ΓΔ: 1468.7 -0.17% Τζίρος: 128.85 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Στήριξη στην κερδοφορία του ΟΛΠ από τα... «παρκαρισμένα» αυτοκίνητα

Η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα και ο περίπλους της Αφρικής μειώνουν το γεωγραφικό πλεονέκτημα του Πειραιά. Υπετριπλάσια τέλη το πρώτο εξάμηνο από τον σταθμό διακίνησης αυτοκινήτων.

Παρά την αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα που υποχρεώνει πολλά καράβια να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους και να παρακάμψουν το λιμάνι του Πειραιά, ο ΟΛΠ κατάφερε το πρώτο εξάμηνο του 2024 να εμφανίσει νέο ιστορικό ρεκόρ στα μεγέθη του. Όλες οι δραστηριότητες ήταν κερδοφόρες πλην αυτής των εμπορευματοκιβωτίων στην προβλήτα 1 που διαχειρίζεται η εισηγμένη εταιρεία, ενώ η συγκυρία με την παρατεταμένη διαμονή των αυτοκινήτων στους χώρους του λιμανιού αύξησε τα τέλη αποθήκευσης και έδωσε ώθηση στα κέρδη του ΟΛΠ.

Η διοίκηση είναι επιφυλακτική για τη συνέχεια, καθώς όπως αναφέρει: «Ένας σημαντικός αριθμός πλοίων και ιδιαίτερα εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία προς την Ευρώπη επαναδρομολογούνται γύρω από την Αφρική (και αντίστροφα) αντί μέσω της Μεσογείου. Ως αποτέλεσμα, το γεωγραφικό πλεονέκτημα του Πειραιά ως το πρώτο ηπειρωτικό λιμάνι της ΕΕ μετά το πέρασμα του Σουέζ μειώνεται. Ο περίπλους της Αφρικής, ειδικότερα, οδήγησε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων όχι μόνο να αναδιατάξουν τα δρομολόγια, αλλά και να εξετάσουν εναλλακτικά λιμάνια, με αποτέλεσμα λιμάνια στο δυτικό άκρο της Μεσογείου να γίνονται σημεία μεταφόρτωσης και τροφοδοτούν την ανατολική Μεσόγειο μέσω τροφοδοτικών πλοίων».

Οι επιδόσεις ανά τομέα δραστηριότητας

Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τζίρος του ΟΛΠ ανήλθε στα 107 εκατ. ευρώ (+4,6%), τα κέρδη EBITDA έφτασαν τα 61,3 εκατ. ευρώ, από 60,3 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023 και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 40,4 εκατ. ευρώ (+4,4%).

Από που προήλθαν όμως αυτές οι επιδόσεις;  Το μεγαλύτερο έσοδο για τον ΟΛΠ παραμένει η παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στη ΣΕΠ της Cosco, η οποία καταβάλλει στον ΟΛΠ ετήσιο μίσθωμα. Τα έσοδα ανήλθαν στα 37,6 εκατ. ευρώ, τα EBITDA στα 32,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 30,3 εκατ. ευρώ.

Στον σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων -προβλήτα Ι- ο τζίρος έφτασε τα 22,9 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA στα 2,7 εκατ. και το καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο κατά 1,2 εκατ. ευρώ. Στον τομέα της ακτοπλοΐας τα έσοδα ήταν 5,39 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA 2,41 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 1,75 εκατ. ευρώ. Στον τομέα της κρουαζιέρας ο τζίρος έφτασε τα 10 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA στα 5 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 4,1 εκατ. ευρώ. Στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής ο τζίρος ανήλθε στα 8,6 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA στα 3,6  εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 2,2 εκατ. ευρώ.

Υπερτριπλασιασμός των τελών αποθήκευσης αυτοκινήτων

Οι καλύτερες επιδόσεις προήλθαν από τον σταθμό διακίνησης αυτοκινήτων.  Τα έσοδα ανήλθαν στα 16,51 εκατ. ευρώ (10,3 εκατ. πέρσι), τα κέρδη EBITDA στα 10,8 εκατ. ευρώ (5,5 εκατ. πέρσι) και τα καθαρά κέρδη στα 9,7 εκατ. ευρώ (4,81 εκατ. πέρσι).

Εδώ συμβαίνει το εξής παράδοξο: Το πρώτο εξάμηνο οι όγκοι διακίνησης αυτοκινήτων μειώθηκαν. Ο κύριος λόγος για τους μειωμένους όγκους είναι η συμφόρηση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων που δημιουργήθηκε από τις μεγαλύτερες από το συνηθισμένο περιόδους αποθήκευσης φορτίου στις προβλήτες του λιμανιού.

Η έκτακτη αυτή κατάσταση, που οφείλεται  κυρίως στη δυσλειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, προσέφερε σημαντικά αυξημένα τέλη υπηρεσιών αποθήκευσης που ανήλθαν περίπου σε 10,1 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2024 από 3,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023 υπερκαλύπτοντας την απώλεια από τη μείωση των άλλων εσόδων, και κυρίως των μειωμένων επιπέδων διακίνησης, οδηγώντας στη συνολική αύξηση των εσόδων του τομέα. 

Στον τομέα των επενδύσεων έως το πρώτο εξάμηνο του 2024 έχουν υλοποιηθεί υποχρεωτικές επενδύσεις 160,2 εκατ. ευρώ επί συνόλου 293,8 εκατ. ευρώ όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης για την πρώτη φάση ενώ για τη δεύτερη επενδυτική περίοδο οι υποχρεωτικές επενδύσεις ανέρχονται στα 56 εκατ. ευρώ. Από τα 160,2 εκατ. ευρώ, τα 96,2 είναι ολοκληρωμένα έργα, τα 54,4 εκατ. έργα υπό εκτέλεση και τα 9,6 εκατ. προκαταβολές.  Επίσης, έχουν υλοποιηθεί και πρόσθετες οικειοθελείς επενδύσεις 32,1 εκατ. ευρώ.

Στο τέλος πρώτου εξαμήνου του  2024 ο δανεισμός του ομίλου μαζί με τις χρηματοδοτικές μισθώσεις έφτασε τα 90 εκατ. ευρώ και τα συνολικά διαθέσιμα σε 209 εκατ. ευρώ. Από αυτά, τα 59 εκατ. ευρώ βρίσκονται σε καταθέσεις όψεως και τα 150 εκατ. ευρώ σε προθεσμιακές καταθέσεις. Τα έσοδα τόκων από καταθέσεις όψεως και προθεσμίας ανήλθαν το πρώτο εξάμηνο στα 2,7 εκατ. ευρώ. Η μετοχή έκλεισε την Παρασκευή στα 28 ευρώ με κέρδη 20,6% από την αρχή του έτους έναντι απόδοσης 13,6% του Γενικού Δείκτη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πετρόπουλος: «Γκάζι» για νέα ρεκόρ το 2024, στην αγορά το νέο scooter

Ολες οι επιχειρηματικές μονάδες του ομίλου κινούνται ανοδικά τους πρώτους μήνες του έτους. Μέρισμα 0,86 ευρώ και μερισματική απόδοση 9%. Από το β' εξάμηνο αρχίζει η παραγωγή του ηλεκτρικού scooter. Τι συνέβη με την BYD.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 155 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις του ΟΛΠ: Ποια έργα ολοκληρώθηκαν

Το 50% των καθαρών κερδών του 2023 μοιράζουν ως μέρισμα οι Κινέζοι της Cosco. Ξεχειλίζει το ταμείο με 202 εκατ. ευρώ. Τι λέει η διοίκηση για τα προβλήματα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων λόγω των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Autohellas - Hertz
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Autohellas: Το διπλό «χτύπημα» εξαγορών σε Ελλάδα - Πορτογαλία

Επιπλέον ετήσιο τζίρο 185 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα φέρουν στον όμιλο της Autohellas oι δύο τελευταίες εξαγορές σε Ελλάδα και Πορτογαλία. Στο 21,6% το μερίδιο αγοράς στην εμπορία καινούργιων αυτοκινήτων μετά τη συμφωνία για την αντιπροσωπείας της Stellantis.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η επόμενη μέρα για τα Πλαστικά Θράκης μετά τη μικτή εικόνα του εξαμήνου

Η αύξηση των όγκων διεύρυνε τα μερίδια αγοράς το πρώτο εξάμηνο, αλλά τα υψηλά κόστη πρώτων υλών και ενέργειας πίεσαν τα κέρδη. Επενδυτικό πρόγραμμα 30 εκατ. ευρώ. Προβληματίζει η πορεία της μετοχής.