Στο τελικό στάδιο αδειοδότησης βρίσκεται η πρώτη επένδυση της Dimand, της μεγαλύτερης ελληνικής εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων, στην Θεσσαλονίκη με την κατασκευή του πρώτου πλήρως βιοκλιματικού συγκροτήματος γραφείων στην πόλη. Μάλιστα, θα πρόκειται για κτίρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής καθώς γειτνιάζουν με το ιστορικό (και διατηρητέο) βιομηχανικό συγκρότημα της Ζυθοποιίας ΦΙΞ. Ο επικεφαλής της Dimand Δημήτρης Ανδριόπουλος είχε δηλώσει πρόσφατα πως επιδιώκεται και η ανάπτυξη ενός δεύτερου συγκροτήματος γραφείων στην Θεσσαλονίκη, ακόμα μεγαλύτερης επιφάνειας.
Το συγκρότημα γραφείων στην περιοχή Φιξ Δήμου Θεσσαλονίκης αποτελείται από τρία κτίρια με ισόγειο, πέντε ορόφους και δύο στάθμες υπογείου όπου δημιουργείται χώρος στάθμευσης 191 θέσεων. Οι ακάλυπτοι χώροι διαμορφώνονται κατάλληλα με φυτοτεχνικά ενώ δημιουργούνται και θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων. Η κάλυψη, σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων «ανέρχεται σε 3.765,63 τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) ενώ η πραγματοποιούμενη δόμηση σε 15.598,47 τ.μ. (χωρίς τους υπόγειους χώρους). Με συνυπολογισμό των υπόγειων χώρων η δόμηση ανέρχεται σε 24.119,72 τ.μ. Σε πλήρη ανάπτυξη των γραφειακών χώρων, εκτιμάται ότι στο κτιριακό συγκρότημα θα απασχολούνται 2.600 άτομα».
Το συγκρότημα θα ανεγερθεί σε οικόπεδο που περικλείεται από τις οδούς 26ης Οκτωβρίου, Φρίξου, Νικηφόρου Ουρανού και Λήμνου, στη δυτική πλευρά της πόλης και απέναντι από το παλιό ζυθοποιείο Φιξ. Πέριξ του τελευταίου ορίστηκε ζώνη προστασίας και συνεπώς τα κτίρια πρέπει να διαθέτουν ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά. Το νέο κτίριο γραφείων θα βρίσκεται στην πύλη εισόδου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μέσω της Νέας δυτικής εισόδου και των οδών Μοναστηρίου και Λαγκαδά, συνδεόμενη με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό.
Στην ευρύτερη βορειοδυτική πλευρά της πόλης βρίσκεται ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, το εμπορικό και επιβατικό Λιμάνι της πόλης, ο Παλιός Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης, το κεντρικό κτιριακό συγκρότημα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στο οποίο είναι ενταγμένα τα κτίρια της παλιάς εταιρείας Φωταερίου του 1888, ο Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΤΕΛ Μακεδονία), ο μικρός Σιδηροδρομικός Σταθμός Διαλογής του 1894 που λειτουργεί σήμερα ως Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, καθώς και το υπό ανέγερση Μουσείο Ολοκαυτώματος.
Στην περιοχή του λιμανιού βρίσκονται πολλές ξενοδοχειακές μονάδες και αρκετά παλαιά διατηρητέα βιομηχανικά κτίσματα όπως ο Μύλος (διατηρητέος πενταόροφος αλευρόμυλος του 1924), το ΦΙΞ και η Βίλκα, τα οποία σήμερα λειτουργούν ανακαινισμένα ως πολυχώροι πολιτισμού, το διατηρητέο μεγάλο πέτρινο βυρσοδεψείο του 1913 επί της οδού 26ης Οκτωβρίου το οποίο λειτουργεί ως ξενοδοχείο καθώς και η Βίλα Πετρίδη, πολυτελής έπαυλη των αρχών του 20ού αιώνα, που αποκαταστάθηκε και σήμερα στεγάζει εκθέσεις και πολιτιστικές δράσεις.
Το κτίριο γραφείων, όπως και όλα τα κτίρια που θα κατασκευάζει η Dimand θα πιστοποιηθεί με το διεθνές σύστημα πιστοποίησης LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) που εστιάζει στην αειφόρο δόμηση και κατασκευή. Το LEED αναπτύχθηκε από το Αμερικανικό Συμβούλιο Οικολογικών Κτιρίων (United States Green Building Council) επιβάλλει τη συλλογή και αξιοποίηση των ομβρίων, τον περιορισμό της φωτορύπανσης από τoν εξωτερικό φωτισμό, τον έλεγχο και καταγραφή των καταναλώσεων, τη χρήση ανιχνευτών παρουσίας και φωτεινότητας ώστε να ενεργοποιούνται διάφορα συστήματα, την ενδεδειγμένη χρήση και συντήρηση των ψυκτικών μέσω, τη θέση του κτιρίου σε σχέση με τα μέσα μεταφοράς κ.ά.