ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Frigoglass

Frigoglass: Μειωμένα κέρδη και πωλήσεις το α΄ τρίμηνο λόγω πανδημίας

Η εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο, ενώ οι κεφαλαιακές δαπάνες για το 2021 θα είναι περίπου 15 εκατ. ευρώ. Τι δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Νίκος Μαμουλής.

Μειωμένα καθαρά κέρδη κατά 72,8% κατέγραψε η Frigoglass το πρώτο τρίμηνο του 2021, ως αποτέλεσμα της πανδημίας του κορονοϊού. Παράλληλα οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 29,4% εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, ωστόσο σύμφωνα με την ίδια αναμένεται αύξηση το δεύτερο τρίμηνο, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι τον Απρίλιο κατέγραψαν άνοδο 31%. Η εταιρεία επισημαίνει ότι παρά τη μείωση των πωλήσεων, το περιθώριο EBITDA κυμάνθηκε στα επίπεδα του περυσινού τριμήνου.

Όπως τονίζει η εταιρεία τα κυριότερα στοιχεία του πρώτου τριμήνου 2021 είναι τα εξής:

Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 29,4% λόγω της συνεχιζόμενης επίδρασης των περιορισμών που σχετίζονται με την COVID-19, των αρνητικών επιπτώσεων από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες καθώς και της σύγκρισης με το προ της πανδημίας πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 22%, στον κλάδο Υαλουργίας λόγω της συνεχιζόμενης ανάκαμψης του όγκου πωλήσεων γυάλινων φιαλών.

Παράλληλα σημειώθηκε ισχυρή ανάπτυξη των πωλήσεων στην Ασία λόγω αύξησης μεριδίου αγοράς. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη και στην Αφρική συνέχισαν να επηρεάζονται από τις μειωμένες επενδύσεις σε επαγγελματικά ψυγεία λόγω της πανδημίας. Παρά τη μείωση των πωλήσεων, το περιθώριο EBITDA κυμάνθηκε στα επίπεδα του περυσινού τριμήνου. Βελτίωση κατέγραψε το περιθώριο στον κλάδο Υαλουργίας λόγω αύξησης των τιμών, ενώ η χαμηλή απορρόφηση του σταθερού κόστους και η αύξηση του κόστους πρώτων υλών επηρέασαν το περιθώριο του κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης.

Επιπλέον, διατηρήθηκε η ρευστότητα σε επαρκή επίπεδα, €62 εκατ. σε ταμειακά διαθέσιμα και €13 εκατ. σε διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές για την κάλυψη του κόστους χρηματοδότησης και των απαιτήσεων σε κεφάλαιο κίνησης το 2021. Παράλληλα επιτυχημένη ήταν η επέκταση της Frigoserve στην Ελβετία στο τέλος του τριμήνου. Τέλος, ξεκίνησαν οι εργασίες  ανακατασκευής ενός κλιβάνου στη Νιγηρία τον Μάρτιο, με αναμενόμενη ολοκλήρωση του έργου τον Ιούνιο του 2021, ενώ αναμένεται αύξηση πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 31% τον Απρίλιο.

 



Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε: «Όπως ήταν αναμενόμενο, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου είναι ενδεικτικά των συνεχιζόμενων επιπτώσεων της πανδημίας, αν και παρατηρείται σταδιακή βελτίωση των τάσεων. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την ισχυρή ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων στον κλάδο Υαλουργίας στη Δυτική Αφρική και την επιτυχημένη υλοποίηση της εμπορικής στρατηγικής μας, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς στην Ασία και τη σύναψη νέων συνεργασιών για τη Frigoserve. Παρά τη μεγάλη αβεβαιότητα που υπάρχει σχετικά με τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς και τον ρυθμό και την κλίμακα της οικονομικής ανάκαμψης, πιστεύουμε ότι θα επιτύχουμε αύξηση πωλήσεων και βελτίωση του περιθωρίου EBITDA το 2021».

Επιχειρηματική προοπτική

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα αποτελέσματά συνεχίζουν να επηρεάζονται από τις συνέπειες της πανδημίας. όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση: εξακολουθεί να υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα όσον αφορά στη διάρκεια της πανδημίας και στον ρυθμό και στην κλίμακα της οικονομικής ανάκαμψης. Αναμένεται αύξηση των παραγγελιών για επαγγελματικά ψυγεία κατά τη διάρκεια του έτους, λόγω της βελτίωσης των τάσεων κατανάλωσης αναψυκτικών και ποτών στα κανάλια άμεσης κατανάλωσης, μετά από τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και τους αυξημένους ρυθμούς εμβολιασμού. Η επιταχυνόμενη αύξηση του όγκου πωλήσεων των γυάλινων φιαλών στη Νιγηρία είναι ενθαρρυντική και θα ενισχυθεί τα επόμενα τρίμηνα. Με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς καθώς και τη χαμηλή συγκριτική βάση,  οι πωλήσεις του Ομίλου θα αυξηθούν το δεύτερο τρίμηνο του έτους, παρουσιάζοντας άνοδο και στους δύο κλάδους.

Ενόψει της χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων που σχετίζονται με την COVID-19, διατηρούμε την ετοιμότητά μας για να προμηθεύσουμε τους πελάτες μας με επαγγελματικά ψυγεία σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς, υπογραμμίζει η εταιρεία. Στο πλαίσιο αυτό, ξεκίνησε τον Μάιο τις παραδόσεις του επαγγελματικού ψυγείου αποκλειστικής σχεδίασης ICOOL II της Coca-Cola. Η εστίασή στην επέκταση της πελατειακής βάσης και στην ενίσχυση του δικτύου διανομέων άρχισε να αποφέρει οφέλη στην Ασία, με την Ινδία να καταγράφει ισχυρή επίδοση το πρώτο τρίμηνο, λόγω της αύξησης του μεριδίου αγοράς. Η έναρξη της δραστηριότητας της Frigoserve στην Ελβετία τον Μάρτιο καταδεικνύει την προσήλωσή στη δημιουργία νέων ροών εσόδων το 2021, ενώ παράλληλα επιτρέπει να εδραιωθεί η παρουσία στη δυτική Ευρώπη τα επόμενα χρόνια.

Η εστίαση στην υλοποίηση της εμπορικής στρατηγικής, οι πρωτοβουλίες αύξησης τιμών, τα ετησιοποιημένα οφέλη από τα μέτρα περιορισμού του κόστους του περασμένου έτους και οι πρωτοβουλίες βελτίωσης της αποδοτικότητας, θα συντελέσουν στην αύξηση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης, παρά τις επιπτώσεις από την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και του μεταφορικού κόστους το 2021.

Η προσωρινή διακοπή λειτουργίας ενός από τους κλιβάνους μας στη Νιγηρία θα έχει μικρό αντίκτυπο στις πωλήσεις κατά τη φάση της ανακατασκευής και αναμένεται να ανακτηθεί πλήρως κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Το 2021, αναμένουμε αύξηση του περιθωρίου λειτουργικού κέρδους του κλάδου της Υαλουργίας. Το έργο ανακατασκευής του κλιβάνου ξεκίνησε τον Μάρτιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2021.

Αναμένουμε ότι οι κεφαλαιακές δαπάνες για το 2021 θα είναι περίπου €15 εκατ., σύμφωνες με την προηγούμενη εκτίμησή μας. Η διαχείριση της ρευστότητας παραμένει μία από τις προτεραιότητές μας για ακόμη ένα έτος. Με €62,2 εκατ. ταμειακά διαθέσιμα και €13 εκατ. διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές στα τέλη Μαρτίου, διαθέτουμε επαρκή ρευστότητα για να ανταποκριθούμε στο κόστος χρηματοδότησης και τις απαιτήσεις κεφαλαίου κίνησης το 2021, καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση καθαρών εσόδων 13,7% στο εννεάμηνο για την Coca Cola HBC

«Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι το χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης, μπορεί να οδηγήσει σε καλής ποιότητας ανάπτυξη υπό ποικίλες συνθήκες αγοράς» ανέφερε ο Zoran Bogdanovic.