Στα βήματα της Amazon θέλει να προχωρήσει η ελληνική πλατφόρμα Skroutz που συνεχίζει το αναπτυξιακό της πλάνο και θέλει να ενδυναμώσει την θέση της στην κούρσα για το τελευταίο μίλι του q commerce, που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος. Η Skroutz στοχεύει, με τη δημιουργία της νέας υπηρεσίας, να αποκτήσει ένα πλεονέκτημα στη διατήρηση πελατών που πραγματοποιούν συχνά διαδικτυακές αγορές από marketplaces που καταγράφουν ανοδικές τάσεις.
Η Skroutz έχει ήδη στα σκαριά τη δημιουργία μιας νέας συνδρομητικής υπηρεσίας με την ονομασία Skroutz Plus, η οποία θα λειτουργεί όπως το Amazon Prime. Η νέα υπηρεσία θα εξασφαλίζει δωρεάν μεταφορικά για όλες τις παραγγελίες που θα πραγματοποιούν οι χρήστες της πλατφόρμας και σε μικρό χρονικό διάστημα, με τον χρήστη να επωμίζεται το κόστος της συνδρομής.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η υπηρεσία που αναμένεται να κάνει ντεμπούτο μετά το καλοκαίρι θα κοστίζει 17 ευρώ τον χρόνο αλλά θα έχει πιθανότατα δυο περιορισμούς. Ο ένας θα έχει να κάνει με το ελάχιστο ποσό παραγγελίας που θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 20 ευρώ και ο άλλος θα αφορά το βάρος που θα πρέπει να είναι μέχρι 20 κιλά, ωστόσο η Skroutz περιμένει να δει τα αποτελέσματα της δοκιμαστικής περιόδου για να οριστικοποιήσει τους όρους χρήσης. Η υπηρεσία ήδη χρησιμοποιείται σε πιλοτικό στάδιο κυρίως σε εργαζομένους της πλατφόρμας.
Η Skroutz, έχοντας και την υποστήριξη της CVC Capital Partners μετά την επενδυτική συμφωνία που πραγματοποιήθηκε πέρσι, επεκτείνει συνεχώς το χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών της ρίχνοντας το βάρος στις παραδόσεις. Νωρίτερα φέτος η εταιρεία προχώρησε σε στρατηγική επένδυση στον κλάδο του "last-mile", εξαγοράζοντας κατά 100% την εταιρία MYJOBNOW Delivery με την εμπορική επωνυμία SendX. Με την αγορά της SendX, η Skroutz Last Mile διαθέτει ήδη έναν στόλο με περισσότερα από 130 μηχανάκια και 20 μίνι βαν, για να μεταφέρει με ταχύτητα προϊόντα που πωλούνται μέσω της πλατφόρμας.
Με την πανδημία να εκτοξεύει τα μεγέθη του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020, η Skroutz ήταν η μεγάλη κερδισμένη της χρονιάς, ενώ στο τελευταίο δίμηνο του 2020 διεκπεραιώθηκαν περίπου 1 εκατ. παραγγελίες. Χαρακτηριστικά, το πρώτο οκτάμηνο του 2020 οι ακαθάριστες συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν έφτασαν τα 600 εκατ. ευρώ που ήταν σχεδόν οι διπλάσιες σε σχέση με τα περσινά δεδομένα, όταν στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα είχαν φτάσει τα 380 εκατ. ευρώ ενώ συνολικά το 2019 είχαν διαμορφωθεί σε 650 εκατ. ευρώ.
Το 2019 τα έσοδα της Skroutz διαμορφώθηκαν στα 19,92 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 58% σε σχέση με το 2018, με τους ρυθμούς ανάπτυξης να είναι υπερδιπλάσιοι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια που κυμαίνονταν πέριξ του 25%. Παράλληλα η κερδοφορία της σχεδόν διπλασιάστηκε καθώς από τα 2,766 εκατ. ευρώ του 2018 έφτασε τα 5,231 εκατ. ευρώ. Τα ταμειακά της διαθέσιμα στο τέλος του 2019, είχαν ανέλθει στα 8,276 εκατ. ευρώ από 3,504 εκατ. ευρώ.
Πλέον η εταιρεία μετά και την είσοδο της CVC Capital θέλει να επεκτείνει το marketplace που περιλαμβάνει περισσότερα από 3.000 συνεργαζόμενα καταστήματα, και διευρύνει τις υπηρεσίες της, μειώνοντας παράλληλα την εξάρτηση της από τρίτους, όπως η συνεργασία με την EveryPay που είναι πάροχος συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών.
Οι καταναλωτές, «εκπαιδεύτηκαν» στο online εμπόριο. Ξοδεύουν πλέον περισσότερο χρόνο κάνοντας έρευνα για ένα προϊόν και την τιμή του και ενισχύθηκε η χρήση του πλαστικού χρήματος. Ωστόσο, η αυξανόμενη ζήτηση και «εκπαίδευση» έφερε και περισσότερες απαιτήσεις από τους καταναλωτές που πλέον αναζητούν περισσότερα από την τιμή του προϊόντος, που παραμένει πάντως βασικός παράγοντας.
Βασικός παράγοντας για την επιτυχία στην μάχη του last mile είναι η δημιουργία των dark stores. Αυτά είναι μικρά καταστήματα που έχουν δημιουργηθεί για να βελτιστοποιούν την αποθήκευση προϊόντων και τη διαδικασία συλλογής των παραγγελιών που μπορούν να παραδοθούν σε ελάχιστο χρόνο, καθώς βρίσκονται διάσπαρτα σε στρατηγικές τοποθεσίες μέσα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Κάθε κατάστημα, το οποίο ωστόσο δεν είναι ανοικτό για το κοινό, διαθέτει χιλιάδες προϊόντα με τους καταλόγους να αλλάζουν συνεχώς ανάλογα με τα δεδομένα των επιχειρήσεων και την ανταπόκριση των πελατών, ενώ είναι απαραίτητη και η συνεργασία με περισσότερους από 20.000 τοπικούς επιχειρηματίες με την αύξηση να είναι περίπου 50% τους τελευταίους δυο μήνες.