ΓΔ: 1401.02 0.24% Τζίρος: 81.70 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:57:00 DATA
Farmakeia, Pharmacy, Online
Φωτο: Shutterstock

Αύξηση 18% στις αγορές από τα online φαρμακεία το πρώτο τρίμηνο του 2022

Η μεγάλη αύξηση στα προϊόντα υγείας οφείλεται κυρίως στην υποχρεωτικότητα της χρήσης μασκών και της διενέργειας COVID-19 self-test καθόλη τη διάρκεια του τριμήνου.

Με την κατηγορία των προϊόντων υγείας να ηγείται, η αγορά των ηλεκτρονικών φαρμακείων «τρέχει» με ρυθμό ανάπτυξης 18% στο πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group. Τα ευρήματα της έρευνας βασίζονται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 98 online φαρμακεία (συμπεριλαμβανομένου του skroutz marketplace), τα οποία δημιουργούν το 66% του συνολικού τζίρου της αγοράς. Σημειώνεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα).

Αναλυτικότερα, στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών το πρώτο τρίμηνο του 2022, αναδεικνύονται οι εξής: +106% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +48% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +16% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες και +11% σε διάφορα προϊόντα. Αντιθέτως, καταγράφηκε μια μείωση στην αξία (ευρώ) online αγορών στην κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας της τάξεως του 5%, η οποία ωστόσο σαν προϊοντική κατηγορία εξακολουθεί να ευθύνεται για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του κλάδου (39%). Η μεγάλη αύξηση στα προϊόντα υγείας προέρχεται, σύμφωνα με την Convert Group, από την υποχρεωτικότητα της χρήσης μασκών και της διενέργειας COVID-19 self-test καθόλη τη διάρκεια του τριμήνου.

Φθηνότερο φέτος το καλάθι

Σημειώνεται ότι οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους ήταν κατά μέσο όρο στο 40% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Όσον αφορά το μέσο αγοραστικό καλάθι στο πρώτο τρίμηνο του 2022, εντοπίστηκε μια μείωση στην αξία του, με εκείνο να διαμορφώνεται στα 41,5 ευρώ με το ΦΠΑ από 43,2 ευρώ που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Αντιστοίχως, η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε στα 5,1 τεμάχια με τα 1,6 από αυτά να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία περιποίησης και προσωπικής φροντίδας.

Σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές

Στα marketing κανάλια, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση το πρώτο τρίμηνο του 2022 επιφέροντας το 40% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 7 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2021. Επιπλέον, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 19% των συναλλαγών, ενώ τα οργανικά αποτελέσματα για το 14%. Παρατηρείται μια σταδιακή αύξηση των direct επισκέψεων στα online φαρμακεία, η οποία αποδεικνύει πως σταδιακά οι Έλληνες καταναλωτές χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τον κλάδο των online φαρμακείων.

Η προτίμηση των mobile & tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 64% έναντι των συσκευών desktop & laptops (36%). Τέλος, για την πραγματοποίηση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-15:00), ενώ η Τετάρτη αποτελεί την πιο δημοφιλής ημέρα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

skroutz
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεπέρασε τα 50 ευρώ η μέση αξία καλαθιού του Skroutz στο πεντάμηνο

Στο πρώτο πεντάμηνο του 2023 έχουν πραγματοποιηθεί 3 εκατ. παραγγελίες που έχουν πληρωθεί μέσω χρεωστικής. Κερδίζουν συνεχώς έδαφος οι αγορές με δόσεις με την μέση αξία καλαθιού να διαμορφώνεται στα 450 ευρώ.
skroutz
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τι ψώνισαν οι Έλληνες την περίοδο του Πάσχα μέσω της Skroutz

Αύξηση παρουσίασε η μέση τιμή του καλαθιού του καταναλωτή αγγίζοντας τα 60 ευρώ σχεδόν, αύξηση της τάξεως του 16,65% εν συγκρίσει με πέρυσι. Την ίδια στιγμή σημαντικά αυξήθηκε και ο αριθμός των παραγγελιών.