ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

«Μάχη» της Mars για να βγει από τον κύκλο των ζημιών

Η συσσώρευση αρνητικών αποτελεσμάτων έφερε την Mars σε αρνητική καθαρή θέση 2,468 εκατ. ευρώ και θα χρειαστεί ενίσχυση από τη μητρική εταιρεία. Μείωση προσωπικού με εθελουσία έξοδο και προσπάθεια αύξησης πωλήσεων.

Αρνητική καθαρή θέση και απώλειες εσόδων περί το 9,5% την περίοδο 2015-2018 είναι η εικόνα που παρουσιάζει η Mars Hellas, με το «στοίχημα» της διοίκησης να επικεντρώνεται στο θετικό «γύρισμα» των μεγεθών.

Οι πιέσεις που έχει δεχθεί η εταιρεία τα τελευταία χρόνια οδήγησαν στον επανασχεδιασμό της επιχειρησιακής στρατηγικής που προβλέπει περιορισμό των επισφαλειών και «μάζεμα» του λειτουργικού κόστους, επαναπροσέγγιση της πολιτικής διανομών, πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου πωλητών και βέβαια επιπλέον στήριξη από το μητρικό όμιλο. Ο εν λόγω σχεδιασμός τέθηκε σε εφαρμογή στο τέλος της περσινής χρονιάς, με τα πρώτα δείγματα γραφής να αναμένονται στην φετινή χρήση.

Στην κατεύθυνση ενίσχυσης των εσόδων, η εταιρεία επικεντρώνεται στην μικρή λιανική, κανάλι το οποίο διατηρεί υψηλά μερίδια στην κατηγορία των προϊόντων της αυθόρμητης αγοράς, στην οποία ανήκουν οι τσίχλες, οι σοκολάτες, τα παγωτά, ήτοι ένα σημαντικό κομμάτι της δραστηριότητας της Mars. Σύμμαχο εφέτος στην τόνωση της κατανάλωσης αποτελεί και η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ από το 24% στο 13% στην κατηγορία της σοκολάτας και του παγωτού.

Παράλληλα, η εταιρεία επιδιώκει πιο στοχευμένη τοποθέτηση στα δίκτυα πώλησης και προς τούτο προχώρησε σε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το οποίο αφορούσε κυρίως τη δύναμη πωλήσεων και επηρέασε συνολικά 29 εργαζόμενους. Το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, σύμφωνα με την εταιρεία, αποτελεί «κίνηση που επιπρόσθετα θα της επιτρέψει να επανέλθει σε πορεία ανάπτυξης και κερδοφορίας τα επόμενα έτη».

Για την δραστηριότητα των ζωοτροφών, κατηγορία στην οποία η Mars έχει ισχυρή παρουσία μέσω των σημάτων «Pedigree» και «Whiskas» και αποτελεί το 33% του κύκλου εργασιών της εταιρείας, στο επίκεντρο του σχεδιασμού βρίσκεται η ενδυνάμωση της παρουσίας στα pet shop, το δίκτυο των οποίων έχει μειωθεί σημαντικά στα χρόνια της ύφεσης.

Κυριότερος στόχος της εταιρείας είναι η προσεκτική διαχείριση του υφιστάμενου ύψους απαιτήσεων από πελάτες προκειμένου να αποφευχθεί η δημιουργία επισφαλειών.

Αρνητική καθαρή θέση

Σε όρους καθαρής θέσης, η εταιρεία το 2018 εμφάνισε αρνητικό σύνολο ίδιων κεφαλαίων της τάξεως των 2,468 εκατ. ευρώ, που οφείλονται και στις ζημιές της χρήσης, ύψους 1,09 εκατ. ευρώ, γεγονός που οδήγησε τη διοίκηση στην εισήγηση για πρόσθετη κεφαλαιακή στήριξη από την μητρική εταιρεία Mars GmbH. Μάλιστα, το θέμα της αρνητικής καθαρής θέσης της εταιρείας είχε δηλωθεί στην ατζέντα της τακτικής γενικής συνέλευση των μετόχων, που είχε προγραμματιστεί για την 10η Σεπτεμβρίου 2019, ωστόσο, μέχρι και εχθές, δεν γνωστοποιήθηκε κάποια σχετική απόφαση.

Σχετικά με την πορεία της περσινής χρήσης, ο συνολικό τζίρος της Mars Hellas παρουσίασε μείωση κατά 3,95% στα 39,2 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, τα μικτά κέρδη της εταιρείας υποχώρησαν κατά 8,25%, ενώ οι καθαρές ζημιές περιορίστηκαν στο 1,09 εκατ. ευρώ από 4,8 εκατ. ευρώ τη προηγούμενη χρήση.

Για την φετινή χρονιά, στελέχη της εταιρείας εμφανίστηκαν να εκφράζουν την εκτίμηση ότι η Mars Hellas θα επιτύχει αύξηση πωλήσεων της τάξεως 8-9%. Με γνώμονα, ωστόσο, ότι σε προγενέστερη εκδήλωση τον Μάρτιο άλλα στελέχη της εταιρείας ανέφεραν ότι το 2018 η Mars κατάφερε και επιστρέψει σε θετική τροχιά, κάτι που δεν επιβεβαιώθηκε από τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης, μένει να φανεί αν και κατά πόσο οι φετινές προσδοκίες θα επαληθευτούν στον ισολογισμό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Arivia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με νέα θυγατρική μπαίνει η Arivia στην αγορά του τυριού

Τη νέα θυγατρική Aring με έδρα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης ίδρυσε η Arivia, που έχει περάσει από τον περασμένο Οκτώβριο στον έλεγχο του ομίλου Upfield. Στελέχη της Upfield στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κερδισμένη από το lockdown η Melissa Κίκιζας, αβεβαιότητα για τη συνέχεια

Εκτίναξη πωλήσεων στα ζυμαρικά και τις έτοιμες σάλτσες σημειώθηκε το δίμηνο Μαρτίου - Απριλίου, αλλά η διοίκηση της Melissa Κίκιζας παραμένει επιφυλακτική για τις επερχόμενες αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών.