ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Attiki Odos
Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ

Αττική Οδός: Μεγάλα fund και εργολάβοι μπαίνουν στη διεκδίκηση

Υψηλές οι απαιτήσεις από τις εταιρείες και τα κοινοπρακτικά σχήματα που θα διεκδικήσουν την παραχώρηση. Ενεργητικό τουλάχιστον 400 εκατ. πρέπει να έχουν οι κατασκευαστικές και άνω των 2 δισ. ευρώ οι επενδυτικές εταιρείες.

Κοινοπραξίες ξένων επενδυτικών ομίλων με κατασκευαστικές εταιρείες που διαθέτουν εμπειρία στην διαχείριση οδικών αξόνων και στην υλοποίηση μεγάλων τεχνικών έργων θα περιλαμβάνονται στους διεκδικητές της Αττικής Οδού, σύμφωνα με το τεύχος προκήρυξης που δημοσιοποίησε χθες το ΤΑΙΠΕΔ.

Επιτρέπεται, επίσης, η συμμετοχή αμιγώς κατασκευαστικών ομίλων με τουλάχιστον διετή εμπειρία στη διαχείριση οδικών αξόνων αντίστοιχων με την Αττική Οδό και με καθαρά περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση των funds που θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση, που θα έχει διάρκεια 25 ετών, προβλέπεται πως πρέπει να έχουν υπό διαχείριση ενεργητικό με συνολική αξία τουλάχιστον δύο δισ. ευρώ.

Στο τεύχος ξεκαθαρίζεται πως παραχωρείται η χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση, περιλαμβανομένης της εκτέλεσης τυχόν έργων που μπορεί να απαιτηθούν για την εύρυθμη λειτουργία της Αττικής Οδού. Δεν περιλαμβάνονται, δηλαδή, τυχόν επεκτάσεις που, όπως έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, θα προχωρήσουν με διαφορετικά μοντέλα που σήμερα εξετάζονται. 

Ειδικότερα, η  εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου «περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες και τα μέτρα, που απαιτούνται για τη διασφάλιση της ορθολογικής οικονομικής διαχείρισης της Αττικής Οδού και, κατά συνέπεια, περιλαμβάνει κυρίως την είσπραξη εσόδων, με τη μορφή διοδίων ή / και άλλων οικονομικών πόρων ως αντάλλαγμα για την παροχή των υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας σε κατάλληλο / αποδεκτό για τους χρήστες της Αττικής Οδού επίπεδο, όπως θα ορίζεται αναλυτικά στη σύμβαση παραχώρησης».

Η Αττική Οδός περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού - Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Σημειώνεται πως τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, αποτελεί επίσης τμήμα της Αττικής Οδού.

Ο οδικός άξονας διαθέτει συνολικά 29 ανισόπεδους κόμβους (26 κατασκευασμένους και τρεις προγραμματισμένους για το μέλλον) με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής. Για την είσπραξη των διοδίων, λειτουργούν επί του παρόντος 195 λωρίδες διοδίων σε 39 σταθμούς διοδίων (6 μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 33 πλευρικούς σταθμούς διοδίων).

Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού ξεκινά στις 20 Απριλίου με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Στη συνέχεια θα εξεταστούν τα στοιχεία των υποψηφίων και θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές όσοι προεπιλεγούν. Στόχος είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας πριν από τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης τον Οκτώβριο του 2024.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και επίσημα περνάει η παραχώρηση της Αττικής Οδού

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ θα αναλάβει την λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου για 25 χρόνια. Ως επιλαχόντας επενδυτής προκρίθηκε το σχήμα της Mytilineos.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αττική Οδός: Πώς φθάσαμε στο τίμημα - μαμούθ των 3,27 δισ. ευρώ

Η δεύτερη κόντρα Περιστέρη με Vinci και Μυτιληναίο για τους μεγάλους δρόμους και τα 500.000 ευρώ που έκριναν τον νικητή. Ο προβληματισμός για τα ανοίγματα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η απάντηση της εταιρείας που δεν ανησυχεί.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ώρα της αλήθειας για την Αττική Οδό: Προσδοκίες για τίμημα - ρεκόρ

Ανοίγουν σήμερα οι προσφορές των έξι διεκδικητών. Ενδεχομένως και σήμερα να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης. Το τίμημα ενδέχεται να ξεπεράσει ακόμη και τα 2 δισ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έξι ισχυροί όμιλοι διεκδικούν το... «ομόλογο» της Αττικής Οδού

Τον Σεπτέμβριο θα ανοίξουν οι προσφορές, με το ΤΑΙΠΕΔ να προσδοκά ένα τίμημα κοντά στα 2 δισ. Θα υπάρξει γύρος βελτιωμένων προσφορών, αν η καλύτερη προσφορά δεν είναι τουλάχιστον 5% μεγαλύτερη από τις άλλες.