ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Aegean

Aegean: Πάνω από 200 εκατ. οι ζημιές του α' εξαμήνου

«Βρισκόμαστε μπροστά στον δυσκολότερο και λιγότερο προβλέψιμο χειμώνα της ιστορίας μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Γερογιάννης. Επαναπροσδιορίστηκε ο προγραμματισμός για τα Airbus A320/321 neo.

Βαρύ πλήγμα και πρωτόγνωρες συνθήκες έφερε η πανδημία του κορονοϊού στο πτητικό έργο της Aegean αλλά και στον κλάδο των μεταφορών συνολικά, καθώς οι περιορισμοί στις μετακινήσεις που υπεβλήθησαν μεταξύ χωρών, αλλά ακόμη και στο εσωτερικό, οδήγησαν το δεύτερο τρίμηνο στη σχεδόν καθολική αναγκαστική ακύρωση των πτήσεων. 

Στο δεύτερο τρίμηνο, ο συνολικός αριθμός των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν μειώθηκε κατά 82% (με μείωση 95% και 92% τον Απρίλιο και τον Μάιο αντίστοιχα), ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 92%.

Ο κύκλος εργασιών κατά το δεύτερο τρίμηνο ανήλθε μόλις σε 40,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 88% συγκριτικά με το 2019, ήτοι μείωση κατά 307 εκατ. ευρώ. Οι καθαρές ζημιές προ φόρων (εξαιρουμένων των έκτακτων αποτελεσμάτων) ανήλθαν σε 58,7 εκατ. ευρώ από κέρδη 31,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ συνολικό το α' εξάμηνο οι ζημιές προ φόρων ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ.

Με την επίδραση και του δεύτερου τριμήνου, το πρώτο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μείωση 64% και ανήλθε σε 187,4 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημιές 132,3 εκατ. ευρώ. 

Το αποτέλεσμα επιβαρύνθηκε με επιπλέον έκτακτες ζημιές 68,5 εκατ. ευρώ από παράγωγα αντιστάθμισης κινδύνου, κυρίως ποσότητες καυσίμου, που λόγω του περιορισμένου έργου δεν προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν.

Συνολικά το καθαρό αποτέλεσμα για το πρώτο εξάμηνο, μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές 158,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 13 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

«Οι τελευταίοι 7 μήνες είναι για όλους μας στην AEGEAN μια συνεχής μάχη για προσαρμογή, αντοχή και επιβίωση απέναντι στη δυσκολότερη συγκυρία στην ιστορία της παγκόσμιας αερομεταφοράς. Το δεύτερο τρίμηνο ήταν, λόγω περιορισμών στην μετακίνηση, πρακτικά χωρίς δραστηριότητα. Οι προσπάθειές μας επικεντρώθηκαν στη διαχείριση του κόστους, αλλά και στη διαμόρφωση και εφαρμογή αυστηρών πρωτοκόλλων για την προστασία των επιβατών και των πληρωμάτων μας.

Από τα τέλη Ιουνίου με την υποχώρηση του πρώτου κύματος και την μερική άρση των περιορισμών, κάναμε μεγάλη προσπάθεια για επαναδραστηριοποίηση καλύπτοντας 84 προορισμούς από Αθήνα και 52 από τις βάσεις της περιφέρειας, στηρίζοντας το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Όμως πολλές αγορές έμειναν μη προσβάσιμες, ενώ και η διάθεση για ταξίδια υπό το βάρος της πανδημίας και από τις ανοιχτές αγορές ήταν χαμηλή, ακόμη και για την Ελλάδα που κέρδισε μερίδιο από τους ανταγωνιστές της.

Παράλληλα, ήδη από τις αρχές Αυγούστου η ενίσχυση της πανδημίας έφερε νέους περιορισμούς που σταδιακά μείωσαν και πάλι τόσο την πρόσβαση, όσο και τη ζήτηση. Έτσι και τον Αύγουστο εκτελέσαμε λιγότερο από το 50% του προγραμματισμένου πτητικού έργου μας με ιδιαίτερα χαμηλές για την εποχή πληρότητες.

Είναι προφανές, τόσο για τον κλάδο μας όσο και για την εταιρεία μας, ότι βρισκόμαστε μπροστά στον δυσκολότερο και λιγότερο προβλέψιμο χειμώνα της ιστορίας μας. Καθημερινή μας προσπάθεια είναι η καλύτερη δυνατή ανταπόκριση στις διαφοροποιημένες προτεραιότητες των επιβατών μας, η κατά το δυνατόν ενίσχυση των αντοχών μας, αλλά και η διαμόρφωση ευέλικτων εναλλακτικών για το δίκτυο και το προϊόν μας για το 2021.

Ευχαριστούμε όλο μας το προσωπικό για την προσπάθεια στην μεγάλη μάχη που δίνουμε μαζί και φυσικά τους επιβάτες μας που μας εμπιστεύονται καθημερινά σε αυτές τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες.

Τέλος, σε αυτό το περιβάλλον οφείλω να τονίσω, όπως κάνουν άλλωστε και όλοι οι φορείς του κλάδου, την αναγκαιότητα όλες οι χώρες να συμφωνήσουν σε κοινές διαδικασίες όπως για παράδειγμα το αρνητικό test πριν την πτήση, που θα επιτρέψουν στη συντονισμένη αποκατάσταση της προσβασιμότητας και της διασύνδεσης μεταξύ των χωρών, αντικαθιστώντας τα μέτρα καραντίνας και κλεισίματος των συνόρων. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε σίγουρα προϋπόθεση για τη διασύνδεση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων χωρών αλλά και ενδεχομένως για τη μετακίνηση εντός χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφόσον κριθεί απαραίτητο από την επιστημονική κοινότητα».

Σημειώνεται ότι κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία επαναπροσδιόρισε τους χρόνους παραλαβής και άφιξης των νέων αεροσκαφών Airbus A320/321 neo, διατηρώντας ακέραιο τον αριθμό νέων αεροσκαφών που θα παραλάβει σε 46, αλλά μειώνοντας το ρυθμό άφιξης νέων αεροσκαφών τα έτη 2021 και 2022. Σημειώνεται ότι έχει ήδη παραλάβει 5 νέα αεροσκάφη A320 neo, ενώ μέχρι τον Απρίλιο του 2021 θα παραλάβει επιπρόσθετα 4 A321 neo». 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συνεργασία Aegean και Saudia για πτήσεις κοινού κωδικού για Τζέντα, Ριάντ

Με αυτή τη συμφωνία η Aegean θα προσθέσει τον κωδικό της στις πτήσεις της Saudia από και προς Τζέντα και Ριάντ, ενώ αντίστοιχα η Saudia θα προσθέσει τον κωδικό της στις πτήσεις της Aegean από και προς Τζέντα και Ριάντ.