ΓΔ: 1392.63 -0.36% Τζίρος: 40.27 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:44:00 DATA
giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
Φώτο: Shutterstock

Κερδίζει έδαφος το ελληνικό γιαούρτι αλλά χωρίς ελληνικές εταιρείες

Η παγκόσμια αγορά ελληνικού γιαουρτιού αναμένεται να ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ μέχρι το 2027, αλλά οι ελληνικές εταιρείες έχουν μικρό μερίδιο αγοράς και κυριαρχούν ξένοι όμιλοι.

Με τους καταναλωτές παγκοσμίως  να στρέφονται σε πιο υγιεινές προτάσεις διατροφής, η αγορά του ελληνικού γιαουρτιού αναμένεται να ανεβάσει ταχύτητα και να «τρέξει» με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης μέχρι το 2027. Η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε το 2020 σε πάνω από 7,11 δισ. ευρώ (8,57 δισ. δολάρια). Εντούτοις, αν και το προϊόν έχει την ονομασία «ελληνικό», οι ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες, παρά την αύξηση των εξαγωγών τους τα τελευταία χρόνια, κατέχουν ισχνό μερίδιο στη διεθνή αγορά.

Η παγκόσμια αγορά του "greek yoghurt" από το 2015 μέχρι το 2020 μεγεθυνόταν ετησίως με ρυθμούς ανάπτυξης 7,1%, ενώ αναμένεται να ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ μέχρι το 2027, εξαιτίας της στροφής στις υγιεινές διατροφικές συνήθειες και καθώς γίνεται διαθέσιμο στους καταναλωτές σε όλο και περισσότερες χώρες. Πάντως, οι ελληνικές εξαγωγές γιαουρτιού την προηγούμενη χρονιά ήταν 204 εκατ. ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος να κατευθύνεται σε Ιταλία και Βρετανία.

Οι ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες διαβλέπουν πως υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης, όμως ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και έχουν να αντιμετωπίσουν κολοσσούς όπως η Chobani, η Nestlé και η General Mills, αλλά και τις Hain Celestial, Cabot Corporation, Trader Joe's, Stonyfield Farm, Auburn Dairy, Easiyo, Ehrmann, Emmi Nederland B.V., Glenisk Limited, Kalypso Greek Yogurt και την Müller UK & Ireland.

Ο μεγαλύτερος παίκτης ελληνικής καταγωγής στην αγορά παραμένει η ΦΑΓΕ, που πλέον δέχεται ισχυρές πιέσεις από τον ανταγωνισμό με τα μερίδια της να έχουν μειωθεί, ενώ οι υπόλοιπες ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες προσπαθούν να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά και μέσα από την έμμεση παρουσία τους στα private label προϊόντα.

Ο Παναγιώτης Τσινάβος πρόεδρος της Κρι Κρι δήλωσε στο Συνέδριο Γιαουρτιού ότι η απόφαση για επένδυση στο γιαούρτι αποδείχθηκε ιδιαιτέρα επιτυχημένη, αφού σήμερα το 75% των εσόδων της εταιρείας προέρχεται από τη δραστηριότητα των γαλακτοκομικών και αποτέλεσε το όχημα για τη σημαντική της ανάπτυξη στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

«Το ελληνικό γιαούρτι είναι ένα από τα πιο ταχέως αναπτυσσόμενα προϊόντα παγκοσμίως, με μεγάλη οικονομική ανάπτυξη σε σχεδόν όλο τον κόσμο» ανέφερε ο κ. Τσιναβός που σημείωσε ότι η Κρι Κρι, διαθέτει «μια υπερσύγχρονη παραγωγική μονάδα και πολύ μεγάλη πλέον τεχνογνωσία» και το 2020 σημείωσε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης με την παρουσία της στις αγορές της Βρετανίας και της Ιταλίας να ενισχύεται την περασμένη χρονιά. Η Κρι Κρι είναι αισιόδοξη πως και το 2021 θα συνεχιστεί το θετικό μομέντουμ, ενώ θα αρχίσουν και νέες συνεργασίες στις δυο αυτές αγορές τόσο με επώνυμα προϊόντα όσο και με προϊόντα private label.

Νέα λανσαρίσματα εστιάζοντας στην κατηγορία των γιαουρτιών θα έχει το 2021 για την ΔΩΔΩΝΗ που η εξαγωγική της δραστηριότητα καταγράφει χρόνο με το χρόνο ανοδική πορεία και εξάγει επώνυμα προϊόντα σε πάνω από 50 χώρες στον κόσμο, κυρίως σε Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία. Το 2020 συνέχισε την αναπτυξιακή πορεία και στον τομέα των εξαγωγών, ο οποίος συνολικά, και σε σχέση με το 2019, σημείωσε για μια ακόμη χρονιά αύξηση σε ποσότητα και σε αξία. Επίσης κατάφερε πέρυσι να αυξήσει κατά 80% τις εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού σε σχέση με το 2019, με τις ευρωπαϊκές αγορές αλλά και τη περιοχή της Μέσης Ανατολής να απορροφούν τη «μερίδα του λέοντος».

Αύξηση 7,5% του όγκου εξαγωγών γιαουρτιού που διαμορφώθηκαν στα περίπου 28 εκατ. ευρώ σημείωσε η ΜΕΒΓΑΛ την περασμένη χρονιά με κύριες αγορές την Ιταλία, την Νορβηγία την Γερμανία και την Αυστρία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

dodoni-dwdwni-galaktobiomixania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παραμένει σε αυτόνομη πορεία η ΔΩΔΩΝΗ, στα 120 εκατ. ο τζίρος το 2020

Διαψεύδουν τα σενάρια εξαγοράς από την CVC πηγές της γαλακτοβιομηχανίας. Διψήφιο το ποσοστό αύξησης πωλήσεων τον προηγούμενο χρόνο, ενώ εξετάζεται η ανάπτυξη του δικτύου διανομής και η διάθεση νέων προϊόντων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ΚΡΙ ΚΡΙ μαθαίνει στους Αμερικανούς το frozen yogurt... αλά ελληνικά

Αυξάνεται η ζήτηση στην άλλη όχθη του Ατλαντικού για το Greek frozen yogurt. Αίτηση στο Enterprise Greece για μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα. Ως το τέλος του έτους το placement μετοχών από την οικογένεια Τσινάβου.