Μπορεί φέτος λόγω της πανδημίας και των κλειστών καταστημάτων να μην είδαμε εικόνες «αμερικανικής ντροπής» έξω από μαγαζιά την Black Friday, όμως οι καταναλωτές προκάλεσαν παρόμοια «κοσμοπλημμύρα» στην πλατφόρμα της Skroutz που είδε τον όγκο των παραγγελιών να σημειώνει αύξηση 150%, φτάνοντας τις 972.000.
Οι προσφορές φέτος διήρκησαν τουλάχιστον μία εβδομάδα, ξεκινώντας από το Σάββατο πριν την Black Friday, με τις επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στην ιστοσελίδα να αυξάνονται κατά 42% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα και να ανέρχονται σε 14,5 εκατ. επισκέψεις.
Τα συνολικά μεγέθη της φετινής Black Friday για την Skroutz
Όπως αναφέρει η ομάδα Business Intelligence του Skroutz, φέτος σημειώθηκε εντυπωσιακή αύξηση του παραγόμενου τζίρου (GMV) κατά 44% σε ετήσια βάση και κατά 73% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 και διαμορφώθηκε σε 41,3 εκατ. ευρώ για τα 6.600 εμπορικά καταστήματα που συνεργάζονται με το Skroutz. Όσον αφορά την ετήσια ανάπτυξη στις κατηγορίες προϊόντων, πρωταγωνιστής είναι η κατηγορία «Σπίτι-Κήπος» με αυξημένες παραγγελίες κατά 255% και αύξηση κατά 124% στον παραγόμενο τζίρο.
Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές των προϊόντων
Συνολικά, το 8,3% των προϊόντων αγοράστηκε σε πιο οικονομική τιμή ενώ το 87,9% σε παρόμοια τιμή (±10%). Το υπόλοιπο 3,8% των προϊόντων αγοράστηκε σε υψηλότερες τιμές.
Οι κατηγορίες «Υγεία & Ομορφιά» και «Μόδα» παρουσίασαν τις σημαντικότερες εκπτώσεις, ενώ το 17% από τα αθλητικά παπούτσια και sneakers που πουλήθηκαν ήταν σε αξιοσημείωτη έκπτωση μέχρι 10%. Αντιθέτως, σε ποσοστό άνω του 10% τα χριστουγεννιάτικα στολίδια/λαμπάκια/διακοσμητικά, που αγοράστηκαν μέσω Skroutz ήταν σε υψηλότερες τιμές.
Συγκρίνοντας τις αγορές που πραγματοποιήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday 2020 με αυτές του 2019, διαπιστώνεται ότι τα προϊόντα που αγοράστηκαν σε πιο οικονομικές τιμές είναι περίπου στο ίδιο ποσοστό δηλ. 8,3% το 2020 έναντι 8,5% το 2019, ενώ τα προϊόντα που αγοράστηκαν σε υψηλότερη τιμή παρουσίασαν αύξηση (το ποσοστό για το 2019 ήταν 1,2% έναντι 3,8% για το 2020).
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων
Οι κατηγορίες προϊόντων «Σπίτι–Κήπος» και «Τεχνολογία» βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, απορροφώντας το σημαντικότερο ποσοστό επισκέψεων, του παραγόμενου τζίρου και του όγκου των παραγγελιών.
Οι κορυφαίες οικογένειες προϊόντων
H κατηγορία «Υγεία – Ομορφιά», όπως και πέρυσι, βρέθηκε στην πέμπτη θέση όσον αφορά τις συνολικές επισκέψεις (9%) και είχε τον τρίτο υψηλότερο όγκο παραγγελιών επί του συνόλου (20%). Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στον αυξημένο αριθμό προϊόντων ανά καλάθι αγοράς παρότι πρόκειται για προϊόντα με χαμηλότερη αξία.
Οι top-10 κατηγορίες σε πωλήσεις, clicks και παραγόμενο τζίρο (GMV)
Οι θήκες κινητών τηλεφώνων και τα κινητά τηλέφωνα αποτέλεσαν τα προϊόντα που κατέγραψαν τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων, ενώ ακολούθησαν τα χριστουγεννιάτικη στολίδια δέντρου, τα sneakers, τα βιβλία, οι κρέμες προσώπου, τα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια, τα αθλητικά παπούτσια και οι βιταμίνες.
Οι τοπ κατηγορίες προϊόντων
Σημαντικές πωλήσεις κατέγραψαν επίσης τα προϊόντα για την προστασία οθόνης κινητών, ενώ οι άντρες είχαν την «τιμητική» τους με τα ανδρικά φούτερ, φόρμες, και μπουφάν να καταγράφουν υψηλές πωλήσεις. Τα παιδιά επίσης αποτέλεσαν βασικό επίκεντρο των αγορών με τα παιχνίδια Playmobil, τα επιτραπέζια παιχνίδια και τα παιχνίδια Lego να καταγράφουν σημαντικές πωλήσεις.
Τα ειδικά συμπληρώματα διατροφής, τα χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά, τα Bluetooth handsfree, οι μάσκες προστασίας, τα σαμπουάν, τα προϊόντα καθαρισμού προσώπου και οι βαφές μαλλιών σημείωσαν επίσης σημαντικό αριθμό πωλήσεων.