Άμεσα θα ξεκινήσει η επανεκκίνηση του εργοστασίου της ΛΑΡΚΟ στη Λάρυμνα, αύριο που αναμένεται να αποκατασταθεί η ηλεκτροδότηση που έχει διακοπεί στην περιοχή, όπως ανακοίνωσε ο Ειδικός Διαχειριστής της εταιρείας. Υπενθυμίζουμε πως εκτός από την διακοπή της ηλεκτροδότησης, κατέρρευσε και τμήμα της στέγης του εργοστασίου.
«Με την πτώση της σκεπής δεν προκλήθηκε κανένας τραυματισμός προσωπικού και δεν επηρεάστηκε η λειτουργία της παραγωγής. Όμως λόγω της περιορισμένης ηλεκτροδότησης αλλά κυρίως και για την ασφάλεια των εργαζομένων αποφασίστηκε η διακοπή της παραγωγής και το προσωρινό κλείσιμο του εργοστασίου μέχρι την αποκατάσταση της πλήρους ηλεκτροδότησης (ήδη άμεσα άρχισαν οι εργασίες) και του ελέγχου της περιοχής», αναφέρει ο Ειδικός Διαχειριστής.
Υπενθυμίζεται, επιπλέον, ότι η ΛΑΡΚΟ βρίσκεται σε καθεστώς ιδιωτικοποίησης, ωστόσο έχουν προκύψει δύο σοβαρά ζητήματα που θα εξετάσουν οι ενδιαφέρομενοι πριν αποφασίσουν για τη δεσμευτική προσφορά που θα υποβάλουν στην επόμενη φάση, εφόσον προκριθούν.
Το πρώτο ανοικτό ζήτημα είναι το κόστος που θα έχει η επαναλειτουργία του απαρχαιωμένου εργοστασίου της Λάρυμνας. Σύμφωνα με ορισμένους υπολογισμούς, για να λειτουργήσει το εργοστάσιο με πλήρη συμμόρφωση με τους περιβαλλοντικούς κανόνες απαιτούνται επενδύσεις 100 - 200 εκατ. ευρώ. Μένει να φανεί αν, όταν περάσει η διαδικασία στην πλήρη ενημέρωση των ενδιαφερόμενων για αυτά τα κόστη, πόσοι από τους αρχικά έξι ενδιαφερόμενους θα προχωρήσουν στην υποβολή δεσμευτικής προσφοράς.
Το δεύτερο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, θέμα που επισκιάζει το διαγωνισμό είναι το κόστος του ρεύματος, που είναι και ο μεγαλύτερος συντελεστής κόστους στην πλέον ενεργοβόρα βιομηχανία της χώρας. Για αυτό το ζήτημα εξακολουθεί να υπάρχει μια καθόλου εποικοδομητική ασάφεια, δεδομένου ότι η ΔΕΗ έχει προτείνει μεγάλη αύξηση τιμολογίου στη ΛΑΡΚΟ, της τάξεως του 40% - 50%, και με επιβαρυντική δομή στις χρεώσεις (ρήτρα take or pay, κατάργηση χαμηλών νυχτερινών χρεώσεων). Για έναν επενδυτή που θα θελήσει να καταρτίσει ένα επιχειρηματικό σχέδιο, που θα φέρει για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια το κόστος παραγωγής της ΛΑΡΚΟ σε επίπεδο χαμηλότερο από την τιμή πώλησης του σιδηρονικελίου, το ζήτημα των τιμολογίων του ρεύματος θα έχει καθοριστική σημασία στις τελικές αποφάσεις.
Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ είναι η Commodity & Mining Insight Ireland Ltd., η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε συνεργασία με την ελβετική AD HOLDINGS AG, η Mytilineos, η Solway Investment Group Ltd, η Tharisa Plc και η Trafigoura Group.