάκελο. Η εταιρεία μιλάει με δύο σχήματα και σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις.

Κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat κ. Πέτρος Σουρέτης αναφέρθηκε στις προοπτικές της εταιρείας, η οποία μετά την αύξηση κεφαλαίου των 51 εκατ. ευρώ ενίσχυσε τα ίδια κεφάλαιά της πάνω από τα 100 εκατ. ευρώ. 

Τι περιλαμβάνει νέα στρατηγική του ομίλου

«Η εταιρεία έχει κάνει μια πετυχημένη στροφή πέρα από τις κατασκευές στους τομείς του περιβάλλοντος, της ενέργειας και του real estate. Μέσα από το Ταμείο Ανάπτυξης και το ΕΣΠΑ θα διατεθούν δισεκατομμύρια ευρώ για υποδομές πράσινη ανάπτυξη και διαχείριση σκουπιδιών. Το υπουργείο υποδομών επιταχύνει τις δημοπρατήσεις έργων και έχει αρχίσει να παρεμβαίνει ώστε να αντιμετωπιστούν τα υπέρμετρα κόστη της κατασκευής που προέκυψαν μετά την ενεργειακή κρίση. Η Intrakat θα είναι παρούσα σε όλα τα έργα. Ηδη το ανεκτέλεστο της εταιρείας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ» τόνισε ο κ. Σουρέτης.

Οι στόχοι του ομίλου σύμφωνα με τη διοίκηση είναι η παραγωγή σταθερών ταμειακών ροών, η δημιουργία επαναλαμβανόμενων εσόδων και οι στρατηγικές συνεργασίες, όπως π.χ. με τη βελγική Parkwind για την ανάπτυξη από κοινού θαλάσσιων αιολικών πάρκων.

Ειδικότερα, στον τομέα των ΑΠΕ η εταιρεία έχει 100MW υπό κατασκευή, 250MW σε ανάπτυξη και 1,3GW που θα κατασκευάσει και θα πουλήσει ως co-developer.

Oπως έγινε γνωστό, η εταιρεία προχώρησε σε αύξηση κεφαλαίου κατά 25 εκατ. ευρώ στη θυγατρική της ΙΝΚΑΤ Ενεργειακή με εισφορά σε είδος αδειών αιολικών πάρκων

O Σ. Κόκκαλης θα αποφασίσει για τις προτάσεις εξαγοράς που έχει δεχθεί η εταιρεία

Σχετικά με τη φημολογία περί αλλαγής της μετοχικής σύνθεσης, το προεδρείο της συνέλευσης -όπως ήταν αναμενόμενο- δεν πήρε θέση και πέταξε το μπαλάκι στο βασικό μέτοχο Σωκράτη Κόκκαλη, ο οποίος και θα αποφασίσει αν θα πουλήσει ή όχι μετά τις  (πραγματικές) προτάσεις που έχει δεχθεί για την Ιntrakat.
Για το ενδεχόμενο ανάληψης του κατασκευαστικού έργου για τον πύργο Marina Tower στο Ελληνικό, ύψους 300 εκατ. ευρώ- η εταιρεία μαζί με τη γαλλική Bouygues έχει αναλάβει το ρόλο του συμβούλου – κατασκευαστή σε συνεργασία με την εταιρεία που «τρέχει» τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του πύργου- από την Intrakat υποστηρίζουν πως «δεν θα αφήσουν να τους φύγει το έργο και θα αναλάβουν και τη δεύτερη φάση της κατασκευής».

Σίγουρα η εταιρεία έχει ένα προβάδισμα αλλά η Lamda Development θα αποφασίσει αν θα προχωρήσει με το σχήμα Intrakat – Bouygues για την κατασκευή του έργου ή θα προκηρύξει νέο διαγωνισμό αποκλειστικά για το έργο της κατασκευής του πύργου.

Ο  κ. Σουρέτης επισήμανε ότι «η εταιρεία δεν πρόκειται να «χτυπήσει» ποτέ τιμές για να κερδίσει έργα. Ιδίως τώρα που καταγράφονται συνεχείς ανατιμήσεις στα οικοδομικά υλικά» και πρόσθεσε πως «η εταιρεία θα διεκδικήσει όλα τα κατασκευαστικά έργα που θα προκηρυχθούν από τη Lamda στο Ελληνικό».

Τα έργα που ανεβάζουν το ανεκτέλεστο στο 1,1 δισ. ευρώ

H εταιρεία έχει έτοιμα προς υπογραφή έργα, όπως το ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Πύλος (40%), προϋπολογισμού 251,8 εκατ. ευρώ,την επέκταση της Λεωφ. Κύμης, Αττική Οδός, (25%), προϋπολογισμού 303 εκατ. ευρώ, το ΣΔΙΤ ΒΟΑΚ (25%), προϋπολογισμού 192,5 εκατ.ευρώ, τα έργα ΔΕΔΔΗΕ, προϋπολογισμού 154,7εκατ. ευρώ και τα έργα Fraport EASA, προϋπολογισμού 91 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος  Intrakat το 2021 εμφάνισε τζίρο 214 εκατ. αυξημένο κατά 23% σε σχέση με το 2020 αλλά οι ανατιμήσεις στα υλικά, οι απομειώσεις περιουσιακών στοιχείων και το αυξημένο ενεργειακό κόστος οδήγησε σε αρνητικά ebitda και σε ζημίες 22,6 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση εκτιμά πως το 2022 ο όμιλος θα επιστρέψει στην κερδοφορία. Μετά την αύξηση κεφαλαίου η εταιρεία κατάφερε να μειώσει και τον καθαρό δανεισμό της στα 70 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία του πρώτου τριμήνου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Exarxou, Exarxu, Intrakat
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλ. Εξάρχου: Θα επιτύχει το break even η Intrakat εντός του 2023

Τα νέα έργα έχουν υψηλά margins σε σχέση με το παρελθόν και θα φέρουν θετικό cash flow και κέρδη, υποστηρίζει η διοίκηση της Intrakat. Eμφαση στα έργα ΣΔΙΤ, Παραχωρήσεων και ΑΠΕ για την εξασφάλιση σταθερών ετήσιων ροών.
intrakat
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κλείνει η αύξηση κεφαλαίου της Intrakat: Οι νέοι συσχετισμοί των μετόχων

Η επιτυχία της αύξησης των 100 εκατ. ευρώ είναι εξασφαλισμένη από τους βασικούς μετόχους. Tις τελευταίες ημέρες καταγράφεται αξιοσημείωτη συμμετοχή μικροεπενδυτών που αναμένεται να περιορίσει την αύξηση ποσοστού της Winex.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με το ιστορικό όνομα ΑΚΤΩΡ περνά ο όμιλος Ιntrakat στη νέα εποχή

Το όνομα που σημαίνει Ηγέτης και Οδηγός θα σηματοδοτήσει τον μετασχηματισμό του ομίλου. Η τριανδρία Μπάκου-Καϋμενάκη- Εξάρχου ετοιμάζει εκπλήξεις για το επενδυτικό κοινό με νέες στρατηγικές συμφωνίες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλ. Εξάρχου: Mεγαλύτερα EBITDA το 2024, επιθετικές κινήσεις στις ΑΠΕ

Το 2024 θα είναι έτος περαιτέρω ανάπτυξης για την Intrakat ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Με περιθώριο μεικτών κερδών 10% εκτελούνται τα έργα. Η συμμαχία με τη ΔΕΗ και η πολλά υποσχόμενη αγορά της Ρουμανίας.
Evaggelos Mytilineos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς ο Κυρ. Μητσοτάκης έφερε πίσω τη ΜΕΤΚΑ στα έργα της Ελλάδας

Η προσωπική μαρτυρία του Ευάγγελου Μυτιληναίου στα εγκαίνια του δρόμου Άκτιο - Αμβρακία. Οι εγγυήσεις του πρωθυπουργού για διαφάνεια στα δημόσια έργα και τα δύσκολα στοιχήματα που ακολουθούν.