ΓΔ: 1399.66 0.15% Τζίρος: 72.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:37:30 DATA
Φωτο: Shutterstock

Ψάχνουν courier τα σούπερ μάρκετ για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες

Όλο και περισσότερες αλυσίδες συνάπτουν συμφωνίες με εταιρείες ταχυμεταφοράς, αλλά το κόστος παραμένει μεγάλος «πονοκέφαλος». Σκέψεις ακόμη και για αξιοποίηση ταξί.

Συνεργασίες με εταιρείες ταχυμεταφορών ενεργοποιούν οι ισχυρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες παραγγελίες που προκαλεί η πανδημία. Ακόμα και η πρόταση για «επιστράτευση» των εφαρμογών ταξί, όπως το taxi beat, φέρεται να έχει πέσει στο τραπέζι, προκειμένου να ενισχυθεί η προσπάθεια για άμεση εξυπηρέτηση των καταναλωτών. 

Ειδικότερα όπως έχει γίνει γνωστό, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει ήδη προχωρήσει σε συνεργασία με την Speedex, ενώ οι πληροφορίες θέλουν και την Μασούτης να ακολουθεί τον ίδιο δρόμο. 

Αντίστοιχα, σε συμφωνία για διανομή των προϊόντων της αλυσίδας Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη προχώρησε πρόσφατα η West Postal Services. Μέσω της συγκεκριμένης συμφωνίας, η WPS αναλαµβάνει την άµεση παράδοση των ηλεκτρονικών αλλά και τηλεφωνικών παραγγελιών των καταστηµάτων Σκλαβενίτης σε µεγάλες περιφέρειες της Ελλάδας, ξεκινώντας µε την παράδοση σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Ωστόσο το μοντέλο αυτό  δεν είναι απλό στην εφαρμογή του καθώς προκύπτουν σημαντικά προβλήματα με αιχμή το αυξημένο κόστος μεταφοράς και πώς μπορεί αυτό να μην περάσει στον καταναλωτή.  

Σε ό,τι αφορά στο κόστος μεταφοράς η εξίσωση είναι δύσκολη καθώς θα πρέπει να σημειωθεί ότι η χρέωση των εταιρειών ταχυμεταφορών γίνεται με το βάρος ή τον όγκο των προϊόντων. Συνεπώς για μια μέση ηλεκτρονική παραγγελία, που μπορεί να περιέχει γαλακτοκομικά, νερό, νωπά και ευαλοίωτα αλλά και μεγάλες συσκευασίες καθαριστικών σπιτιού και απορρυπαντικά, η τελική τιμή θα περιλαμβάνει και το «κόστος» του όγκου της παραγγελίας γεγονός που μπορεί να συνεπάγεται σημαντική επιβάρυνση. 

Στο βαθμό που η επιβάρυνση αυτή περάσει στη τελική τιμή καταναλωτή, τότε σίγουρα θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα στην αύξηση των παραγγελιών. Πάντως και από πλευράς αλυσίδων τονίζεται ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα να καλυφθεί όλο το κόστος μεταφοράς. 

Το ζήτημα αυτό εξάλλου αποτέλεσε και έναν παράγοντα ο οποίος «φρέναρε» τις αλυσίδες να αναπτύξουν τέτοιου είδους συνεργασίες στο παρελθόν, πριν από την εξάπλωση της πανδημίας, κρατώντας «χαμηλές ταχύτητες στις ηλεκτρονικές τους παροχές. 

Επίσης σημαντικό ζήτημα που απασχολεί το λιανεμπόριο είναι η συντήρηση των νωπών προϊόντων, ώστε να μην υπάρχει αλλοίωση.  Οι εταιρίες ταχυμεταφορών δύνανται να έχουν ειδικά κουτιά και σακούλες ισοθερμικές, ωστόσο στο βαθμό που υπάρξει άνοδος τη θερμοκρασίας και η λύση αυτή έχει περιορισμένη αποτελεσματικότητα. 

Σχετικά τώρα με την πρόταση για χρήση ταξί που φέρεται ότι έχει πέσει στο τραπέζι, εκφράζεται σκεπτικισμός για το κατά πόσο μπορεί να αποτελέσει καλή εναλλακτική. Σε αυτή τη περίπτωση, πέρα από το κόστος μεταφοράς, τίθενται και ζητήματα όπως η τεχνογνωσία των οδηγών, θέμα ασφάλειας έναντι απώλειας ή αλλοίωσης προϊόντων αλλά και χωρητικότητας των οχημάτων, προκειμένου να μπορούν να καλύψουν μεγάλο αριθμό παραγγελιών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Arivia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με νέα θυγατρική μπαίνει η Arivia στην αγορά του τυριού

Τη νέα θυγατρική Aring με έδρα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης ίδρυσε η Arivia, που έχει περάσει από τον περασμένο Οκτώβριο στον έλεγχο του ομίλου Upfield. Στελέχη της Upfield στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κερδισμένη από το lockdown η Melissa Κίκιζας, αβεβαιότητα για τη συνέχεια

Εκτίναξη πωλήσεων στα ζυμαρικά και τις έτοιμες σάλτσες σημειώθηκε το δίμηνο Μαρτίου - Απριλίου, αλλά η διοίκηση της Melissa Κίκιζας παραμένει επιφυλακτική για τις επερχόμενες αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών.