ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Πηγή: Alpha Bank

Στ. Μυτιληναίος (Alpha Bank): Για τις τράπεζες η εμπιστοσύνη είναι η ουσία

Από το Φόρουμ των Δελφών ο COO της Alpha Bank μίλησε μεταξύ άλλων και για το πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες, η τεχνητή νοημοσύνη και τα data analytics αλλάζουν τη διαδικασία δημιουργίας αξίας στις επιχειρήσεις.

Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες λόγω του εντεινόμενου ανταγωνισμού από τις εταιρείες fintech, καθώς και στο στοιχείο που οι πρώτες πρέπει να περιφρουρήσουν και να ενισχύσουν για να προσδώσουν μεγαλύτερη αξία στην δραστηριότητά τους, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο Chief Operating Officer της Alpha Bank Στέφανος Μυτιληναίος, από το πάνελ «Creating Value in a Digital Age» στο 7ο Delphi Economic Forum.

«Είναι γεγονός ότι οι εταιρείες τεχνολογίας και οι “μονόκεροι” μπορούν να επηρεάσουν και να διαταράξουν τον τρόπο λειτουργίας των τραπεζών», σημείωσε ο κ. Μυτιληναίος, σχολιάζοντας το πώς οι fintech πρακτικές και οι τεχνολογικές αλλαγές επηρεάζουν τη λειτουργία των τραπεζών και την αναμόρφωση των επιχειρηματικών μοντέλων των «πιο παραδοσιακών» εταιρειών. Όπως υπογράμμισε ο κ. Μυτιληναίος τα παραδοσιακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα έχουν βασιστεί σε ένα μοντέλο δωρεάν κοστολόγησης για πολλές υπηρεσίες προς τους πελάτες, όπως είναι τα φυσικά καταστήματα ή τα δίκτυα ΑΤΜ ή τα call centers. Αντίθετα, οι εταιρείες τεχνολογίας που παρέχουν τραπεζικές εργασίες έγιναν ανταγωνιστικές βασιζόμενες στη δημιουργία εσόδων από τα δεδομένα και παρέχοντας χαμηλότερο κόστος σε όσες υπηρεσίες τιμολογούσαν οι τράπεζες.

«Αυτό σαφώς δημιουργεί πρόβλημα για τις τράπεζες, καθώς πρέπει είτε να αρχίσουν να χρεώνουν τις υπηρεσίες που συνήθως παρέχουν δωρεάν, είτε εναλλακτικά, να αναζητήσουν επίσης επιθετικά επιχειρηματικά μοντέλα δημιουργίας εσόδων από τα δεδομένα. Αλλά αυτό θα ήταν μεγάλο λάθος», εξήγησε ο COO της Alpha Bank και συμπλήρωσε: «Αν ‘ρευστοποιούσαμε’ τη χρήση δεδομένων για να προσφέρουμε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, και επομένως να μπορούμε να χρεώνουμε περισσότερα για αυτές, σαφώς και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Εάν, ωστόσο, εννοούμε την πώληση αυτών των δεδομένων σε διαφημιστές ή τη χρήση τους ως πλατφόρμα για τη δημιουργία ενός διαφορετικού είδους επιχείρησης, αυτό ουσιαστικά θα σήμαινε ότι προδίδουμε την “εμπιστοσύνη” των πελατών μας. Για εμάς τις τράπεζες, η “εμπιστοσύνη” είναι η “ουσία” μας και ο πυρήνας της αξίας μας, την οποία θα πρέπει μάλιστα να διπλασιάσουμε αντί να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε το παιχνίδι με όρους που εφαρμόζονται από τις fintech εταιρείες». Η δημιουργία αξίας στις επιχειρήσεις έχει τη βάση της σε ουσιαστικές και παραδοσιακές αρχές.

Ο κ. Μυτιληναίος, μιλώντας για το πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες, η τεχνητή νοημοσύνη και τα data analytics αλλάζουν τη διαδικασία δημιουργίας αξίας στις επιχειρήσεις, υποστήριξε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις και τις τράπεζες και μεταβάλλει ως ένα βαθμό τη λειτουργία τους.

Ωστόσο, αν και αμφισβητεί θεμελιώδεις παραδοχές πίσω από τα καθιερωμένα επιχειρηματικά μοντέλα, τόνισε ότι η «ουσία» και η «ποιότητα» είναι εκείνες που δημιουργούν πραγματική αξία και όχι μόνον μένουν αναλλοίωτες, αλλά αυξάνεται και η σημασία τους, ενώ έδωσε και δύο πολύ χαρακτηριστικά παραδείγματα: «Μπορεί να λαμβάνουμε ειδήσεις σε live χρόνο στο twitter, ωστόσο η αξία που παρέχει ένας καλός συντάκτης ειδήσεων στον έλεγχο της ποιότητας και στο φιλτράρισμα των ειδήσεων είναι ίσως το σημαντικό στοιχείο», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ συμπλήρωσε ότι «είτε πληρώνεις ένα εισιτήριο σινεμά για να δεις ταινίες είτε αγοράζεις μια συνδρομή στο Netflix, τελικά πληρώνεις για μια καλή ταινία και αυτό είναι το πιο σημαντικό εν τέλει».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

psaltis vasilis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Β. Ψάλτης (Alpha): Πολλαπλά τα οφέλη της στρατηγικής συνεργασίας με UniCredit

Ο διευθύνων σύμβουλος της Alpha Bank, ανέδειξε τα πλεονεκτήματα της τράπεζας, όπως την επιτυχή μεταμόρφωση, την ανθεκτικότητα και το όραμα για την επόμενη ημέρα μιλώντας σε εκδήλωση του Bloomberg.
alpha bamk
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συμφωνία Alpha Finance και Kepler Cheuvreux στις αγορές μετοχών

Η Kepler Cheuvreux θα διανέμει τις εκθέσεις χρηματοοικονομικής ανάλυσης της Alpha Finance για ελληνικές μετοχές σε επενδυτές και αντιστοίχως η Alpha Finance θα προσφέρει τις χρηματοοικονομικές αναλύσεις της Kepler Cheuvreux.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερες δυνατότητες συναλλαγών με τα πακέτα myAlpha Benefit

Η Τράπεζα εξασφαλίζει για όσους επιλέξουν ένα από τα 3 διαθέσιμα πακέτα ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση, που φθάνει έως και το 70% κάθε μήνα, σε σχέση με τις χρεώσεις που ισχύουν για μεμονωμένες συναλλαγές.
psaltis vasilis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Β. Ψάλτης: Διανομή 35% των κερδών το 2025, γρήγορη απόσβεση του DTC

Ο διευθύνων σύμβουλος της Alpha Bank τόνισε ότι, κατά την τριετία 2024 - 2027, η τράπεζα θα διανείμει συνολικά στους μετόχους της 1,2 δισ. ευρώ με συνδυασμό καταβολών σε μετρητά και επαναγοράς μετοχών.