Χρονιά με ρεκόρ η φετινή για το ηλεκτρονικό εμπόριο, με τις έρευνες να δείχνουν ριζική στροφή των καταναλωτών σε ηλεκτρονικά καταστήματα και αγορές, εξέλιξη που ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς, αλλά και που έγινε αναγκαία λύση λόγω των περιορισμών που επιβάλει η υγειονομική κρίση στις καθημερινές συνήθειες των καταναλωτών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), ιστορικό υψηλό για τις ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων από Έλληνες καταναλωτές σημειώθηκε την εβδομάδα γύρω από την Black Friday. Η άνοδος έφτασε στο 154,9% στην αξία των online αγορών για την εβδομάδα 21 έως 27 Νοεμβρίου σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων του 2020 (μέσα Σεπτέμβρη- μέσα Νοέμβρη 2020).
Η πανδημία δεν ανέδειξε το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά επιτάχυνε τις εξελίξεις γύρω από αυτό, σημειώνει ο Ιωάννης Κιτιξής, Cards Acquiring Director στη Eurobank, παρουσιάζοντας στο Business Daily το νέο εργαλείο Eurobank Payment Link που έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στη φυσική και ψηφιακή παρουσία μίας επιχείρησης.
Η υπηρεσία έρχεται να καλύψει μια σημαντική ανάγκη ειδικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δεν διαθέτουν την υποδομή ή/και τα μέσα ενός προηγμένου e-shop, δημιουργώντας ένα νέο κανάλι συναλλαγών για τις επιχειρήσεις με τους πελάτες τους, ακόμη και εάν εκείνες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop).
Κάνοντας χρήση της Eurobank Payment Link, επιχειρήσεις που διαθέτουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από τον υπολογιστή, το κινητό ή το τάμπλετ τους, μπορούν να διεκπεραιώνουν εξ’ αποστάσεως παραγγελίες, αποστέλλοντας στους πελάτες τους την εντολή πληρωμής με μήνυμα στο κινητό ή email. Από τότε που παρουσιάστηκε στην αγορά το Payment Link και σε διάστημα περίπου 6 μηνών, περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, αποτυπώνοντας την δυναμική της νέας υπηρεσίας, ενώ έχει τριπλασιαστεί ο αριθμός των συναλλαγών που έχουν πραγματοποιηθεί.
«Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα δεν έχει ακολουθήσει τις τάσεις που εμφανίζονται πανευρωπαϊκά. Υστερούμε σε ένα βαθμό και αυτό φάνηκε στην αρχή της κρίσης οπότε και πολλές επιχειρήσεις βρέθηκαν σε ένα βαθμό να είναι κάπως απροετοίμαστες. Διακρίνοντας το κενό που υπήρχε στην αγορά από το πρώτο κύμα της πανδημίας, λανσάραμε την υπηρεσία αυτή που εξασφαλίζει ταχύτητα και αξιοπιστία και ήρθε να καλύψει ένα κενό στις επιχειρήσεις μεταξύ του φυσικού και ηλεκτρονικού κόσμου –για παράδειγμα τηλεπαραγγελίες. Στις τηλεπαραγγελίες υπήρχε ένα χάσμα. Έδινε ο πελάτης μία παραγγελία και μετά θα έπρεπε να πάει στο e-banking να μεταφέρει τα χρήματα στον έμπορο και μετά να του αποσταλεί το εμπόρευμα κάποια στιγμή. Λανσάροντας αυτό το νέο εργαλείο, κλείνουμε αυτό το χάσμα», αναφέρει ο κ. Κιτιξής.
Για να κάνει χρήση του εργαλείου αυτού, ο έμπορος δεν χρειάζεται καμία τεχνική υλοποίηση, η υπηρεσία είναι δωρεάν και το μόνο κόστος είναι εκείνο της εκκαθάρισης της συναλλαγής, όπως συμβαίνει και με τις αγορές μέσω POS. H εγγραφή γίνεται κι αυτή ψηφιακά χωρίς καμία ανάγκη φυσικής παρουσίας σε κατάστημα της τράπεζας, προσφέρεται η δυνατότητα εξατομίκευσης (ώστε, για παράδειγμα, να μπορέσει να εντάξει ο επιχειρηματίας το λογότυπο ή τα χαρακτηριστικά χρώματα της επιχείρησής του στο link που αποστέλλεται στον πελάτη), ενώ οι συναλλαγές ακολουθούν όλα τα τελευταία ευρωπαϊκά πρωτόκολλα ασφαλείας του e-commerce (3Dsecure/Strong Customer Authentication), παρέχοντας έτσι προστασία και ασφάλεια στις online πληρωμές με κάρτα.
Σύμφωνα με έρευνα της Krataion Consulting οι ασφαλείς αγορές και η εύκολη διαδικασία πληρωμής παίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στα ποσοστά ικανοποίησης των πελατών που επιλέγουν τις ηλεκτρονικές αγορές (με 91% και 88% αντίστοιχα στις σχετικές απαντήσεις).
Πρόκειται για μία υπηρεσία που μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τα καταστήματα «της γειτονιάς» - επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου που δεν διαθέτουν ιστοσελίδα. Τέτοιες επιχειρήσεις, όπως και επιχειρήσεις ανταλλακτικών, παροχής υπηρεσιών, βιοτεχνίες ακόμα και ιδιωτικά σχολεία κάνουν ήδη χρήση της υπηρεσίας αυτής και, σύμφωνα με τον κ. Κιτιξή, οι περισσότεροι που μπαίνουν σ’ αυτή την διαδικασία γίνονται επαναλαμβανόμενοι πελάτες.
Στην εποχή μετά την πανδημία, όταν θα μπορέσουν οι καταναλωτές να επιστρέψουν στις συνήθειές τους, προβλέπεται το εργαλείο αυτό να δει νέα «έκρηξη» και στον τουριστικό κλάδο, καθώς αποτελεί μια εύκολη και ασφαλή λύση για την ενοικίαση για παράδειγμα δωματίων, αυτοκινήτων ή και σκαφών, ήδη πριν από την έλευση του πελάτη σε ένα τουριστικό προορισμό.
Ψηφιακό οικοσύστημα για κάθε επιχείρηση
Μία ομπρέλα υπηρεσιών σχεδιασμένη από την Eurobank έρχεται να καλύψει τις ανάγκες των επιχειρήσεων για την ψηφιακή τους μετάβαση, είτε πρόκειται για νέες επιχειρήσεις, είτε για επιχειρήσεις με χρόνια παρουσίας στο χώρο.
«Το e – commerce solutions είναι ένα οικοσύστημα γύρω από τις επιχειρήσεις που προσπαθεί να δώσει λύσεις σε όλα τα κομμάτια αυτής της αλυσίδας των ηλεκτρονικών αγορών και πωλήσεων με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο», σημειώνει ο κ. Πάνος Θεοδώρου, Διευθυντής Τομέα Στρατηγικής και Ανάπτυξης small business banking της Eurobank.
Μέσω της υπηρεσίας Eurobank e-Commerce solutions διευκολύνονται οι επιχειρήσεις να κάνουν πωλήσεις από το e-shop, με προδιαγραφές που εμπιστεύονται οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Από τις αρχές του έτους έως σήμερα έχει καταγραφεί αύξηση 12% σε τζίρο, 40% σε αριθμό ενεργών εμπόρων και 45% στη χρήση της υπηρεσίας.
Ανάμεσα στις λύσεις που προτείνει το νέο αυτό εργαλείο είναι λύσεις που υποστηρίζουν τις online πωλήσεις, πριν ακόμη και από τη λειτουργία του e-shop της επιχείρησης -μεταξύ αυτών και η υπηρεσία Eurobank Payment Link. Ωστόσο για εκείνους που θέλουν να δημιουργήσουν το δικό τους e-shop, η τράπεζα προσφέρει η δυνατότητα συνεργασίας με σημαντικές εταιρείες που θα τους προσφέρουν προνομιακές τιμές για την κατασκευή του δικού τους e-shop.
Θέλοντας να καλύψει όλο το φάσμα των αναγκών μιας επιχείρησης σε αυτή τη μετάβαση η Eurobank έχει δημιουργήσει συνεργασίες και με εταιρείες συμβουλευτικές που βοηθούν τις επιχειρήσεις να βελτιστοποιήσουν την ψηφιακή τους παρουσία αλλά και μεγάλες μεταφορικές εταιρείες που τους παρέχουν σημαντικές εκπτώσεις έως και 15% επί του τιμοκαταλόγου. «Αυτό τους βοηθάει συνολικά σε όλο τον κύκλο εργασιών τους και στο σύνολο το όφελος για μία επιχείρηση ξεπερνάει τα 2-3.000 ευρώ. Το όφελος το βλέπει άμεσα στην τσέπη του ο επιχειρηματίας και έχει και έναν συνεργάτη να τον βοηθήσει και να τον εκπαιδεύσει για τα επόμενα χρόνια», σημειώνει ο κ. Θεοδώρου.
Σημαντικό στοιχείο της υπηρεσίας αποτελεί και η διευκόλυνση πρόσβασης των επιχειρήσεων που βρίσκονται στα πρώτα τους βήματα σε χρηματοδότηση. «Αυτό το παρέχουμε μέσα από προγράμματα μικροπιστώσεων. Μόνο με προσωπικές εγγυήσεις, χωρίς εξασφαλίσεις, μπορεί μία startup να πάρει έως 12.500 ευρώ για να φτιάξει το e-shop. Είναι πολύ σημαντικό να δώσεις πρόσβαση σε αυτούς που ξεκινούν τώρα», τονίζει ο κ. Θεοδώρου ενώ και για τις εταιρείες με χρόνια παρουσίας προσφέρονται διευκολύνσεις, όπως η προεξόφληση δόσεων από τις κάρτες μέσω του e- shop, με καλύτερο επιτόκιο και με έκπτωση 50% στα έξοδα. «Στο κομμάτι των προμηθειών για το e-pos μπορούμε να δώσουμε μία έκπτωση στην προμήθεια που μπορεί να φτάσει και στο 0,70», σημειώνει ο κ. Θεοδώρου.
Η υπηρεσία προσφέρει ακόμη προνομιακούς όρoυς ασφαλιστικής κάλυψης από την Eurolife FFH για τις επιχειρήσεις και προνόμια, σε τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες, για τον εργαζόμενο της επιχείρησης που εντάσσεται στο Πρόγραμμα (π.χ. δάνειο μισθοδοσίας με προνομιακούς όρους και υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής). «Σε επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να μπουν στο πρόγραμμα και να πραγματοποιήσουν τις μισθοδοσίες από εμάς δίνουμε προνόμια αλλά και στον εργαζόμενο με προγράμματα καταναλωτικά και για κάρτες και για δάνεια με μειωμένα επιτόκια», τονίζει ο κ. Θεοδώρου.
Τέλος, παρέχεται η δυνατότητα ενημέρωσης για τρόπους ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης μέσω στοχευμένων άρθρων και workshops από το Digital Academy for Business της Eurobank, του ψηφιακού καναλιού γνώσεων, πρακτικών και εμπειριών για επαγγελματίες και επιχειρηματίες.