Σε μια αγορά που αγγίζει το 1 εκατ. ευρώ τον μήνα και μοιράζεται σε μια χούφτα επιχειρήσεις φέρεται να είχε στηθεί μια καλοστημένη συνεργασία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης που ζημίωνε τις επιχειρήσεις, ενώ οδήγησε σε λουκέτο και μια ναυτιλιακή εταιρεία της συμπρωτεύουσας.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Τάσου Τέλλογλου στο Inside Story, οι αποκαλύψεις της υπηρεσίας εσωτερικών υποθέσεων του Λιμενικού και της Αστυνομίας για την υπόθεση των ρυμουλκών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που σύμφωνα με το κατηγορητήριο που συντάχθηκε αφορούσαν σε «λαδώματα» πλοηγών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προκειμένου να διευκολύνουν κάποιες εταιρείες ρυμουλκών και να επιβαρύνουν μιαν άλλη, κατέληξαν σε συλλήψεις μίας μεγάλης ομάδας πλοηγών, ιδιοκτητών εταιρειών ρυμουλκών αλλά και του λιμενάρχη της πόλης και έμειναν στο μυαλό της κοινής γνώμης ως μια γιγάντια υπόθεση δωροδοκίας των πλοηγών.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, λειτουργούσε «τραστ» από τέσσερις εταιρείες που είχε σαν στόχο τον έλεγχο της αγοράς και να θέσουν εκτός τον μοναδικό ανταγωνιστή τους, ιδιοκτήτη εταιρείας ρυμουλκών, όπου μετά από συνεννόηση επέβαλαν στα πλοία που περίμεναν να δέσουν την υποχρέωση να συνοδεύονται από περισσότερα ρυμουλκά απ' όσα προέβλεπαν οι διεθνείς κανονισμοί.
Στους τιμοκαταλόγους των εταιρειών το κάθε ρυμουλκό μπορεί να κοστίζει μέχρι και 3.500 ευρώ τις βραδινές ώρες με τις ζημιές των εταιρειών να είναι μεγάλη καθώς καλούνταν να πληρώσουν παράλογες αποφάσεις για πρόσθετη χρήση ρυμουλκών.
Οι τέσσερις ιδιοκτήτες ρυμουλκών με τη συνδρομή των στενών συνεργατών τους είχαν εντάξει στο κύκλωμα τους έξι πλοηγούς του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς και τον προϊστάμενό τους, επικεφαλής του κεντρικού λιμεναρχείου της πόλης. Οι πλοηγοί, που θεωρούνται δημόσιοι υπάλληλοι, εισέπρατταν επιπλέον μισθό από τους τέσσερις επιχειρηματίες που κυμαινόταν από 1.000 έως 2.000 ευρώ, ενώ έπαιρναν και προμήθεια από 50 έως 100 ευρώ για κάθε πλοίο που ρυμουλκούσαν στο λιμάνι.
Οι κατηγορούμενοι, από την πλευρά τους, αρνούνται το κατηγορητήριο, με τους πλοιοκτήτες των τεσσάρων εταιριών και τα στελέχη τους να υποστηρίζουν πως η πέμπτη εταιρεία τους κατηγορεί επειδή δεν είχε την δυνατότητα να προμηθευτεί πιο σύγχρονα ρυμουλκά και να δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες. Παράλληλα οι πλοηγοί και ο λιμενάρχης που κατηγορούνται επίσης, αρνούνται οποιαδήποτε περίπτωση δωροδοκίας και τονίζουν οτι δεν εκβίαζαν κανέναν ώστε να χρειαστεί περισσότερα ρυμουλκά.